ARTYSTA_2.doc

(75 KB) Pobierz



Cykl sprawnościowy „Artysta”

 

Cele:

*zapoznanie zuchów z różnymi dziedzinami sztuki (zbiórki na temat malarstwa, fotografii, tańca i muzyki, teatru

*wystawienie przedstawienia dla szkoły i rodziców

*uczenie obowiązkowości (zadania międzyzbiórkowe)

*zwiększenie poczucia odpowiedzialności za grupę (jeśli ja nie nauczę się tekstu, cała gromada nie będzie mogła wystawić przedstawienia)

*zorganizowanie zbiórki z rodzicami (premiera przedstawienia) , na której poruszymy sprawę obozu

*Nabycie przez zuchy nowych, niedostępnych na co dzień umiejętności (wywoływanie zdjęć w ciemni obsługa aparatu cyfrowego)

*rozwój manualny (zbiórka na temat malarstwa, bogata dekoracja do przedstawienia)

*zachęcenie do współpracy poszczególne zuchy (poprzez wyznaczenie im jednego celu – przedstawienia)

*dalsze usamodzielnianie przybocznych (każda z nich otrzyma jedna ze zbiórek do poprowadzenia jako muza)

*doprowadzenie obrzędowości do odpowiedniego stanu (reaktywacja listy obecności, kroniki, totemu, rywalizacji)

*zdobywanie sprawności indywidualnych, gwiazdek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Malarstwo

(zbiórka 1, cykl „Artysta”)

 

1.      Ob. roz.

2.      ZZZOiT - Apel

3.      PiP - Taniec ofiarny dla pędzla

4.      Gawęda – Muza malarstwa opowiada zuchom o historii tej sztuki, pokazuje najważniejsze reprodukcje, malarzy.

5.      Majsterka (próba wykorzystania w swojej twórczości jak najróżnorodniejszych technik)

·         wykonywanie dłoni z bandaża gipsowego

·         tworzenie twarzy z balonów

6.      GiĆ

·         Murarz

·         Ganiany

·         Krowa

·         Rycerze na koń

7.      GiĆ – próba relaksacji – wyobrażanie sobie świata przedstawionego przez osobę prowadzącą

8.      Majsterka – wykonanie mandali

9.      PiP

·         Malarz

10.  Krag Rady – podsumowanie zbiórki, decyzja o zdobywaniu sprawności Artysty.

11.  Ob. zak.

 

Zadanie międzyzbiórkowe: przyniesienie materiałów potrzebnych do wykonania instrumentów (puszki, groch, ziarna)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Muzyka

(zbiórka 2, cykl „Artysta”)

 

1.      Ob. roz.

2.      ZZZOiT – apel

3.      PiP – taniec ofiarny dla buta

4.      Gawęda – muza opowiada zuchom o historii tańca i muzyki

5.      GiĆ – turniej muzyczny

·         wymyślanie piosenek ze słowem...

·         dopasowywanie piosenek do rysunku

·         inscenizacja słów piosenek

·         uzupełnianie tekstu piosenek rysunkami

·         nauka słów „Menueta”

·         wymyślanie piosenki szóstki

6.      Majsterka – wykonanie instrumentów

7.      PiP – prezentacja piosenki szóstki z wykorzystaniem instrumentów

8.      PiP – próba zaśpiewania piosenki gromady z wykorzystaniem instrumentów

9.      PiP – nauka „Menueta”

10.  PiP – tańce integracyjne

11.  Krąg Rady – informacja o zbiórce z rodzicami i przełożeniu przyszłej zbiórki, sprawności indywidualne

 

Zadanie międzyzbiórkowe: przynieść swoje najładniejsze zdjęcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Fotografia

(zbiórka 3, cykl Artysta)

 

1.      Ob.roz.

2.      Przejście do hufca

3.      Gawęda – Fotograf opowiada zuchom o historii robienia zdjęć, pierwszych aparatach i sukcesach w tej dziedzinie.

4.      GiĆ – wywoływanie zdjęć w ciemni

5.      Majsterka (w międzyczasie) – wykonywanie ramek do zdjęć, tworzenie ilustracji z ulubionego zdjęcia,

6.      GiĆ – próba obsługi aparatu cyfrowego, obróbka zdjęć na komputerze

7.      Krąg Rady – krótkie podsumowanie zadania międzyzbiórkowego

8.      Ob. zak.

9.      Powrót pod szkołę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Casting

(zbiórka 4, cykl „Artysta”)

 

1.      Ob. roz.

2.      Gawęda – muza teatru opowiada zuchom o cudownych artystach, zwanych aktorami. Pyta, czy zuchy chciałyby sprawdzić się w ich roli. Jeśli tak, musza przejść kilka prób, które pozwolą wyłonić tych szczęśliwców, którzy wezmą udział w przedstawieniu. (Zuchy chodzą pojedynczo po placówkach, sprawdzających ich wiedze i umiejętności. Po zaliczeniu pierwszej, mogą udać się do drugiej itd.)

3.      GiĆ – krzyżówka na temat aktorów i filmu

4.      GiĆ – poprawne recytowanie fragmentu wiersza, mówienie zdania w taki sposób, jakby powiedział je ksiądz, robot

5.      GiĆ – casting. Zuchy wybierają rolę ze scenariusza, którą chciałyby odegrać i prezentują ja przed komisją. Gdy wykona to zadanie przechodzi do następnego pomieszczenia, w którym w oczekiwaniu na wyniki castingu gra w kalambury

6.      GiĆ – kalambury

7.      Krąg Rady – ogłoszenie wyników castingu, podjęcie decyzji o wystawieniu przedstawienia.

8.      Ob. zak.

 

Zadanie międzyzbiórkowe: próba nauczenia się roli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Pierwsze próby w zuchowym teatrze

(zbiórka 5, cykl „Artysta”)

 

1.      Ob. roz.

2.      Apel

3.      Gawęda – Opowieść o grupie dzieci, która postanowiła wystawić przedstawienie. Mimo prób okazało się ono jednak totalną klapą, gdyż żaden z aktorów nie potrafił odpowiednio modulować głosu ani wypowiadać się z poprawną dykcją. Dlatego też młodzi aktorzy postanowili wziąć udział w szeregu ćwiczeń mających na celu udoskonalenie umiejętności niezbędnych dobremu aktorowi.

4.      GiĆ – Posągi

5.      GiĆ – Wymawianie zdania z ołówkiem w ustach, jako robot, ksiądz, itd..

6.      PiP – Aktorem jestem

7.      GiĆ – Pickonery

8.      GiC – Bajki

9.      Próba

10.  Krąg Rady – przypomnienie o gwiazdkach  sprawnościach indywidualnych, trzy zuchy w mundurach na imprezę szkolną, wstępna informacja o biwaku.

11.  Ob. zak.

 

Zadanie międzyzbiórkowe: nauczenie się roli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

W pracowni dekoratora

(zbiórka 6, cykl „Artysta”)

 

1.      Ob. roz.

2.      Gawęda – Dalsza część opowieści o grupie dzieci, która chciała wystawić przedstawienie. Mimo tego jednak, iż mieli poprawną dykcję, głośno mówili, przedstawienie nie było takim sukcesem, jakiego się spodziewali. Zabrakło im bowiem dekoracji... (podczas gawędy zucvhy7 dowiadują się coraz więcej o owej grupie dzieci. Poznają ich imiona, zainteresowania. Może któryś z zuchów zwróci uwagę na podobieństwo jednego z bohaterów i jego samego?)

3.      GiĆ – Artysta

4.      Majsterka – tworzenie dekoracji

5.      GiĆ – krab

6.      Pip – „Aktorem jestem, aktorem”

7.      Próba

8.      Krąg Rady – informacja o biwaku

9.      Ob. zak.

 

Zadanie międzyzbiórkowe: przygotowanie i przyniesienie na przyszłą zbiórkę stroi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Po co nam stroje?

(zbiórka 7, cykl „Artysta”)

 

1.      Ob. roz.

2.      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin