KONSPEKT NR 6
MIEJSCE: sala gimnastyczna w celu właściwego wykonania ćwiczeń.
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 chłopców ( klasa III) Wiadomości: przepisy gry.
PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki koszykowe, szarfy, Umiejętności: podanie jednorącz, chwyt piłki oburącz,
pachołki, płotki. szybkość reakcji na działania partnera.
Sprawność: siłę, moc, koordynację ruchową.
TEMAT: Doskonalenie podań i chwytów w piłce koszykowej w dwójkach i zespołach.
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
Zabawa ożywiająca
Rozgrzewka:
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji. Podanie celów lekcji.
Wybijanie piłki kozłującemu- Uczniowie z piłkami stoją na końcu sali, na środku znajduje się uczeń bez piłki, uczniowie starają się przeprowadzić piłkę kozłowaniem na drugą stronę sali, a uczeń bez piłki usiłuje im ją wybić, uczeń który stracił piłkę dołącza do osoby bez piłki.
Pobudzenie organizmu do wysiłku:
- bieg ciągły
- trucht krążenia ramion w przód i w tył
- podskoki na przemian z jednoczesnym wyrzutem przeciwległej ręki w górę
- co 3 kroki skip C
- na znak przejście z truchtu do skipu C
- przeplatanka w dwie strony
- półskip A, na znak przejście do pełnego skipu
- krok odstawno-dostawny w dwie strony
- na znak wyskok z miejsca w górę
2 min
4 min
8 min
Uczniowie ustawiają się twarzami do prowadzącego.
Prowadzący wraz z nie ćwiczącymi rozdaje piłki dla każdego ucznia. Zabawa zaczyna się na sygnał prowadzącego. Gdy wszyscy dobiegną na drugi koniec sali następuje zatrzymanie i znowu zaczynamy bieg z kozłowaniem na sygnał prowadzącego.
Uczniowie biegną po obwodzie sali.
Bieg ciągły trwa od 2 do 3 min, w zależności od stopnia wyczerpania uczniów. Po biegu ćwiczenia pobudzające pokazuje prowadzący, a uczniowie naśladują ich wykonanie.
Półskip A polega na wykonaniu skipu A tylko jedną nogą (prawą lub lewą w zależności od prośby prowadzącego). Prowadzący mówi i pokazuje jak należy wykonać takie ćwiczenie. W zależności od zrozumienia uczniów pomaga w ich wykonaniu.
Uczniowie mają piłki (rozsypka)
Sztafeta wahadłowa - 4 zespoły
Kozłowanie w czterech rzędach
- Kozłowanie w miejscu prawa, lewa ręka
- W przód trzy kroki, w tył trzy - cały czas kozłowanie prawa i lewa ręka
- Przysiad i powstanie; marsz w przysiadzie w przód trzy kroki - kozłowanie
- Rzuty piłki w parach prawa, lewa ręka - 1 piłka na parę.
- Podanie piłki jednorącz - prawa R i przebiegnięcie na drugą stronę, uczeń z piłką podaje następnemu z przeciwnego rzędu - współzawodnictwo
- Rzut piłki prawą, potem lewą ręką do kolegi z przeciwnego rzędu i przejście do własnego na koniec - współzawodnictwo
- Kozłowanie piłki do przeciwnego rzędu, rzut jednorącz do kolegi ze środka boiska, przejście na koniec rzędu przeciwnego
- Kozłowanie w marszu na wprost na gwizdek prawa, lewa ręka
- Kozłowanie w biegu (nie za szybko), muszą panować nad piłką - prawa i lewa ręka
- Kozłowanie slalomem (ustawić pachołki) zatrzymanie po drugiej stronie, po przejściu wszystkich uczniów; wracają na stronę tą gdzie stali na początku - kozłując piłkę
- Wyścig slalomem w obie strony i rzut, liczymy punkty - współzawodnictwo
- Wyścig slalomem w obie strony
- Wyścig slalomem; przejście pod płotkiem, powrót biegiem i rzut do kolegi z miejsca (wyznaczony punkt).
5 min
9 min
Ustawienie w czterech rzędach- współzawodnictwo. Prowadzący kontroluje dokładność i przebieg wykonania zadania z ewentualnym poprawieniem błędów po zakończeniu kozłowania przez każdy z rzędów.
Do slalomu należy rozłożyć pachołki, przy czym pomagają nie ćwiczący.
Czynności porządkowe
Podsumowanie lekcji
Zbieranie sprzętu.
Ćwiczenia korekcyjne:
- siad skrzyżny: wdechy i wydechy dziesięć razy, RR na potylicy;
- siad klęczny skłon - wdech i wydech dziesięć razy;
- leżenie na plecach - skrzydełka, NN ugięte - liczą do 30 i korygują swoją pozycję; marsz na wspięciu dookoła sali.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.
Uczniowie zbierają sprzęt i odnoszą go na wyznaczone przez prowadzącego miejsce.
Prowadzący przedstawia uczniom ćwiczenia. Prowadzący pokazuje jak wykonać ćwiczenia.
Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego.
flek