Wyprawa Nautilusem.doc

(413 KB) Pobierz
Plan pracy obozu harcerskiego w

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.

Hufiec ZHP Warszawa -  Centrum wraz z 368 WDHiGZ ”Na Przekór

 



 

Plan

pracy

kolonii

w   Raszkowie k. Słupii

 

 

wyprawa nautilusem

 

 

 



Charakterystyka i założenia organizacyjne

 

Dane o czasie i miejscu  kolonii:

Czas: 28.06 – 18.07.2001r.

Miejsce: Raszków k/Częstochowy

Organizator: 368 Szczep ”Na Przekór” i hufiec ZHP Warszawa - Centrum

Kolonia organizowane jest w bazie harcerskiej Hufca Szczekociny.

W akcji letniej wezmą udział zuchy, harcerze starsi i instruktorzy  z harcerskich środowisk Żoliborskich i Centrum oraz osoby niestowarzyszone.

Dane o kadrze:

Komenda:

Komendant:

hm. Jakub Czarkowski

Z-ca. Komendanta:

hm. Maria Sokołowska

Programowiec:

pwd. Jerzy Kowalewski

Oboźny

phm. Małgorzata Kowalewska

Kwatermistrz

pwd Kamila Tylkowska

 

Kadra Programowa

Drużynowi :

Dh Radek Rokiciński

Dh. Barbara Kaźmierska

Dh. Elżbieta Dymiszkiewicz

Przyboczni

Dh. Marta Woźniak

Dh Magda Biernat

Dh Sebastian Stępniewski

Dh Mateusz Ignaczak

Zuchy zostaną podzielone na trzy gromady.

Rada kolonii  i jej kompetencje:

Radę kolonii stanowić będą komendant kolonii i jego zastępcy, drużynowi, oboźny.

              Radę koloni zwołuje i przewodniczy jej obradom komendant kolonii lub inny członek komendy z jego upoważnienia.

              Do szczególnych kompetencji stanowiących  rady obozu należy:

              Zamykanie i otwieranie prób na stopnie, wnioskowanie o przyznanie stopnia;

              Kara dyscyplinarnego relegowania z kolonii – na wniosek komendanta lub jego zastępcy;

              Zatwierdzanie wyników współzawodnictwa;

              Rada koloni obraduje nad sprawami wniesionymi przez jej członków i we wszystkich sprawach ma kompetencje doradcze.

              Komendant koloni lub osoba prowadząca radę może zapraszać na nią innych członków kadry lub inne osoby jeżeli uzna to za stosowne.

 

 

Podział Obowiązków między kadrę

Komendant Kolonii Jakub Czarkowski

-          Kierowanie całością prac na koloni

-          Nadzór nad organizacją, finansami i kwatermistrzostwem

-          Organizowanie dokształcania kadry

-          Udzielanie pochwał i nagan

-          Wydawanie rozkazów

-          Wyznaczanie czasu wolnego kadry (w porozumieniu z komendą)

-          Modyfikacje programowe

-          Czuwanie nad rozwojem zuchów, harcerzy, kadry

-          Kontakty z rodzicami w czasie odwiedzin, wydawanie zezwoleń na opuszczenie przez dziecko terenu pod opieką rodziców

-          Prowadzenie odpraw w tym ocenianie  realizacji zadań programowych i wychowawczych.

 

Zastępca Komendanta Maria Sokołowska

-          Czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci i kadry oraz nad prawidłową pracą młodszej kadry

-          Wypełnianie obowiązków związanych z prowadzeniem książki pracy, nadzorowanie dokonywania wpisów przez instruktora dyżurnego

-          Udzielanie pochwał i nagan.

-          Czuwanie nad prawidłową realizacją założonego programu.

-          Czuwanie nad rozwojem zuchów, harcerzy, kadry

-          Kontakty z rodzicami w czasie odwiedzin, wydawanie zezwoleń na opuszczenie przez dziecko terenu pod opieką rodziców.

-          Ocenianie realizacji zadań programowych i wychowawczych..

 

Oboźny phm Małgorzata Kowalewska :

-          Dbanie o bezpieczeństwo wszystkich uczestników.

-          Nadzorowanie nad zadaniami instruktora służbowego w tym w szczególności nad:

-          realizacją służb i przestrzegania porządku na terenie całości kolonii, czasu zajęć i posiłków, itp. wg. ustalonego planu dnia

-          czuwanie nad prawidłowym tokiem realizacji programu

-          Pomaganie przybocznym i drużynowym w przygotowywaniu zajęć, służenie radą i pomocą w każdej sytuacji.

-          Dbanie o bezpieczeństwo zuchów

-          Kierowanie pracami komisji czystości

-          Nadzór nad zdrowiem i higieną uczestników (izolatka, praca pielęgniarki).

Kwatermistrz pwd Kamila Tylkowska

-          Nadzór nad praca kuchni i zaopatrzenia

-          Prowadzenie dokumentacji finansowej kolonii

-          Dbanie o bezpieczeństwo zuchów.

 

Instruktor programowy pwd  Jerzy Kowalewski

-         Dbanie o bezpieczeństwo zuchów

-          Prowadzenie punktacji i współzawodnictwa

-          Nadzór nad techniczną realizacją zadań programowych i organizacyjnych

-          Koordynacja zadań związanych z alarmami nocnymi.

 

Drużynowi

-          Kierowanie pracą gromady

-          Podział pracy miedzy przybocznych

-          Przeprowadzanie zajęć wynikających z programu kolonii

-          Przebywanie przez z zuchami ze swojej gromady chyba, że przełożeni zdecydują inaczej

-          Dbanie o bezpieczeństwo zuchów

-          Dbanie o prawidłowy rozwój, zachowanie, ubiór zuchów;

-          Dbanie o komfort psychiczny dzieci,  (listy do domów, itp.)

-          Przeprowadzanie zajęć swoich szóstek i branie w nich czynnego udziału

-          Umożliwianie zdobywania zuchom sprawności indywidualnych i sprawności zespołowych.

Przyboczni:

-          Przebywanie przez z zuchami ze swojej gromady;

-          Dbanie o bezpieczeństwo zuchów;

-          Dbanie o prawidłowy rozwój, zachowanie, ubiór zuchów;

-          Dbanie o komfort psychiczny dzieci,  (listy do domów, itp.);

-          Przeprowadzanie zajęć wynikających z programu kolonii;

-          Przeprowadzanie zajęć swoich szóstek i branie w nich czynnego udziału;

-          Umożliwianie zdobywania zuchom sprawności indywidualnych i sprawności zespołowych;

-          Dbanie o czystość i higienę powierzonych mu zuchów;

-          Meldowanie o wszystkich problemach wychowawczych z zuchami;

-          wykonywanie zadań i poleceń zleconych przez komendę.

 

Funkcje pełnione okresowo

W celu lepszej organizacji pracy a również w celach kształcenia i doskonalenia uczestnikom szkolenia, przybocznym i drużynowym będą powierzane zadania związane z praca całej kolonii. Będą to funkcje pełnione na pewien określony czas Instruktor służbowy na określony dzień, a szef zadania           na czas określonej realizacji programowej.

Instruktor służbowy

-          Czuwanie nad prawidłowym tokiem realizacji programu dnia

-          Prowadzenie apeli

-          Nadzorowanie służb i przestrzegania porządku na terenie całości kolonii, czasu zajęć i posiłków, itp. wg. ustalonego planu dnia.

-          Ocena czystości, (udział w komisji oceniającej)

-          Dbanie o bezpieczeństwo zuchów

-          Wykonywanie zadań i poleceń zleconych przez komendę

-          Dokonywanie wpisów do książki pracy.

 

Szef zadania:

-          Kierowanie realizacją określonego zadania programowego, planowanie i realizacja

-          Ocenianie realizacji zadań programowych i wychowawczych..

-          Dbanie o bezpieczeństwo zuchów;

 

Dane o zuchach:

Na  kolonię pojadą dziewczynki i chłopcy z klas 1-3 z Warszawskich Szkół Podstawowych będące zuchami 368 Szczepu „Na Przekór” i gromad zuchowych hufca Centrum oraz dzieci z poza organizacji.

Czêœæ zuchów na koloniê wyje¿d¿a nie po raz pierwszy lecz bêd¹  równie¿ dzieci wyje¿d¿aj¹ce pierwszy raz na koloniê.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Cele wychowawcze

 

Stawiamy sobie następujące cele wychowawcze

              Zapewnienie warunków do prawidłowego rozwoju psychomotorycznego dzieci w wieku zuchowym (właściwe warunki psychiczne i materialne oraz zajęcia fizyczne umożliwiający optymalny rozwój dzieci w wieku 7-10 lat).

              Zapewnienie zuchom poczucia bezpieczeństwa i optymalnych warunków dla zachowania zdrowia, rozumienie higienicznego trybu życia, znaczenie czystości ciała i bielizny oraz właściwych nawyków higieniczno-zdrowotnych szczególnie u dzieci wyjeżdżających po raz pierwszy.

              Rozwijanie umiejętności współżycia w grupie; przestrzegania zwyczajów zgodnego współdziałania, kulturalnego zwracania się do siebie, poszanowanie prac innych, opiekowanie się młodszymi koleżankami i kolegami, dbałość o życzliwą i koleżeńską atmosferę w grupie,

              Kształtowanie postaw prospołecznych, 

              Kształtowanie postaw społeczno-moralnych poprzez wdrażanie do poszanowania i ochrony otaczającej przyrody, zapoznanie z miejscem pobytu, środowiskiem przyrodniczym, uczenie się obserwacji i wyciągania wniosków.

              Kształtowanie postaw i umiejętności zachowań proekologicznych takich jak:

              poznanie zasad oszczędzania wody i energii

przekazanie podstaw wiedzy o wodzie , jej znaczeniu w życiu człowieka i przyrodzie ,poznanie zasad ochrony wody,

              poznanie zagrożeń ekologicznych i możliwości oraz sposobów w jaki zuchy mogą im przeciwdziałać

              Zatwierdzanie wyników współzawodnictwa Rozwój samodzielności i zaradności w życiu codziennym i trudnych sytuacjach, dbanie o swoje rzeczy, pranie bielizny, itp.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin