KONSPEKT NR 8
MIEJSCE: sala gimnastyczna podczas wykonywania zadań ruchowych
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12 dziewcząt (klasa I) Wiadomości: uczestnictwo w organizacji ćwiczeń
PRZRZĄDY, PRZYBORY: kółka gimnastyczne małe (x12), ławeczka, ruchowych oraz dbanie o bezp. współćwiczącego
chorągiewki (x4), drabinki, piłki siatkowe (x3), materace (x2) Umiejętności: przewrót w przód i w tył, stanie na rękach
przy drabinkach
Sprawność: wzmocnienie siły mięśni rąk, poprawienie
zwinności, równowagi, koordynacji ruchowej, zręczności
TEMAT: Gimnastyka. Układ ćwiczeń wolnych na materacu. Obwód stacyjny.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
Czynności org.-porządk.
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia kształtujące w biegu
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć, podanie tematu lekcji, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji.
Berek ranny- berek stara się schwytać kogoś z uciekających, którzy rozbiegają się po całym polu. Jeśli uda mu się kogoś dotknąć , wówczas dotknięty nie tylko staje się berkiem, ale równocześnie musi trzymać się jedną ręką za to miejsce, które zostało „zranione”.
- bieg dookoła sali: przeplatanka, dotykania podłoża dłońmi raz z prawej raz z lewej strony, krok polkowy
- marsz: odmachy rąk w tył, wypady, wymachy nóg
- w marszu rozdanie kółek
W miejscu ćwiczenia z kółkami:
- rozkrok, ręce uniesione w górę skłon tułowia do prawej nogi, wyprost, skłon do środka, skłon do lewej nogi
- skłony do wyprostowanych nóg
- skręty boczne tułowia
- opad tułowia, „wyciągnięcie” rąk w przód
- 10 przysiadów, ręce z kołem wyciągnięte do przodu
- siad „rozkroczny” skłony do wyprostowanych nóg
- „kołyska”
- leżenie przewrotne
- siad prosty, ręce oparte nad przedramionach kółko między stopami-krążenia nóg w prawo i w lewo
- leżenie przodem unoszenie rąk w przód i w górę
- kółko z przodu klęk podparty – wymachy nóg w tył
- przysiad podparty, „wierzgające koniki”
- przeskoki przez kółka (obunóż, jednonóż, prawa, lewa noga)
- przy drabinkach skręty boczne tułowia
- przy drabinkach przysiad podparty, wchodzenie nogami w górę i schodzenie w dół.
Marsz: zebranie kółek.
3 min
2 min
10 min
Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego. Gry i zabawy przyczyniają się do podnoszenia wydolności fizycznej oraz wszechstronnej sprawności fizycznej.
Prowadzący wyznacza dwóch berków, którym przekazuje szarfy.
Prowadzący rozdaje kółka
W luźnej gromadzie
Ćwiczenie z kółkami
Podział na zespoły i przygotowanie stanowisk.
Pokaz i omówienie ćwiczeń przy poszczególnych stanowiskach:
ST nr 1- układ równoważny na ławeczce: przenoszenie nogi „wolnej” bokiem (ręka w bok), na środku ławeczki przysiad; jw., obrót i powrót krokiem polkowym, zeskok obunóż.
Zadania dodatkowe: skoki jednonóż między chorągiewkami
ST nr 2- wejścia i zejścia na drabinkach
zadania dodatkowe: odbicie piłki oburącz górą o ścianę
20 min
Podział na 4 zespoły
Przejście do poszczególnych stanowisk:
*na czworakach; *podskokami, *krokiem polkowym
ST nr 3- układ z kółkiem przy muzyce
ST nr 4- układ ćwiczeń wolnych na materacach
1 à przewrót w tył
2 àunik
3 àprzewrót w przód
4 àwaga z oparciem rąk o drabinki
5 àdotknięcie dłońmi o materac (nogi złączone i wyprostowane)
6 àstanie na rękach przy drabinkach
III. Część końcowa
Czynności porządkowe
Ćwiczenia korekcyjne
Podsumowanie lekcji
Sprzątnięcie sprzętu.
Ćwiczenia korekcyjne: zwis na drabinkach „wahadło” nogami w prawo i w lewo; marsz dookoła sali we wspięciu.
Zbiórka, pokaz najlepiej ćwiczących, podsumowanie, pożegnanie.
Każdy zastęp sprząta swój sprzęt
Uczniowie ustawiają się w dwuszeregu.
flek