KONSPEKT NR 5
MIEJSCE: sala gimnastyczna przy wykonywaniu ćwiczeń
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 chłopców (klasa II) Wiadomości: przepisy gry w mini koszykówce
PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki koszykowe (x16), Umiejętności: rzut do kosza z wyskoku
szarfy Sprawność: kształtowanie cech motorycznych : szybkości,
skoczności, wytrzymałości oraz koordynacji ruchowej
TEMAT: Doskonalenie dwutaktu w koszykówce.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
I. Część wstępna
Czynności org.-porządk
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka, przywitanie grupy, sprawdzenie strojów sportowych, podanie tematu lekcji
Berek z ogonkiem- Uczniowie ustawieni w dwóch szeregach jedno za drugim w odległości 5 kroków. Uczniowie z pierwszego szeregu zakładają sobie szarfy z tyłu za gumki szortów. Na sygnał prowadzącego drugi szereg goni pierwszy, starają się wyciągnąć w biegu szarfę partnerowi. Po pewnym czasie następuje zmiana ról. Wygrywa ten szereg, który zdobył więcej ogonków.
- ćw. NN
- ćw. RR
- ćw. T
- ćw. mm. Brzucha + ćw. antagonistyczne
3 min
4 min
5 min
Zbiórka w dwuszeregu.
Ograniczamy teren zabawy. Uczniowie zaczynają zabawę na sygnał prowadzącego.
II. Część główna
Ćwiczenia oswajające z piłką
Doskonalenie dwutaktu z piłką
Gra szkolna
1) ćwiczący kozłują piłki w biegu
2) j.w. biegnąc przodem i tyłem
3) w truchcie podrzucają sobie piłki w górę i chwytają w dwie RR.
4) w podporze przodem kozłują piłki
5) wymachy RR w przód, tył i wokół głowy z piłkami trzymanymi na wyprostowanych RR
1) Ćwiczący wykonują dwutakty z prawej strony kosza z piłką nagraną od partnera.
2) Ćwiczący wykonują dwutakty z obu stron kosza z piłką z kozłowaniem.
3) Ćwiczący wykonują dwutakty w akcji z obrońcą
4) j.w. z dwoma obrońcami
5) Rzuty do kosza z miejsca i z wyskoku
Mini piłka koszykowa- rywalizują dwie drużyny o równej liczbie zawodników. Decydują przepisy gry w mini piłce koszykowej. Gra się na czas.
15 min
Prowadzący poprawia błędy uczniów.
Prawidłowy pokaz dwutaktu przez prowadzącego.
Prowadzący dzieli uczniów na trzy drużyny. Drużyny rywalizują na jeden kosz. Każda drużyna gra z każdą. Prowadzący sędziuje i sygnalizuje zmiany. Zwycięża zespół który uzyska więcej punktów.
III. Część końcowa
Czynności porządkowe
Zabawa uspokajająca
Podsumowanie lekcji
Zbieranie sprzętu
Minutka- na sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy zabawy wykonują leżenie tyłem zachowując maksymalną ciszę. W czasie leżenia starają się określić czas jednej minuty. W chwili, gdy poszczególni uczestnicy uznają, że okres jednej minuty upłynął, wykonują siad prosty. Zwycięża dziecko, które będzie najbliższe prawdy.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.
2 min
Uczniowie sprzęt odnoszą na wyznaczone miejsce przez prowadzącego.
Prowadzący tłumaczy zasady zabawy oraz odmierza czas i wskazuje zwycięzcę.
Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego.
flek