przedszkolaki.doc

(402 KB) Pobierz
Podaj imię i charakterystykę – Hej, jestem Beata, która kocha maj, obok mnie siedzi Magda, która pięknie tańczy

Podaj imię i charakterystykę – Hej, jestem Beata, która kocha maj, obok mnie siedzi Magda, która pięknie tańczy. Magda   przedstawia Beatę i siebie wypowiadając zdanie poprzedniczki. Prezentuje kolejną osobę: Oto Beata, która kocha maj, ja jestem Magda, która pięknie tańczy. Obok mnie siedzi Aleksander, który ładnie recytuje.

Krzesła – Krzesła ustawiamy w kręgu. Dla jednego uczestnika zabawy brakuje krzesła. Prowadząca wypowiada zdanie: Wstają Ci, którzy kochają lody waniliowe. Zadaniem „kochających lody waniliowe” jest zajęcie wolnych miejsc na krzesłach. Osoba pozostała na środku wywołuje uczestników zabawy.

Dokończ zdanie Sukienka była cienka jak …

- Jego usta były czerwone jak …

- Dom to miłość, ponieważ …

- Życie to teatr, ponieważ …(DLA STARSZYCH)

Ułóż zdanie z wyrazów zaczynających się literą …- T

- T … T… T…- Tomek taszczy torbę. Traszka tak tańczy.

Dokończ rozwijając wyobraźnię – Stałam na jednej nodze, gdy nagle …

Podaj jak największą liczbę przedmiotów należących do określonej grupy

Podaj okrągłe przedmioty, które przychodzą Ci na myśl ………

Podaj kwadratowe przedmioty, które przychodzą Ci na myśl …

Wymień przedmioty sprawiające ból …, czyniące hałas …, pięknie pachnące …

Obserwujemy grupę i odpowiadamy na pytania prowadzącego po odwróceniu się i zamknięciu oczu: - Jak jest ubrana dziś moja pani?,           

                - Jakiego koloru ma oczy mój tatuś?, Jakie ozdoby ma na ręce moja mama?.

Wymień jak najwięcej słów zawierających słowo: KOT…, PARA …

Wymień słowa, które się rymują: Ulica-gaśnica …, Chleb- sklep …Pudełko – mydełko …, Sęk – brzęk …

Dokończ zdanie – Co by było, gdyby …(ludzie mieli skrzydła?)

Zaprezentuj inne zastosowanie dla danego przedmiotu (skarpetki, klucza, papieru toaletowego)

Wykorzystaj inaczej znane Ci przedmioty na Księżycu.

Super projekty – Wykonajcie pałac z tych przedmiotów.

Narysuj … zimno, miłość, ciężar …

Narysuj siebie jako … ptaka, wiatr …

Rwanie gazety – Wyrwijcie z gazety jakąś figurę, np. lokomotywę.

Na zakończenie zajęć zabawy, ćwiczenia relaksacyjne (Kartka papieru, Mój ulubiony kwiat).

 

 

Temat: Marcowa pogoda.

 

Cele:  Utrwalenie liczebników porządkowych 1 – 7.                                                                                                                                                          Przypomnienie nazw dni tygodnia.                                                                                                                                                                        Kształcenie swobodnej ekspresji dziecka; ruchowej, plastycznej, muzycznej.                                                                                    Kształcenie umiejętnej współpracy w grupie.

Środki dydaktyczne: instrumenty muzyczne, kredki, pisaki, plastelina.

Przebieg:                                                                                                                                                                                                                  Recytacja przez nauczycielkę wiersza:   „Marzec”

             

W poniedziałek słonko,                                                                                                                                                                                      We wtorek deszcz leje

              W środę bardzo zimno

              W czwartek wiatr wieje

              W piątek znów śnieg pada

              W sobotę słonko świeci

              W niedzielę cieplutko radują się dzieci.

             

Swobodne wypowiedzi dzieci związane z przysłowiem „W marcu jak w garncu”.

Pytania nauczycielki związane z wierszem: Jaka była pogoda w dniu tygodnia: pierwszym, drugim, trzecim, siódmym.

Prezentacja miejsc pracy.

-         „zgaduj zgadula” – pokazywanie ruchem jaka była pogoda w wybranych dniach tygodnia,

-         instrumenty – zagrać jaka była pogoda w wybranych dniach tygodnia,

-         plastyka – pisakami, kredkami lub plasteliną w postaci znaków graficznych przedstawić pogodę w ciągu całego tygodnia.

Dowolny wybór miejsc pracy.

 

 

Temat kompleksowy: Wiosna w lesie, na polu i łące.

Temat szczegółowy: Łąka i jej mieszkańcy.

 

Cele:

-         Uporządkowanie dzieciom wiadomości o środowisku łąkowym.

-         Umiejętność stosowania pojęć położenia, kierunku i przestrzeni w stosunku do płaszczyzny.

-         Doskonalenie mowy oraz wyobraźni poprzez zagadki i pracę wg Wuboru.

-         Nabycie wiadomości o ochronie środowiska łąkowego.

 

 

Przebieg:

-         Projektowanie krajobrazu łąki z elementów obrazkowych wg Instrukcji przypiętej do każdej części, dzieci sprawdzają poprawność wykonania czynności kolegi.

-         Nadawanie tytułu kompozycji – podpisanie wg wybranej propozycji.

-         Rozmowa wokół problemu „Co wiecie o łące i jej mieszkańcach?”

 

Zagadki ruchowe – dzieci dzielą się na duże grupy, losują napisy z nazwami zwierząt łąkowych i przedstawiają kolegą ruchami i mimiką jakie to zwierze. Koledzy odgadują na podstawie przedstawianych ruchów nazwę zwierzęcia.

 

              I grupa                                                         II grupa

              żaba                                                        pszczoła

              dżdżownica                                          mrówka                           

              świerszcz                                          zając

 

-         Słuchanie utworu W. Badalskiego pt. „Cztery motylki”.

-         Praca w zespole.

-         Malowanie łąki na dużym kartonie.

-         Lepienie z plasteliny mieszkańców łąki.

-         Mini teatrzyk – rozmowa dwóch mieszkańców łąki.

-         Prezentacja wykonanych zadań, zawarcie umowy o ochronie środowiska łąkowego.

 

Temat kompleksowy: Świat przyrody.

Temat szczegółowy: Przyroda skarbem dla człowieka.

 

Cele:

-         nabycie wiadomości o znaczeniu przyrody w życiu człowieka,

-         sytuacyjne czytanie prostych tekstów zdań i wyrazów,

-         ćwiczenia w mówieniu poprzez rozmowy problemowe,

-         podejmowanie samodzielnych decyzji w różnorodnych sytuacjach,

-         kształtowanie pożądanych zachowań wobec świata przyrody.

 

Pomoce i materiały źródłowe.

Fragment utworu J. Pietrzaka.

Zagadki z książki J. Steca  „Zagadki dla najmłodszych”.

Opowiadanie Jacka Dobrzanieckiego „Drzewko”

Świerszczyk.

Symboliczne części ciała – wycięte w kartonie.

Narzędzia: pisaki, farby, plastelina, papier kolorowy.

 

Przebieg:

-         Zagadki o haśle: drzewa, trawa, kwiaty.

-        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin