WRZESIEŃ CAŁY.doc

(145 KB) Pobierz
ZNOWU W PRZEDSZKOLU

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5  – letnimi

na miesiąc Wrzesień 2009

 

 

1.                        Znowu w przedszkolu.

2.                        To ja.

3.                        Bezpieczny spacer czterolatka.

4.                        Nadeszła jesień

ZNOWU W PRZEDSZKOLU

 

Cel główny: rozwijanie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie.

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Uwagi

Data realizacji

Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami w przedszkolu; (sale, szatnia, kuchnia, łazienka)

·        zapoznanie z rolą jaką, pełni nauczycielka

·        bezpieczne poruszanie się w budynku, odnajdywanie drogi do własnej sali.

 

 

Rozmowy w małych zespołach podczas zabaw dowolnych . Wprowadzenie „kontraktu grupowego”

 

 

Sfera rozwoju społecznego

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

Sfera rozwoju społecznego

 

 

 

Dziecko:

·        uważnie słucha objaśnień nauczycielki

·        stopniowo zapamiętuje drogę do pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu

 

 

 

 

·        przestrzega umów dotyczących korzystania ze wspólnych zabawek; rozumie, że inni mają takie same potrzeby jak  on : uczestniczy w zabawie, korzysta z zabawek, porządkuje miejsca po zabawie

 

 

07.09.

2009

 

 

 

 

 

 

 

 

07.09.

2009

 

Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny;

·        zapoznanie ze sposobem trzymania kredki, zwrócenie uwagi na jej kruchość.

·         odkładanie kredki do pojemnika.

 

Słuchanie nowej piosenki „Przedszkolaczek”;

·         zapoznanie z melodią i treścią piosenki

·         powtarzanie dźwięków o różnej wysokości.

 

Zabawy ze śpiewem : „Ojciec Wirgiliusz” oraz  „Stary niedźwiedź”.

 

 

 

Poznajemy koło;

·        tworzenie zbioru na podstawie jednej cechy – kształtu

·        ćwiczenia ruchowo – graficzne – kreślenie w powietrzu kształtu koła na dźwiękowy sygnałćwiczenia grafomotoryczne

 

Edukacja plastyczna

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

Sfera rozwoju ruchowego

 

Edukacja matematyczna

 

 

 

 

·        prawidłowo posługuje się kredką,

·         odkłada kredki do pojemniczka po skończonym rysowaniu

 

 

 

 

·         potrafi rozpoznawać niskie i wysokie dźwięki

 

 

 

 

 

·        umiejętnie ustawia się w kole podczas zabawy

 

 

 

·        rozpoznaje koło wśród innych figur

 

 

08.09.

2009

 

 

 

 

 

10.09.

2009

 

 

 

 

 

11.09.

2009

 

 

 

09.09.

2009

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia”

·        rozmowa na temat wiersza

 

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym;

·        wdrażanie dzieci do bezpiecznego korzystania z urządzeń ogrodowych

·        uświadomienie konieczności przebywania na świeżym powietrzu

 

 

Zestaw zabaw ruchowych wg K. Wlaźnik nr 1

Edukacja językowa

 

 

Edukacja przyrodniczo – zdrowotna

Sfera rozwoju ruchowego

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

·        koncentruje uwagę na wierszu

·        uczy się słuchania swoich kolegów

 

·        wie, jak bezpiecznie korzystać z urządzeń ogrodowych

 

·        rozumie potrzebę przebywania na świeżym powietrzu

chętnie bawi się z innymi dziećmi

 

 

·        podporządkowuje się regułą zabawy

 

08.09.

2009

 

 

10.09.

2009

 

 

 

 

 

 

 

11.09.

2009

 

 

 

 

 

 

TO JA

 

Cel główny: Poznanie cech wyglądu zewnętrznego, poprawne nazywanie poszczególnych części

                               i określa ich jakość.

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Uwagi

Data realizacji

Poznanie siebie  - To ja;

·        poznanie cech wyglądu zewnętrznego, poprawne nazywanie poszczególnych części ciała

·        zachęcanie do wypowiadania się na temat swojej osoby

 

„Mam dwie ręce, nogi dwie” – zabawa rytmiczna z liczeniem, nazywaniem i wskazywaniem części ciała

 

Rysowanie swojej postaci inspirowanej wierszem M. Rybak: To ja;

·        zwrócenie uwagi na uwzględnienie na rysunku wszystkich części ciała

Edukacja językowa

Sfera rozwoju społecznego

 

 

 

 

Edukacja matematyczna

 

 

Edukacja plastyczna

Dziecko:

·        potrafi określić wybrane cechy swojego wyglądu

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin