KONSPEKT NR 9
MIEJSCE: korytarz szkolny ćwiczeń, współpraca z partnerem.
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 20 chłopców (klasa I) Wiadomości: zasady asekuracji współćwiczącego.
PRZRZĄDY, PRZYBORY: laski gimnastyczne, piłki lekarskie, Umiejętności: kształtowanie siłę mm RR, NN i brzucha
szarfy, pachołki, materace, skrzynia gimnastyczna, drabinki. Sprawność: kształtowanie koordynacji ruchowej,
siły mm RR i NN, siły mm brzucha.
TEMAT: Kształtowanie siły ogólnej oraz koordynacji ruchowej z zastosowaniem obwodu stacyjnego.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
I. Część wstępna
Ćwiczenia
og. - rozw.
kształtujące
Ćw. szyi
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. T w
płaszczyźnie strzałkowej
Ćw. T w pł. czołowej
Ćw. T w pł. poprzecznej
Ćw. mm brzucha
Ćw. NN i RR
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji oraz zadań głównych. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. Umotywowanie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.
Trucht wzdłuż korytarza, po zapowiedzi prowadzącego zmiana sposobu poruszania się: trucht, na czworakach, w podporze tyłem, w przysiadzie, w truchcie z wysokim unoszeniem kolan klaskanie pod kolanami
P.w. – rozkrok, RR szeroko trzymają laskę za plecami(na wys. łopatek) - rytmiczne wysuwanie głowy w przód i energiczne cofanie do prawidłowego ustawienia
P.w. - P.z., laska trzymana na szer. barków - wznos RR w górę, ugięcie RR z dotknięciem laską karku, wyprost RR, opust RR do P.W.
P.W. – j.w., wykrok LN w prawo ze wznosem RR w przód, dostawienie LN do postawy z opustem RR w dół, to samo w drugą stronę
P.W. – rozkrok, RR w przód, laska trzymana szeroko – skłon T w przód z dotknięciem laską stóp, wyprost T ze wznosem RR w przód oczy zwrócone na laskę), wznos RR w górę
P.W. – rozkrok, RR w górze, laska trzymana szeroko – skłony boczne T w prawą i lewą stronę
P.W. – rozkrok, RR w przód, laska trzymana szeroko – skrętoskłony T z dotknięciem prawą dłonią LN i lewą dłonią PN
P.W. leżenie tyłem, RR w przód – rytmiczne unoszenie raz jednej raz drugiej N, by dotknęła laski
P.W. – P.z., laska trzymana na szer. barków – przysiad podparty, wyrzut NN w tył do podporu przodem, przysiad podparty, wyprost NN do P.z.
4 min
2 min
1 min
Zbiórka w szeregu, twarzą do prowadzącego.
Ćwiczący poruszają się do pachołka i zawracają.
Ćwiczący podchodzą do kosza z laskami, biorą laskę i stają w dwuszeregu. Grupa tworzy szyk podany przez prowadzącego, Prowadzący stoi naprzeciwko grupy, podaje przebieg ćwiczenia i wykonuje jednoczesny pokaz, prowadzący zwraca uwagę na poprawność wykonywania ćwiczeń i koryguje błędy.
Doskonalenie zeskoków w głąb
Ćw. koordynacji ruchowej oraz siły RR i NN
Ćw. siły mm brzucha
Z krótkiego rozbiegu ćwiczący wykonuje wejście na 2 następnie 3 części skrzyni, wykonuje zeskok w głąb na materac obunóż do przysiadu, po zeskoku wykonuje przewrót w przód z uniku podpartego do przysiadu podpartego (2 osoby przytrzymuje skrzynię, 1 osoba asekuruje ćwiczącego podczas zeskoku), ćwiczący wraca na początek kolejki wykonując skoki obunóż w przysiadzie .
Ćwiczący trzyma w obydwu odwiedzionych i wyprostowanych RR piłki lekarskie i wykonuje
przejście po odwróconej ławeczce z zachowaniem równowagi. Następnie wraca na początek,
odkłada piłki i wykonuje 5 przeskoków obunóż
przez ławeczkę. Następnie wraca na początek i powtarza 1 i 2 ćwiczenie.
Ćwiczący dobierają się w pary, jeden uczeń wykonuje leżenie tyłem, drugi stoi naprzeciwko w
6 min
Podział grupy na 4 zastępy, omówienie i pokaz ćwiczeń na poszczególnych stacjach. Korygowanie działań uczniów.
lekkim rozkroku na wys. jego głowy. Ćwiczący
leżący chwyta dłońmi za kostki współćwiczącego
i wykonuje wznosy prostych nóg, jego partner podczas wznosu NN chwyta je i odpycha ku podłożu, osoba leżąca nie może dotknąć stopami do podłoża
Osoba wykonująca ćwiczenie ma NN wyprostowane w stawach biodrowych i łokciowych
III. Część końcowa
Zabawa uspokajające
Skojarzenia- uczniowie siedzą w siadzie skrzyżnym, ręce w skrzydełka na obwodzie okręgu. Prowadzący rzuca hasło i podaje jednocześnie piłkę jednej z osób. Osoba która otrzyma piłkę musi podać skojarzenie, które kojarzy się jej z danym hasłem, następnie przekazuje piłkę wybranej przez siebie osobie, która powtarza czynność. Prowadzący co jakiś czas może zmienić hasło.
5 min
Piłka musi być przekazywana do wszystkich osób.
Wskazanie osób najbardziej aktywnych na lekcji.
flek