biznesplan dla zakładu krawieckiego.doc

(73 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biznes Plan

Zakładu krawieckiego

„Wdzianko”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1.    Opis zamierzeń oraz przesłanki rynkowe powstania zakładu krawieckiego „Wdzianko”

 

 

Celem analizowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego jest uruchomienie zakładu krawieckiego „Wdzianko” Przygotowany przez właścicielkę biznes plan służyć ma określeniu opłacalności inwestycji i planowanej działalności gospodarczej.

Zakład krawiecki „Wdzianko” tutaj opisywany będzie mieścił się                       w Mysłakowicach . Istnieją tutaj duże możliwości poprawy konkurencyjności, zwiększenie obrotów, a co się z tym wiąże i zyskowności.

Właścicielem salonu jest osoba, która ukończyła Technikum Odzieżowe                i posiada tytuł – Technik odzieży damskiej lekkiej. Zakład ten jest działalnością gospodarczą, posiadającą jednego właściciela i zatrudniającą jedną pracownicę. Jest to przedsiębiorstwo bardzo małe, ale w razie powodzenia, mające możliwość rozbudowy. Najważniejszym celem przedsiębiorstwa jest oczywiście zysk, ale ponadto bardzo ważne są pozyskanie odpowiedniej ilości klientów, rozwój, osiągnięcie dobrej pozycji na rynku.

W Mysłakowicach nie ma zakładu krawieckiego świadczącego pełen zakres usług, dlatego stworzenie właśnie takiego lokalu pozwoli na lepsze zaspokajanie potrzeb klientów.

Działalność zostanie rozpoczęta w styczniu 2011 roku. Badania rynkowe dowiodły, że największy popyt na tego typu usługi, ma miejsce w okresie wiosenno – letnim oraz  karnawałowym. Ponadto badania także dowiodły,               iż zakłady krawieckie przez pewien czas były niezbyt „oblegane”, jednakże            od około 3 – 4 lat znowu jest bardzo duże zainteresowanie tego typu usługami.                           

 

Bardzo ważnym jest ustalenie kosztów związanych z :

 

¨ Zakupem podstawowego wyposażenia

¨ Kosztami ubezpieczenia ZUS

¨ Dzierżawą

¨ Wyposażeniem dodatkowym zakładu

¨ Reklamą

 

 

Zakład będzie czynny poniedziałek – piątek od 800 - 2000 w  sobotę od 800- 16 00. Otwarcie w tych godzinach jest korzystne zarówno dla osób pracujących rano jak i popołudniu , a także powoduje liczniejsze odwiedzanie przez klientów.

 

 

2.       Wyjściowe dane finansowe

 

Potrzebny kapitał:

 

¨ 13 000 zł. – zakup wyposażenia stałego w postaci dwóch maszyn do szycia ( jedna używana, jedna nowa ), maszyny typu „overloc” oraz stołu do wykrawania form.

¨ 1 200 zł - na zakup dodatków krawieckich.

¨ 700 zł na zakup artykułów dodatkowych ( stroje firmowe, artykuły potrzebne przy pobieraniu miary i wyborze określonego modelu : parawan, żurnale ).

 

Razem kapitał – 14 900,00zł

             

Nakłady te obciążają miesiąc styczeń 2011.

 

Cennik usług w zakładzie krawieckim :

 

1.      spódnica podstawowa                                                                      40 zł

2.      spodnie bez kieszeni                                                                      70 zł

3.      spodnie ze specjalnymi dodatkami - cena do uzgodnienia,                                         nie mniej niż - 90 zł

4.      bluzka                                                                                                  60 zł

5.      marynarka                                                                                             110 zł

6.      marynarka ze specjalnymi dodatkami – cena do uzgodnienia,                         nie mniej niż 130 zł

7.      sukienka                                                                                               80 zł

8.      sukienka ze specjalnymi dodatkami cena do uzgodnienia,                               nie mniej niż 100 zł                                                                                   

9.      kamizelka                                                                                                  40 zł

 

Dodatkowe usługi :

 

1.      wszycie zamka                                                                                    10

2.      podwinięcie spodni lub spódnicy                                            8 zł

3.      skrócenie spodni lub spódnicy                                                        10

4.      przeróbka gotowej garderoby – cena do uzgodnienia, uzależniona od nakładu pracy.

 

Zawsze istnieje możliwość negocjacji ceny i może być uzależniona od poniesionych nakładów pracy.

 

Koszty stałe przedsięwzięcia

 

1.                  Dzierżawa pomieszczenia w wysokości 400zł / miesięcznie – płatna do 10-tego następnego miesiąc.

2.                  Opłaty za energię elektryczną i wodę.

3.                  Amortyzacja środków trwałych – rozłożona na 5 lat.

4.                  Obowiązkowe koszty ubezpieczenia ZUS.

5.                  Koszty związane  z zatrudnianiem pracownika.

 

Koszty zmienne to:

 

1.                  Zakup dodatków krawieckich

2.                  Zakup fachowej literatury

3.                  Zakup środków czyszczących i piorących

4.                  Zakup wyposażenia biurowego

5.                  Reklama

 

3 Efektywność ekonomiczna

 

              Dochody osiągnięte w pierwszym roku działalności zakładu krawieckiego pozwoliły na sfinansowanie reklamy. Przewidywane zyski na lata 2001- 2003 to:

 

2001- 14 664,20 zł

2002 – 30 881,90 zł

2003 – 26 022,10 zł

 

 

4 Opis szczegółowy przedsięwzięcia

 

4.1 Rodzaj działalności i rodzaj produktu

 

              Działalność obejmuje usługi krawieckie.

 

Oferta zakładu obejmować będzie :

 

1.      szycie spódnic

2.      szycie spodni

3.      szycie bluzek

4.      szycie marynarek

5.      szycie sukienek

6.      szycie kamizelek

 

Drobne usługi typu : wszywanie zamków, podwijanie spodni oraz spódnic, skracanie spodni oraz spódnic, a także przeróbki.

 

4.2 Lokalizacja

 

              Zakład krawiecki założony zostanie w Bieczu w miejsce byłego sklepu kosmetycznego, co pozwoli na ograniczenie kosztów związanych z adaptacją pomieszczenia. Zakład umiejscowiony będzie w dobrym miejscu, widocznym  oraz pozwalającym na łatwy dostęp dla klientów. Taka lokalizacja zakładu jest bardzo korzystna i pozwala na uzyskanie większej liczby klientów. Największe grono klientów to przede wszystkim kobiety w różnym wieku, bardzo często z nietypową budową ciała np.: posiadające zbyt długie nogi, lub zbyt krótką szyję.

              Oczywiście właścicielka zakłada, że jej zakład będą odwiedzali także mężczyźni, ale w ilości znacznie mniejszej niż kobiety.

 

Godziny otwarcia:

 

Zakład będzie czynny od poniedziałku do soboty, co jest spowodowane chęcią przyciągnięcia większej liczby klientów.

poniedziałek - piątek 08.00 - 20.00

sobota – 08.00 - 16.00

              W zakładzie będą się znajdowały  najrozmaitsze żurnale informujące klientki           o najnowszej modzie, najnowszych trendach w świecie.

 

4.3 Prawno - organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia

 

              Rozpoczęcie działalności zakładu krawieckiego wymagało od właścicielki uregulowania wszelkich kwestii organizacyjno-prawnych.

 

 

Organizacja działalności

 

-          zbadanie rynku i wybór najbardziej korzystnej lokalizacji,

-          wybór oraz zakup niezbędnego sprzętu,

-          zakup dodatków krawieckich, środków czystości oraz wszelkich rzeczy uprzyjemniających czas klientkom.

-          reklama – głównie w prasie lokalnej, ulotkach i innych.

 

Kwestie prawne

 

-          wpis do ewidencji działalności gospodarczej

-          uzyskanie numeru regon

-          zawarcie umowy o dzierżawę

-          zgłoszenie działalności do Urzędu Skarbowego

-          zgłoszenie działalności do ZUS

-          otwarcie konta w banku

-          ubezpieczenie

 

4.4 Etapy rozwoju

 

Właścicielka przewiduje frekwencję w zakładzie na poziomie :

 

I kwartał  –                             70%

II kwartał  –               100%

III kwartał  –               100%

IV kwartał  –               90%

 

100% frekwencja w okresie wiosenno -  letnim wynika z faktu, iż wiosną                  i latem kobiety bardziej interesują się swoją garderobą niż w okresie jesienno – zimowym ( oprócz sylwestra o raz karnawału ). Na okres wiosny i lata kobiety uzupełniają swoją garderobę, wymieniają część ubrań. W tym okresie można pokazać to, co zimą nosi się pod płaszczami.

 

              Prognoza przychodów z działalności:

 

Rok 2001

Cena usługi – 40 zł za osobę (minimum)

Ilość osób odwiedzających zakład jednego dnia – 4 osób

Ilość dni otwarcia zakładu 26 dni / miesiąc.

 

Rok 2002

Cena usługi – 50 zł za osobę (minimum)

Ilość osób odwiedzających zakład jednego dnia ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin