9- 14.03.OBW-ST.CH.doc

(44 KB) Pobierz

KONSPEKT NR 9

 

DATA: 14. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: zasady bezpieczeństwa w czasie

MIEJSCE: korytarz szkolny              ćwiczeń, współpraca z partnerem.

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 20 chłopców (klasa I)              Wiadomości: zasady asekuracji współćwiczącego.

PRZRZĄDY, PRZYBORY: laski gimnastyczne, piłki lekarskie,                             Umiejętności: kształtowanie siłę mm RR, NN i brzucha

szarfy, pachołki, materace, skrzynia gimnastyczna, drabinki.              Sprawność: kształtowanie koordynacji ruchowej,

              siły mm RR i NN, siły mm brzucha.

 

 

TEMAT: Kształtowanie siły ogólnej oraz koordynacji ruchowej z zastosowaniem obwodu stacyjnego.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk.

 

 

 

 

Ćwiczenia

og. - rozw.

kształtujące

 

 

Ćw. szyi

 

 

 

Ćw. RR

 

 

Ćw. NN

 

 

Ćw. T w

płaszczyźnie strzałkowej

 

Ćw. T w pł. czołowej

Ćw. T w pł. poprzecznej

 

Ćw. mm brzucha

 

Ćw. NN i RR

 

 

 

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji oraz zadań głównych. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. Umotywowanie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.

 

Trucht wzdłuż korytarza, po zapowiedzi prowadzącego zmiana sposobu poruszania się: trucht, na czworakach, w podporze tyłem, w przysiadzie, w truchcie z wysokim unoszeniem kolan klaskanie pod kolanami

P.w. – rozkrok, RR szeroko trzymają laskę za plecami(na wys. łopatek) -  rytmiczne wysuwanie głowy w przód i energiczne cofanie do prawidłowego ustawienia

P.w. - P.z., laska trzymana na szer. barków -  wznos RR w górę, ugięcie RR z dotknięciem laską karku, wyprost RR, opust RR do P.W.

P.W. – j.w., wykrok LN w prawo ze wznosem RR w przód, dostawienie LN do postawy z opustem RR w dół, to samo w drugą stronę

P.W. – rozkrok, RR w przód, laska trzymana szeroko – skłon T w przód z dotknięciem laską stóp, wyprost T ze wznosem RR w przód oczy zwrócone na laskę), wznos RR w górę

P.W. – rozkrok, RR w górze, laska trzymana szeroko – skłony boczne T w prawą i lewą stronę

P.W. – rozkrok, RR w przód, laska trzymana szeroko – skrętoskłony T z dotknięciem prawą dłonią LN i lewą dłonią PN

P.W. leżenie tyłem, RR w przód – rytmiczne unoszenie raz jednej raz drugiej N, by dotknęła laski

P.W. – P.z., laska trzymana na szer. barków – przysiad podparty, wyrzut NN w tył do podporu  przodem, przysiad podparty, wyprost NN do P.z.

 

 

4 min

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

 

1 min

 

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

 

1 min

 

1 min

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

 

 

Zbiórka w szeregu, twarzą do prowadzącego.

 

 

 

 

 

Ćwiczący poruszają się do pachołka i zawracają.

 

 

 

 

Ćwiczący podchodzą do kosza z laskami, biorą laskę i stają w dwuszeregu. Grupa tworzy szyk podany przez prowadzącego, Prowadzący stoi naprzeciwko grupy, podaje przebieg ćwiczenia i wykonuje jednoczesny pokaz, prowadzący zwraca uwagę na poprawność wykonywania ćwiczeń i koryguje błędy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Część główna

Doskonalenie zeskoków w głąb

 

 

 

 

 

 

Ćw. koordynacji ruchowej oraz siły RR i NN

 

 

Ćw. siły mm brzucha

 

 

Z krótkiego rozbiegu ćwiczący wykonuje wejście na 2 następnie 3 części skrzyni, wykonuje zeskok w głąb na materac obunóż do przysiadu, po zeskoku wykonuje przewrót w przód z uniku podpartego do przysiadu podpartego (2 osoby przytrzymuje skrzynię, 1 osoba asekuruje ćwiczącego podczas zeskoku), ćwiczący wraca na początek kolejki wykonując skoki obunóż w przysiadzie .

Ćwiczący trzyma w obydwu odwiedzionych i wyprostowanych RR piłki lekarskie i wykonuje

przejście po odwróconej ławeczce z zachowaniem równowagi. Następnie wraca na początek,

odkłada piłki i wykonuje 5 przeskoków obunóż

przez ławeczkę. Następnie wraca na początek i powtarza 1 i 2 ćwiczenie.

Ćwiczący dobierają się w pary, jeden uczeń wykonuje leżenie tyłem, drugi stoi naprzeciwko w

 

 

6 min

 

 

 

 

 

 

 

 

6 min

 

 

 

 

 

 

6 min

 

 

Podział grupy na 4 zastępy, omówienie i pokaz ćwiczeń na poszczególnych stacjach. Korygowanie działań uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lekkim rozkroku na wys. jego głowy. Ćwiczący

leżący chwyta dłońmi za kostki współćwiczącego

i wykonuje wznosy prostych nóg, jego partner podczas wznosu NN chwyta je i odpycha ku podłożu, osoba leżąca nie może dotknąć stopami do podłoża

Ćwiczący wykonuje podpór leżąc przodem, tyłem do drabinek, następnie stawia stopy na kolejne szczeble drabinki do wysokości 10 szczebli, a następnie w ten sam sposób schodzi do podporu leżąc przodem. Współćwiczący asekuruje wspinanie się partnera stojąc bokiem do niego i podtrzymując jego nogi.

 

 

 

 

 

 

6 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osoba wykonująca ćwiczenie ma NN wyprostowane w stawach biodrowych i łokciowych

 

 

 

 

III. Część końcowa

Zabawa uspokajające

 

 

 

 

 

 

 

Sprawy organizacyjne

 

 

Skojarzenia-  uczniowie siedzą w siadzie skrzyżnym, ręce w skrzydełka na obwodzie okręgu. Prowadzący rzuca hasło i podaje jednocześnie piłkę jednej z osób. Osoba która otrzyma piłkę musi podać skojarzenie, które kojarzy się jej z danym hasłem, następnie przekazuje piłkę wybranej przez siebie osobie, która powtarza czynność. Prowadzący co jakiś czas może zmienić hasło.

Zbiórka, przypomnienie tematu lekcji i realizowanych zadań, zadanie pracy domowej – przygotowanie krótkiego układu ćwiczeń kształtujących, podziękowanie, pożegnanie

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

Piłka musi być przekazywana do wszystkich osób.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wskazanie osób najbardziej aktywnych na lekcji.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin