5- 09.03.PK.CH.doc

(36 KB) Pobierz

KONSPEKT NR 5

 

DATA: 09. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: kształtowanie dokładności

MIEJSCE: sala gimnastyczna              przy wykonywaniu ćwiczeń

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 chłopców (klasa II)              Wiadomości: przepisy gry w mini koszykówce

PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki koszykowe (x16),              Umiejętności: rzut do kosza z wyskoku

szarfy              Sprawność: kształtowanie cech motorycznych : szybkości,

              skoczności, wytrzymałości oraz koordynacji ruchowej

 

 

TEMAT: Doskonalenie dwutaktu w koszykówce.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia kształtujące

 

 

Zbiórka, przywitanie grupy, sprawdzenie strojów sportowych, podanie tematu lekcji

 

Berek z ogonkiem- Uczniowie ustawieni w dwóch szeregach jedno za drugim w odległości 5 kroków. Uczniowie z pierwszego szeregu zakładają sobie szarfy z tyłu za gumki szortów. Na sygnał prowadzącego drugi szereg goni pierwszy, starają się wyciągnąć w biegu szarfę partnerowi. Po pewnym czasie następuje zmiana ról. Wygrywa ten szereg, który zdobył więcej ogonków.

 

 

- ćw. NN

- ćw. RR

- ćw. T

- ćw. mm. Brzucha + ćw. antagonistyczne

- ćw. Gimnastyczne (rozciągające)

 

 

3 min

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

Zbiórka w dwuszeregu.

 

 

Ograniczamy teren zabawy. Uczniowie zaczynają zabawę na sygnał prowadzącego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prowadzący pokazuje ćwiczenia i zwraca uwagę na poprawność ich wykonywania.

II. Część główna

Ćwiczenia oswajające z piłką

 

 

 

 

Doskonalenie dwutaktu z piłką

 

 

 

 

 

Gra szkolna

 

 

1) ćwiczący kozłują piłki w biegu

2) j.w. biegnąc przodem i tyłem

3) w truchcie podrzucają sobie piłki w górę i chwytają w dwie RR.

4) w podporze przodem kozłują piłki

5) wymachy RR w przód, tył i wokół głowy z piłkami trzymanymi na wyprostowanych RR

1) Ćwiczący wykonują dwutakty z prawej strony kosza z piłką nagraną od partnera.

2) Ćwiczący wykonują dwutakty z obu stron kosza z piłką z kozłowaniem.

3) Ćwiczący wykonują dwutakty w akcji z obrońcą

4) j.w. z dwoma obrońcami

5) Rzuty do kosza z miejsca i z wyskoku

Mini piłka koszykowa- rywalizują dwie drużyny o równej liczbie zawodników. Decydują przepisy gry w mini piłce koszykowej. Gra się na czas.

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

15 min

 

 

Prowadzący poprawia błędy uczniów.

 

 

 

 

 

 

Prawidłowy pokaz dwutaktu przez prowadzącego.

 

 

 

 

 

 

Prowadzący dzieli uczniów na trzy drużyny. Drużyny rywalizują na jeden kosz. Każda drużyna gra z każdą. Prowadzący sędziuje i sygnalizuje zmiany. Zwycięża zespół który uzyska więcej punktów.

III. Część końcowa

Czynności porządkowe

Zabawa uspokajająca

 

 

 

 

 

 

Podsumowanie lekcji

 

 

Zbieranie sprzętu

 

Minutka- na sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy zabawy wykonują leżenie tyłem zachowując maksymalną ciszę. W czasie leżenia starają się określić czas jednej minuty. W chwili, gdy poszczególni uczestnicy uznają, że okres jednej minuty upłynął, wykonują siad prosty. Zwycięża dziecko, które będzie najbliższe prawdy.

Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.

 

 

2 min

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

Uczniowie sprzęt odnoszą na wyznaczone miejsce przez prowadzącego.

Prowadzący tłumaczy zasady zabawy oraz odmierza czas i wskazuje zwycięzcę.

 

 

 

 

 

 

Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin