listopad cały.doc

(165 KB) Pobierz
ULUBIONE ZABAWKI CZTEROLATKA

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5 letnimi

na miesiąc Listopad 2009

 

 

1.                        Ulubione zabawki czterolatka.

2.                        Czterolatek to dobry kolega.

3.                        Parasole czas wyciągać, jesień w pełni deszcz nadciąga.

4.                        Pan Listonosz listy niesie.

ULUBIONE ZABAWKI CZTEROLATKA

 

Cel główny: Poznanie reguł życia w grupie. Dostrzega potrzeby innych dzieci, szanowanie ich praw.

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

Data realizacji

 

Uwagi

 

Wysłuchanie Listu od Królowej Zabawek:

·        rozmowa na temat treści listu,

·        przypomnienie zasad korzystania z zabawek

·        wprowadzenie wyraz do czytania globalnego: zabawki

 

Słuchanie piosenki Skarby przedszkolaka;

·        zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,

·        zabawy uwzględniające zmiany rytmu, tempa, dynamiki i rejestru,

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10 według przewodnika – kształtowanie prawidłowej postawy ciała.

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

 

 

 

Dziecko:

·        uważnie słucha listu czytanego przez nauczyciela,

·        wyjaśnia dlaczego należy dbać o zabawki,

·        dostrzega błędy w swoim zachowaniu

 

·        słucha uważnie piosenki,

·        zapamiętuje tekst i melodię,

·        ilustruje ruchem treść piosenki,

 

 

 

·        wykonuje ćwiczenia gimnastyczne według poleceń nauczyciela

 

 

02.11.

2009

 

 

 

 

 

 

06.11.

2009

 

 

 

 

 

02.11.

2009

 

 

Słuchanie wiersza Danuty Wawiłow pt: Kociaczki:

·        rozmowa na temat treści wiersza

·        przeliczanie w zakresie 3,

·        porównywanie liczebności zbiorów,

·        poprawne używanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo.

 

Wiersz Jana Brzechwy pt. Kłótnia zabawek;

·        prezentacja wiersza przy pomocy ilustracji przedstawiających postacie z wiersza,

·        rozmowa na temat utworu oraz ulubionych zajęć oraz zabaw dzieci.

 

Praca indywidualna z książką – nazywanie, odszukiwanie i kolorowanie zabawek, klasyfikacja przedmiotów – przygotowanie do nauki czytania. Rysowanie po śladzie wzorów misia – przygotowanie do nauki pisania.

 

Niedokończony rysunek – rysowanie na

Edukacja językowa

Edukacja matematyczna

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

·        liczy elementy w zbiorach,

·        określa ilość elementów w zbiorach,

·        porównuje liczebność zbiorów używając zwrotów: mniej, więcej, tyle samo,

 

 

 

·        uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela,

·        zna zabawki jakimi może się bawić,

·        wymienia swoje ulubione zabawy,

 

 

 

·        koloruje rysunek,

·        rysuje po śladzie,

 

 

 

 

·        współpracuje z innymi podczas tworzenia wspólnej pracy,

03.11.

2009

 

 

 

 

 

 

 

 

04.11.

2009

 

 

 

 

 

 

 

06.11

2009

 

 

 

 

04.11.

2009

 

 

dużym arkuszu papieru, stworzenie

własnego rysunku wielkiego misia, każde dziecko wzbogaca pracę, dodając jakiś

element (praca w grupach 6 osobowych).

Wykonanie pracy plastycznej: farbami, kredkami świecowymi, kawałkami papieru kolorowego.

 

Malowanie farbą plakatową na temat Zaczarowane plamy;

·        mieszanie kolorów farb przez nakładanie ich na papier i zaginanie kartki w połowie celem uzyskania kolorowych plam,

·        domalowywania szczegółów palcami,

·        nazywanie odciśniętych wzorów, dokładne mycie rąk po pracy.

 

Z wizytą u maluchów – zapoznanie z wyglądem figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt). Wykonanie pracy według instrukcji wierszyka E. Minczakiewicz pt: Auto. Wręczenie gotowych prac młodszym kolegom z oddziału I.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja matematyczna

Sfera rozwoju społecznego

 

 

 

 

 

 

 

·        starannie wykonuje pracy zgodnie      z wcześniej ustaloną techniką, poznaje efekt łączenia kolorów  (powstaje nowy kolor); wypowiada się na temat własnej twórczości,

 

 

 

 

 

·        zna nazwy i wygląd figur geometrycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03.11.

2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05.11.

2009

 

 

Zabawy w parach z elementami dramy;

·        odgrywanie scenek dramowych

      na podstawie obrazków,

·        wczuwanie się w sytuacje innych,

Edu...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin