Umiejętność zarządzania czasem.doc

(79 KB) Pobierz
Umiejętność zarządzania czasem - korzystaj maksymalnie z Twojego czasu

Umiejętność zarządzania czasem - korzystaj maksymalnie z Twojego czasu

Ta cześć "MindTools" pokaże Ci jak używać osobistego zarządzania czasem. To są jedne z najważniejszych umiejętności pomocne w karierze, których możesz się nauczyć.

Umiejętność zarządzania czasem jest niezbędna dla ludzi sukcesu - są to praktyczne techniki, które pomogły najważniejszym ludziom biznesu, sportu, itp. osiągnąć szczyt ich kariery.

Umiejętności wyjaśnione w artykułach poniżej, pomogą Ci stać się rzetelnym i efektywnym. Pokażą Ci jak skupiać się na zajęciach, które dają Ci największe zyski. Ta część kończy się przez wyjaśnienie "wyznaczenia celu", które jest bardzo istotną umiejętnością dla uzyskania tego co chcesz osiągnąć w Twoim życiu.

Wstęp

Ten rozdział omawia osobiste umiejętności zarządzania czasem. Są one niezbędną umiejętnością efektywnych ludzi.

Ludzie, którzy używają tych technik regularnie osiągają najwyższe możliwe osiągnięcia w życiu, od biznesu przez sport, do publicznych służb. Jeśli używasz dobrze tych technik, będziesz zdolny(a) funkcjonować skutecznie, nawet pod intensywnym stresem. Techniki te pomogą Ci wykorzystać maksymalnie Twój ograniczony czas.

W zarządzaniu czasem najważniejszą rzeczą jest przesunięcie skupienia:

Skupiaj się na rezultatach, a nie na byciu zajętym.

Dużo ludzi spędza swój czas na szalonej aktywności, ale osiągają bardzo mało, ponieważ nie skupiają się na właściwych rzeczach.

Przez stosowanie umiejętności z tej części możesz zoptymalizować wysiłek, upewniając się, że koncentrujesz możliwie najwięcej energii, ile jesteś w stanie, na wysoko płatne zadania. To zapewnia, że osiągasz największe możliwe zyski z ograniczonego czasu dostępnego Tobie.

Narzędzia, które omówimy:

·         Ile warty jest Twój czas - Kosztorys Twojego Czasu

·         Zapewnienie, że skupiasz się na właściwych rzeczach - Priorytety w pracy

·         Sprawdzanie jak naprawdę spędzasz swój czas - Dzienniki Aktywności

·         Planowanie rozwiązywania problemów - Plany Akcji

·         Uporanie się najpierw z właściwymi zadaniami - Lista zadań z priorytetami

·         Decydowanie co jest Twoim osobistym celem - Osobiste Cele

Pod koniec tej części, powinieneś(nnaś) mieć dużo jaśniejsze zrozumienie jak użyć swego czasu, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty.

Kosztorys Twojego czasu - przekonywanie się ile kosztuje Twój czas

Najpierw powinieneś skupić się na obliczeniu ile kosztuje Twój czas. To pomoże Ci zobaczyć czy spędzasz swój czas właściwie.

Jeśli pracujesz dla jakiejś organizacji, skalkuluj ile Cię to kosztuje każdego roku. Weź pod uwagę wypłaty, podatki, koszty utrzymania biura, wydatki, administrację, itp. Jeśli sam się zatrudniasz, policz roczne koszty Twojego biznesu.

Do tego dodaj szacowany zysk, który powinieneś(naś) mieć z Twojej działalności.

Jeśli pracujesz w normalnych godzinach, będziesz miał(a) mniej więcej 200 produktywnych dni. Jeśli pracujesz 7,5 godziny dziennie, to się równa około 1500 godzin rocznie.

Z tego możesz obliczyć godzinne zarobki. To powinno dąć Ci rozsądny szacunek ile jest warty Twój czas - może Cię zadziwić ogromna suma!

Gdy decydujesz czy podjąć się jakieś czynności, lub nie, pomyśl o wartościach - czy marnujesz Twoje lub organizacji zasoby na mało ważne zadanie?

Kluczowe elementy:

Obliczenie ile warty jest Twój czas pomaga Ci decydować czy pewne zajęcia są warte Twojego czasu. Jeśli jesteś zmuszony(a) spędzać mnóstwo swojego czasu na mało ważne zajęcia, możesz dobrze zrobić zatrudniając asystenta.

 

Decydowanie o priorytetach zajęć - Wykonywanie zajęć, które dają największe korzyści

Ważną częścią jest skupienie się na zastanowieniu się na co się skupiać! Wiele ludzi pracuje bardzo ciężko całymi dniami robiąc mało, co często wcale nie ma przełożenia na jakość ich pracy.

Ta cześć skupia się na trzech obszarach - precyzowaniu co daje Ci satysfakcje, zrozumieniu co Ci dodaje sił, a co osłabia, i przekonaniu się jaką pracą jest Twoją praca i stanowi o dobrej wydajności.

Robienie tego co daje Ci satysfakcje

Ważnym dla jakości Twojego życia jest, abyś miał satysfakcje z pracy. Jeśli dobrze wiesz co lubisz, a co nie, będziesz bardziej w stanie przesunąć Twoje zajęcia w kierunku robienia rzeczy, które lubisz. Jest to ważne, bo chętniej wykonujesz efektywnie prace, jeśli ją kochasz, niż jeśli masz do niej wstręt.

Zauważ, że prawie każda praca ma pewne męczące i nieprzyjemne elementy - ważne jest, abyś wykonał(a) te elementy właściwie. Od Ciebie zależy jak z czasem je zminimalizujesz.

Koncentrowanie się na Twoich mocnych stronach

Jest również ważne, aby wiedzieć jakie są Twoje talenty i słabe punkty. Dobrym sposobem na zrobienie tego jest przeprowadzić analizę SWOT [tu będzie link]. To zapewnia formalne zbliżenie się do wyznaczenia Twoich mocnych stron i słabości, i sposobności i zagrożeń, które napotkasz. Jest bardzo sensownym znaleźć prace, która pasuje do Twoich mocnych stron, i w której Twoje słabości nie mają znaczenia.

Zrozumienie jak być dobrym w swojej pracy

Jednym świetnym sposobem na przekonanie się, że koncentrujesz się na właściwych rzeczach jest zgadzać się co do tego z Twoim pracodawcą!

Powinieneś(nnaś) zadać następujące pytania:

·         Jaki jest cel Twojej pracy?
Jeśli możliwe, wyraź to w pojedynczym zdaniu, zaczynającym się od 'Aby ...' - np. 'Aby zapewnić efektywną dystrybucje w Krakowie.'

·         Jaka jest miara sukcesu?
Pomyśl jak Twój pracodawca zadecyduje czy jesteś dobry(a) na swoim stanowisku, czy nie. Znajdź kluczowe cele do osiągnięcia, i sposób w jaki będą oceniane.

·         Jaka jest akceptowalna wydajność?
Dowiedz się co jest do zrobienia, i w jaki sposób to osiągnąć.

·         Jakie są priorytety i ostateczne terminy?
Musisz to wiedzieć, aby w czasie przeładowania praca, wiedzieć na czym się skupiać.

·         Jakie są dostępne zasoby?
To zapewnia, ze wykorzystujesz wszystkie narzędzia, będące do Twojej dyspozycji.

·         Jakie są akceptowalne koszty?
Dzięki temu będziesz wiedzieć w jakich granicach możesz się poruszać.

·         Jak to się ma do innych ludzi?
Jaki jest szerszy obraz tego nad czym pracujesz?

Jeśli masz odpowiedzi na te pytania, będziesz wiedzieć jak precyzyjnie wykonywać swoja prace.
Jeśli wiesz jaka jest dopuszczalna wydajność, możesz zaplanować osiągnąć cel używając wszystkich dostępnych zasobów.

Kluczowe punkty:

Ta cześć daje Ci trzy sposoby decydowania o Twoich priorytetach zajęć:

·         Koncentrowanie się na tym co lubisz

·         Używając analizy SWOT znajdź swoje mocne i słabe strony. To pomoże Ci wykorzystywać Twoje mocne strony, zminimalizować słabości, i poruszać się w dobrym kierunku.

·         W końcu wyjaśniliśmy jak klarować swoją pracę z pracodawcą i koncentrować się na obszarach, które pracodawca uważa za najważniejsze.

Przez koncentrowanie się na właściwych zajęciach [dzięki priorytetom], będziesz miał(a) pewność, że zawsze pracujesz najefektywniej jak to jest możliwe.

 

Dzienniki aktywności - Rozumienie na co tracisz czas

Dziennik aktywności pomogą Ci analizować jak naprawdę spędzasz swój czas. Kiedy pierwszy raz użyjesz dziennika aktywności możesz być zszokowany(a) ilością czasu, który marnujesz! Pamięć jest bardzo słaba, gdy przychodzi jej wspominać o tym - zbyt łatwo zapomnieć czas spędzony na czytaniu śmieci, rozmowy z kolegami, robienie kawy, jedzenie obiadu, itp.

Możesz być również nieświadomy(a) tego, że poziom Twojej energii może się różnić podczas dnia - większość ludzi funkcjonuje na rożnych poziomach efektywności o rożnych porach. Twoja efektywność może się różnić w zależności od ilości cukru we krwi, czasu od ostatniej przerwy, rutynowych rozrywek, stresu, niewygody, i wielu innych czynników. Są również dowody na to, że mamy dzienne rytmy czujności i energii.

Prowadzenie dziennika aktywności

Prowadzenie dziennika aktywności przez kilka dni pomoże Ci zrozumieć jak spędzasz czas, i kiedy działasz najlepiej. Bez modyfikacji Twojego zachowania, na tyle na ile możesz, spisuj zajęcia, którymi się zajmujesz. Za każdym razem, gdy zmieniasz zajęcie, kiedykolwiek otwierasz pocztę, pracujesz, robisz kawę, plotkujesz z kolegami, czy robisz cokolwiek innego, spisuj czas zmiany.

Razem z zapisywaniem aktywności, zapisz też jak się czujesz, poziom senności, zmęczenia, energii, itp. Rób to okresowo przez cały dzien. Możesz zdecydować, aby połączyć dziennik aktywności z dziennikiem stresu.

Nauka z Twojego dziennika

Gdy już spiszesz zajęcia przez kilka dni, zanalizuj swój dziennik. Możesz być zdziwiony(a), gdy zobaczysz ilość czasu spędzonego na zajęcia małej wartości!

Możesz również zauważyć, że jesteś energiczny(a) w pewnych porach dnia, i wykończony(a) w innych. Wiele z tego zależy od przerw, które bierzesz, czasu i ilości posiłków, a także jakości składników pokarmowych. Dziennik aktywności daje Ci pewne podstawowe możliwości eksperymentowania z tymi czynnikami.

Najważniejsze punkty:

Dzienniki aktywności są przydatnym narzędziem przekonywania się co do sposobu w jaki używasz swój czas. Mogą także pomóc Ci śledzić zmiany w Twojej energii, pobudzenia i efektywności podczas różnych pór dnia.

Przez analizowanie swojego dziennika aktywności, będziesz w stanie dostrzec i wyeliminować czas tracony na zajęcia niskiej wydajności. Będziesz także znać pory dnia, w których jesteś najbardziej efektywny(a), aby móc przeprowadzać najważniejsze zajęcia podczas tych pór.

 

Plany małej skali - plany akcji

Plan akcji jest listą zadań, które masz zrobić, aby osiągnąć cel. Rożni się od listy 'zadań do zrobienia' tym, że skupia się na osiągnięciu pojedynczego celu.

Kiedykolwiek chcesz coś osiągnąć, narysuj plan akcji. To pozwoli Ci skoncentrować się na poziomie osiągnięcia tego i monitorować twój postęp.

Aby narysować plan akcji, po prostu wypisz listę zadań, które musisz przeprowadzić, aby osiągnąć Twój cel. To jest proste, ale bardzo użyteczne!

Najważniejsze punkty:

Plan akcji jest listą rzeczy, które musisz zrobić, aby osiągnąć cel. Aby tego użyć, po prostu przeprowadź każde zadanie z listy!

 

Lista "do zrobienia" z priorytetami - Robienie najpierw najważniejszych rzeczy

'Lista zadań' jest listą, które musisz przeprowadzić. Konsoliduje ona wszystkie zajęcia, które musisz zrobić, w jednym miejscu. Możesz później uporządkować te zajęcia w porządku ważności. To pozwala Ci zająć się najpierw najważniejszymi.

Lista zadań jest niezbędna jeśli potrzebujesz przeprowadzić dużą ilość różnych zadań, lub różnych rodzajów zadań, lub gdy popełniasz dużą liczbę błędów. Jeśli czujesz, że często jesteś przyłapywan(y/a), bo zapomniał(eś/aś) czegoś zrobić, potrzebujesz prowadzić listę zadań.

Mimo, że listy zadań są bardzo proste, są one również ekstremalnie potężne, i jako metoda organizowania swoich zajęć i jako sposób redukcji stresu. Często problemy mogą wyglądać na przytłaczające lub możesz mieć olbrzymią ilość żądań/wymagań. To może Cię zostawić w uczuciu braku kontroli, i przepracowania pracą.

Przygotowanie listy 'do zrobienia' jest często łatwe: zapisz zajęcia, z którymi musisz się zmierzyć, i jeśli są duże, rozłóż je w mniejsze elementy. Jeśli wciąż wydają się duże, znowu je podziel. Zrób to, aż będziesz miał listę wszystkiego co masz zrobić. Kiedy już zrobisz to, przeglądnij listę, przypisując każdemu z zajęć priorytet, od 1 (bardzo ważne), do 6 (nieważne). Jeśli zbyt dużo zajęć ma wysoki priorytet, przejrzyj listę jeszcze raz i zmniejsz priorytet mniej ważnym zajęciom. Gdy już to zrobisz, przepisz listę w porządku wg priorytetu.

Będziesz miał wtedy precyzyjny plan, który możesz użyć do eliminacji problemów, którym stawiasz czoło. Będziesz mógł zmierzyć się z nimi w porządku ważności. To pozwoli Ci oddzielić ważne zajęcia, od wielu trywialnych, wymagających sporej ilości czasu.

Używanie 'listy do zrobienia'

Rożni ludzie używają 'listy do zrobienia' w rożny sposób, w rożnych sytuacjach: jeśli np. jesteś sprzedawcą, dobrym sposobem motywowania siebie jest trzymać Twoją listę krótką i starać się wypełniać ją każdego dnia.

Jeśli zadania są zbyt duże, lub zależne od zbyt wielu innych ludzi, może być lepiej utrzymywać jedną listę i skracać ją. Może być tak, że przesuwasz nieistotne zadania z listy 'do zrobienia' na koniec. Możesz nie być w zdanie ukończyć ich nawet przez kilka miesięcy. Martw się tym tylko wtedy gdy musisz - ktoś Ci wyznaczył ostateczny termin, podnieś wtedy ich priorytet.

Jeśli nigdy nie używałeś 'list do zrobienia' przedtem, wypróbuj je: są one jednym z kluczy by być naprawdę produktywnym i efektywnym.

Kluczowe punkty:

Listy zadań z priorytetami są fundamentalnie ważne dla efektywnej pracy. Jeśli używasz "list do zrobienia", będziesz mieć pewność, że:

·         pamiętasz, aby przeprowadzić wszystkie konieczne zadania

·         uporasz się najpierw z najważniejszymi zajęciami, i nie zmarnujesz czasu na trywialne prace

·         nie będziesz zestresowany dużym nakładami niepotrzebnych zajęć.

Aby napisać listę zadań z priorytetami, wypisz wszystkie zdania, które musisz przeprowadzić. Zaznacz ważność każdego z nich, przydzielając priorytet od 1 (bardzo ważne) do 6 (nieważne). Przepisz jeszcze raz listę w kolejności ważności.

Teraz przeprowadź zajęcia ze szczytu Twojej listy. One są najważniejsze, najbardziej pożyteczne, które masz do zrobienia.

 

Ustawienie osobistego celu - Planowanie życia

Ustawienie celów jest częścią osobistego planowania. Przez wyznaczenie celów decydujesz co chcesz osiągnąć, i krok-po-kroku posuwasz się w kierunku tych celów.
Proces wyznaczenia celów pozwala Ci wybrać gdzie chcesz zajść w swoim życiu.
Jeśli precyzyjnie wiesz co chcesz osiągnąć, wiesz na czym się koncentrować, aby to zrobić.
[You also know what is merely a distraction.]

Wyznaczenie celu jest standardową techniką używaną przez najlepszych atletów, ludzi biznesu, i zdobywców w każdej dziedzinie. Daje Ci długoterminową wizje i motywację na najbliższy okres. Skupia Twoje zdobywanie wiedzy i pomaga organizować Twoje zasoby.

Przez ustawianie jasno zdefiniowanych celów, możesz mierzyć i być dumnym z osiągnięcia tych celów. Możesz patrzeć na postępy w tym co mogło się przedtem wydawać odległe i bezcelowe. Przez wyznaczenie celów podwyższysz również wiarę w siebie, jako że uznasz Twoją zdolność i kompetencje w osiąganiu celów, które wyznaczyłeś[aś]. Proces osiągania celów daje Ci pewność siebie, że będziesz w stanie osiągnąć wyższe i trudniejsze cele.

Cele są wyznaczane na różnych poziomach: po pierwsze, decydujesz co chcesz zrobić ze swoim życiem i w jak dużej skali chcesz osiągnąć te cele. Potem dzielisz to na mniejsze cele, które musisz osiągnąć, aby dokonać Twoich życiowych celów. Na koniec, gdy już masz plan, rozpoczynasz pracę aby osiągnąć to co zaplanowałeś.

Wyznaczenie osobistych celów

Ta część wyjaśnia jak wyznaczyć osobiste cele. Zaczyna od Twoich życiowych celów, potem przechodzi przez listę planów mniejszego poziomu, osiągając dzienną listę 'do zrobienia'. Przez ustawienie struktury tych planów, możesz podzielić największy życiowy cel w sporą ilość małych zadań, które musisz robić każdego dnia, by osiągnąć życiowe cele.

Twoje życiowe cele

Pierwszym krokiem w wyznaczeniu osobistych celów jest rozważyć co chcesz osiągnąć w Twoim życiu - wyznaczenie życiowych celów daje Ci ogólną perspektywę, która formuje wszystkie inne aspekty Twoich decyzji.

Aby mieć szeroką, wyważoną relację z wszystkich ważnych obszarów Twojego życia, spróbuj wyznaczyć cele w jakichś, lub wszystkich, z poniższych kategorii:

·         Sztuka:
Czy chcesz osiągnąć jakieś artystyczne cele? Jeśli tak, to jakie?

·         Postawa:
Czy jakakolwiek część Ciebie Cię wstrzymuje? Czy coś w Twoim zachowaniu Cię denerwuje? Jeśli tak, wyznacz cele aby usunąć problem.

·         Kariera:
Jaki stopień chcesz osiągnąć w swojej karierze?

·         Edukacja:
Czy jest jakaś wiedza w szczególności, którą chcesz zdobyć? Jakie informacje i umiejętności potrzebujesz, aby osiągnąć te cele?

·         Rodzina:
Czy chcesz być rodzicem? Jeśli tak, to czy zamierzasz być dobrym rodzicem? Jak chcesz być widziany przez parntera[/ke] lub przez członków Twojej rozszerzonej rodziny?

·         Finanse:
Jak dużo chcesz zarabiać, na jakim etapie?

·         Fizyczny:
Czy są jakieś cele atletyczne, które chcesz osiągnąć, lub chcesz być zdrowym w późnym wieku? Jakie kroki zamierzasz podjąć, aby to osiągnąć?

·         Przyjemność:
Jak chcesz się bawić? - musisz zapewnić, aby cześć życia była dla Ciebie!

·         Służba publiczna:
Czy chcesz aby świat stał się lepszym miejscem do egzystencji? Jeśli tak, to jak?

Gdy już zdecydujesz się na cele w tych kategoriach, przypisz im priorytet od 1 do 6. Potem przeglądnij wszystkie cele i zweryfikuj priorytety, aż będziesz zadowolony, z tego iż odzwierciedlają kształt życia, które chcesz prowadzić. Również upewnij się, że wyznaczyłeś cele, które chcesz osiągnąć Ty, a nie Twoi rodzice, małżonek[/ka], rodzina, czy pracodawca.

Jak zacząć osiągać Twoje życiowe cele

Gdy już wyznaczysz Twoje życiowe cele, ustaw 25'letni plan mniejszych celów, które powinieneś(-aś) wypełnić, aby osiągnąć Twój życiowy plan. Potem wyznacz 5'letni plan, roczny, 6'miesięczny, i 1'miesięczny plan stopniowo mniejszych celów, które powinieneś(-naś) osiągnąć, aby dokonać Twój życiowy cel. Każdy z nich powinien bazować na poprzednim planie.

W końcu przygotuj dzienną listę rzeczy 'do zrobienia', które pownieneś(-aś) zrobić dzisiaj, aby postępować w kierunku Twoich życiowych celów. W początkowej fazie może to być czytanie książek i zbieranie informacji na temat osiągnięcia Twoich celów. To pomoże Ci zwiększyć jakość i realizm Twoich wyznaczonych celów.

Wreszcie przeglądnij swoje plany i upewnij się, że pasują do stylu życia, który chcesz prowadzić.

Bycie aktualnym

Gdy już zdecydujesz pierwsze wyznaczenie planów, utrzymuj proces przeglądania i weryfikowania listy 'do zrobienia' codziennie. Okresowo przeglądaj długoterminowe plany i modyfikuj je, aby odzwierciedlały Twoje zmieniające się priorytety i doświadczenie.

Łatwym sposobem na to jest używać codziennie odpowiedniego oprogramowania, jak np. 'GoalPro5'. GoalPro używa podobnych kategorii, które zarekomendowaliśmy - użyj ich, lub zaadaptuj program do użycia naszych.

Efektywne wyznaczanie celów

Następujące szerokie wskazówki pomogą Ci efektywnie wyznaczyć cele:

Ustal każdy cel jako pozytywne zdanie: wyrażaj swoje cele pozytywnie - 'Wykonaj tą technikę dobrze' jest dużo lepszym celem niż 'nie rób tego głupiego błędu'.

Bądź precyzyjny: wyznacz precyzyjny cel, ustal daty, czas i kwotę, abyś mógł mierzyć stopień osiągnięcia. Jeśli to zrobisz, będziesz wiedział dokładnie kiedy osiągnąłeś cel, i będziesz miał satysfakcję z pełnego osiągnięcia.
Ustal priorytety: gdy masz oddzielne cele, przyporządkuj im priorytety. To pomaga uniknąć uczucia przygniecenia przez zbyt wiele celów, i pomaga kierować uwagę na te najważniejsze.

Zapisz cele: to je skrystalizuje i da im większą "siłę".

Zachowaj operacyjne cele małymi: staraj się mieć cele niskiego-poziomu, które są małe i osiągalne. Jeśli cel jest zbyt duży, może się wydawać, że nie robisz żadnego postępu w jego kierunku. Zachowywanie celów małymi i zwiększającymi się daje Ci więcej okazji do nagród. Rozdzielaj aktualne cele z większych.

Wyznaczaj cele których wykonanie zależy głownie od Ciebie: dbaj, aby wyznaczać takie cele, nad którymi masz jak największą kontrole. Nie ma nic bardziej zniechęcającego, niż nie osiągnąć swojego celu z powodów, które są poza Twoją kontrolą. To mogą być złe warunki dla biznesu, kiepski osąd, zła pogoda, wypadek, lub po prostu zwykły pech. Jeśli opierasz swoje cele na własnych czynach, możesz trzymać kontrolę nad osiąganiem tych celów i wyciągać z nich satysfakcje.

Wyznaczaj realistyczne cele: ważnym jest abyś mógł[a] je osiągnąć. Ludzie (rodzice, media, społeczeństwo) mogą wyznaczyć Ci nierealistyczne cele. Robią to często ignorując Twoje własne pragnienia i ambicje. Możesz być także naiwny wyznaczając bardzo trudne cele. Możesz nie doceniać przeszkód, które napotkasz, lub nie rozumieć jak wiele umiejętności musisz opanować, aby osiągnąć Twój cel.

Nie wyznaczaj zbyt łatwych celów: tak samo jak ważnym jest nie wyznaczać nierealistycznie trudnych, nie wyznaczaj zbyt łatwych. Ludzie mają tendencje do tego, gdy boją się porażki lub są zbyt leniwi! Powinien[eś/naś] wyznaczyć je tak, aby były trochę powyżej tego co możesz teraz osiągnąć, ale nie tak daleko, żeby nie było nadziei, że je osiągniesz. Nikt nie włoży poważnego wysiłku w osiąganie celu, który wydaje im się nierealistyczny. Jednakże pamiętaj, że Twoja wiara, iż cel jest nierealistyczny może by nieprawidłowa. Jeśli tak jest, możesz zmienić wiarę przez użycie efektywne użycie koncepcji.

Osiąganie celów
Gdy osiągniesz cel, czas aby poddać się radości z tego powodu, i zaobserwować postęp, który zrobił[eś/łaś] w kierunku innych celów. Jeśli cel był znaczący, nagrodź się odpowiednio.

Wraz ze wzrostem doświadczenia osiągania celów, przeglądnij resztę Twoich planów:

jeśli osiągnąłeś(ełaś) cel zbyt łatwo, uczyń następne trudniejszymi
jeśli cel zabrał Ci przytłaczająco dużo czasu, uczyń następne cele trochę łatwiejszymi
jeśli nauczyłeś(aś) się czegoś co może prowadzić do zmiany innych celów, zrób to
jeśli w czasie osiągania celu zauważyłeś(aś) brak swoich umiejętności, zdecyduj czy wyznaczyć cel, aby to poprawić.

Niepowodzenie w osiąganiu celów nie gra roli, o ile czegoś się nauczyłeś(aś). Wyciągnij lekcje z niepowodzeń w programie wyznaczania celów.

Pamiętaj, że Twoje cele będą się zmieniały wraz z tym jak dojrzewasz - wyznaczaj je regularnie, aby odzwierciedlić wzrost Twojej osobowości. Jeśli jakieś cele nie przyciągają Cię już ani trochę, zapomnij o nich. 'Wyznaczanie celu' jest Twoim sługą, nie panem - powinno Ci to dawać prawdziwą przyjemność, satysfakcję i uczucie dokonania.

Przykład:
Najlepszym przykładem wyznaczania celów, jaki może być, jest spróbować wyznaczyć własne cele. Odłóż 2 godziny czasu, aby przemyśleć Twoje życiowe cele w każdej z kategorii. Potem popracuj nad 25 letnim planem, 5 letnim, rocznym, 6 miesięcznym i 1 miesięcznym planem. Na końcu nakreśl listę 'do zrobienia' prac do zrobienia jutro, aby zacząć osiągać Twoje cele.

Jutro, zrób te prace i zacznij rutynowo używać wyznaczania celu!

Kluczowe punkty:

Wyznaczenie celu jest ważną metodą:

·         Decydowania co jest ważne dla Ciebie, aby to osiągnąć w Twoim życiu

·         Oddzielania tego co ważne, od tego co zbędne

·         Motywowania siebie do osiągnięć

·         Budowania Twojej pewności siebie bazującej na zmierzonym osiągnięciu celów

Powinieneś także dać sobie radość w osiąganiu celów i nagradzać siebie odpowiednio. Wyciągać, kiedy można, odpowiednie lekcje na przyszłość i stosować tą wiedze w przyszłości.

Jeśli jeszcze nie wyznaczył[eś/aś] celów - teraz jest dobry czas by zacząć!

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin