Koncepcji polityki zagranicznej FEDERACJI ROSYJSKIEJ z 2008 [POL].doc

(157 KB) Pobierz
Koncepcji polityki zagranicznej FEDERACJI ROSYJSKIEJ z 2008r

Koncepcji polityki zagranicznej FEDERACJI ROSYJSKIEJ z 2008r.

 

I. Postanowienia ogólne

 

Koncepcji polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej (dalej - Vision) - system poglądów na temat treści, zasady i podstawowe kierunki działania w zakresie polityki zagranicznej Rosji.

 

Koncepcja ta uzupełnia i rozszerza postanowienia koncepcji polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej, zatwierdzonej przez Prezesa Federacji Rosyjskiej, 28 czerwca 2000

 

Podstawą tej koncepcji polega Federacji Rosyjskiej konstytucji, ustaw federalnych i powszechnie uznanych zasad i norm prawa międzynarodowego, umowy międzynarodowe Federacji Rosyjskiej, normatywne akty prawne Federacji Rosyjskiej regulujące działalność federalnych organów władzy państwowej w polityce zagranicznej i krajowej koncepcji bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej doktryny wojskowej Federacji Rosyjskiej oraz innych podobnych dokumentów.

 

Ewolucja stosunków międzynarodowych na początku XXI wieku oraz wzmocnienie Rosji zażądał świeże spojrzenie na temat ogólnej sytuacji wokół niego, do przemyślenia priorytetów rosyjskiej polityki zagranicznej, biorąc pod uwagę zwiększenie roli państwa w stosunkach międzynarodowych, zwiększenie jego odpowiedzialności za to, co dzieje się w świecie i otwarty w związku z tym możliwość uczestniczenia nie tylko w realizacji międzynarodowych, ale również w jego formacji. W sytuacji międzynarodowej, wraz z pozytywną tendencję - wzmocnienie pozycji Federacji Rosyjskiej na arenie międzynarodowej, pojawił się i negatywnych tendencji, które muszą być uwzględnione w polityce zagranicznej Rosji w konkretnych dziedzinach.

 

Zgodnie z najwyższym priorytetem dla bezpieczeństwa narodowego - ochrony interesów jednostki, społeczeństwa i państwa - główne wysiłki polityki zagranicznej powinny być ukierunkowane na osiągnięcie następujących celów:

 

bezpieczeństwa państwa, zachowania i wzmocnienia jej suwerenności i integralności terytorialnej, silne i szanowane miejsce w społeczności międzynarodowej, może najlepiej służyć interesom Federacji Rosyjskiej jako jeden z najbardziej wpływowych centrów współczesnego świata i konieczne dla rozwoju politycznego, gospodarczego, intelektualnego i duchowego potencjału;

 

Stworzenie korzystnych warunków zewnętrznych dla modernizacji Rosji, przeniesienia jej gospodarki innowacyjnej drogi rozwoju, podniesienia poziomu życia, umacnianie społeczeństwa obywatelskiego, wzmocnienie podstaw ustroju konstytucyjnego, prawa i instytucji demokratycznych, realizacji praw człowieka i wolności, a tym samym zapewnienie konkurencyjności kraju w dobie globalizacji świata;

 

wpływ na procesy globalne, w celu stworzenia sprawiedliwego i demokratycznego porządku międzynarodowego opartego na wspólnych zasad w rozwiązywaniu problemów międzynarodowych i prawa międzynarodowego, przede wszystkim na postanowienia Karty Narodów Zjednoczonych, jak również sprawiedliwy i partnerstwa w stosunkach między państwami w Europie Środkowej i koordynującej roli ONZ jako głównego organizacji regulujących stosunki międzynarodowe i niepowtarzalny prawomocności;

 

tworzenie dobrosąsiedzkich stosunków z krajami sąsiadującymi, w celu promowania zniesienia istniejących oraz zapobiegania powstawaniu nowych ognisk napięć i konfliktów w sąsiednich regionach Rosji i innych częściach świata;

 

szukaj porozumienia i zbiegło interesów innych państw i międzynarodowych stowarzyszeń w procesie rozwiązywania problemów krajowych priorytetów Rosji, tworzenie na tej podstawie system dwustronnych i wielostronnych przedsięwzięć partnerskich mających na celu zapewnienie stabilności sytuacji międzynarodowej w kraju na wahania obcym środowisku;

 

pełnej ochrony praw i interesów prawnych obywateli rosyjskich i rodaków mieszkających za granicą;

 

promowanie obiektywne postrzeganie Federacji Rosyjskiej w świecie jako państwa demokratycznego, z prospołeczny gospodarki rynkowej i niezależnej polityki zagranicznej;

 

wspieranie i promowanie w obcych krajach języka rosyjskiego i kultury narodów Rosji, które czynią wyjątkowy wkład w kulturowej i cywilizacyjnej różnorodności współczesnego świata i partnerstwa dla rozwoju cywilizacji.

 

 

II. Współczesnym świecie i polityce zagranicznej Federacji Rosyjskiej

 

Współczesny świat ulega podstawowych i dynamicznych zmian, które znacznie wpływają na interesy Federacji Rosyjskiej i jej obywateli. Nowa Rosja, stojąc na twardym gruncie interesu narodowego, uzyskała pełną rolę w sprawach globalnych.

 

Zaciera różnicę między wewnętrznych i zewnętrznych sposobów zapewnienia interesów narodowych i bezpieczeństwa.

W tych okolicznościach, polityka zagraniczna staje się jednym z najważniejszych instrumentów stopniowego rozwoju kraju, w celu zapewnienia jej konkurencyjności w dobie globalizacji.

 

Jako stały członek Rady Bezpieczeństwa ONZ, członkiem Grupy Ośmiu i kilku innych wpływowych organizacji międzynarodowych i regionalnych i mechanizmów międzyrządowych dialog i współpracę, mając znaczący potencjał i zasoby we wszystkich sferach życia, aktywnie rozwija stosunki z państwami prowadzi i stowarzyszeń na całym świecie, konsekwentnie integracji z gospodarki i polityki światowej, Rosja ma znaczący wpływ na tworzenie nowej architektury stosunków międzynarodowych.

 

Podstawowych transformacji stosunków międzynarodowych, zakończenie konfrontacji ideologicznej, aw konsekwencji przezwyciężyć dziedzictwo zimnej wojny i związane z nimi

 

uprzedzeń i stereotypów, wzmocnienie Rosji i jej pozycji międzynarodowej - to wszystko znacznie rozszerzyła możliwości współpracy na arenie międzynarodowej. Mniejsze niebezpieczeństwo poważnej wojny, w tym energii jądrowej.

 

Na obecnym etapie tradycyjnych uciążliwe wojskowo-politycznych sojuszy nie może dostarczać pełne spektrum współczesnych zagrożeń i wyzwań, które są transgranicznego charakteru. Aby wymienić blok podejścia do rozwiązywania problemów międzynarodowych jest dyplomacja sieci w oparciu o elastyczne formy uczestnictwa w wielostronnych struktur w celu znalezienia wspólnych rozwiązań dla wspólnych problemów.

 

Na pierwszy plan jako główne czynniki wpływu na politykę międzynarodową, wraz z siły wojskowej, przedstawi gospodarczych, naukowych, technicznych, środowiskowych, demograficznych i informacji. Stają się coraz ważniejsze: poziom ochrony interesów jednostki, społeczeństwa i państwa, duchowego i intelektualnego rozwoju populacji, wzrost dobrobytu, równowagi zasobów edukacyjnych, naukowych i produkcji, ogólnego poziomu inwestycji w ludzi, efektywnego wykorzystania mechanizmów regulujących światowych rynkach towarów i usług, dywersyfikacja stosunków gospodarczych; przewagę procesów integracji. Współzależności gospodarczej narodom, jest kluczowym czynnikiem w utrzymaniu stabilności międzynarodowej. Wykonawca z warunków staje się coraz krizisoustoychivoy systemu międzynarodowego.

 

Nowe wyzwania i zagrożenia (przede wszystkim z międzynarodowym terroryzmem, przemytem narkotyków, przestępczości zorganizowanej, zagrożenie rozprzestrzeniania broni masowego rażenia i środków jej przenoszenia, konflikty regionalne, problemów demograficznych, z ubóstwem na świecie, w tym energii, jak również nielegalnej imigracji, zmian klimatycznych) ma charakter globalny i wymagają odpowiedniej reakcji ze strony całej społeczności międzynarodowej solidarności i wysiłków w celu ich przezwyciężenia. Znacząco zwiększa rolę czynników środowiskowych, coraz bardziej nagląca staje się problem zapobiegania i kontroli chorób zakaźnych. Złożoność problemów stojących przed społecznością międzynarodową problemów wymaga zrównoważonej strategii ich rozwiązywania, pochodzących z wzajemnego powiązania bezpieczeństwa, rozwoju społeczno-gospodarczego i ochrony praw człowieka.

 

Sprzeczne tendencje rozpoznaje aktualny stan stosunków międzynarodowych, jest ze względu na okres przejściowy ich rozwoju. Trendy te odzwierciedlają różnice w zrozumieniu prawdziwego znaczenia i skutków zakończenia zimnej wojny. Globalna konkurencja po raz pierwszy w nowożytnej historii staje się wymiar cywilizacyjny, co wiąże się konkurencji między różnymi systemami wartości i modeli rozwoju w ramach powszechnych zasad demokracji i gospodarki rynkowej.

 

Jak przezwyciężyć odstraszający dwubiegunowej konfrontacji jest tym bardziej głośno deklaruje się kulturowej i cywilizacyjnej różnorodności współczesnego świata. Znaczenie czynnika religijnego w tworzeniu nowoczesnych stosunków międzynarodowych, a zwłaszcza ich fundament moralny. Ten problem można rozwiązać bez uciekania się do wspólnego mianownika moralnej, która zawsze istniała w głównych religii świata.

 

Reakcja na perspektywa utraty zabytkowego West jej monopol na procesy globalizacji znajduje swój wyraz w szczególności w bezwładności, polityczny i psychologiczny w "powstrzymywania" Rosji, w tym próby wykorzystania do tego celu selektywne podejście do historii, szczególnie historii II wojny światowej i powojennego okresie.

 

Ponieważ problem staje się bardziej niż kiedykolwiek do społeczności międzynarodowej o wspólną wizję współczesnej epoki historycznej, co jest możliwe tylko wtedy, gdy otwarta i szczera debata, podczas której zostaną omówione problemy substancji stojących przed ludzkością. Należy zapewnić warunki do pracy zawodowej naukowców na prawdę historyczną, nie włącza zabytkowego tematów instrument praktycznej polityki.

 

Strategia jednostronnych działań, prowadziłoby do destabilizacji sytuacji międzynarodowej, prowokują napięcia i wyścigu zbrojeń, zaostrza konflikty międzypaństwowe, tankowania narodowych i religijnych konfliktów, stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa innych państw, co prowadzi do wzrostu napięcia w stosunkach między-cywilizacyjnego. Stosowania środków przymusu przez siły zbrojne w Karcie Narodów Zjednoczonych i Rady Bezpieczeństwa nie jest w stanie rozwiązać głębokie społeczno-ekonomicznych, etnicznych i innych sprzeczności konfliktów bazowych, podważa podstawy prawa międzynarodowego i prowadzi do rozszerzenia przestrzeni konfliktu, w tym natychmiastowego geopolityczne Otoczony przez Rosję.

 

ONZ powinna odgrywać zasadniczą rolę w tworzeniu się pełnoprawnym między cywilizacyjnego dialogu w celu osiągnięcia porozumienia między przedstawicielami różnych religii, wyznań i kultur.

 

Rosja będzie nadal działać na rzecz wzmocnienia wielostronnych zasad w świecie, do tworzenia takich architektury stosunków międzynarodowych, które byłyby oparte na społeczności międzynarodowej uznania zasady niepodzielności bezpieczeństwa we współczesnym świecie i będzie odzwierciedlać jej różnorodność.

 

Rosyjskie interesy są bezpośrednio związane z innymi światowymi trendami, w tym:

 

globalizacji gospodarki światowej. Wraz z dodatkowymi funkcjami postępu społeczno-gospodarczego, rozwoju kontaktów międzyludzkich, tendencja ta stwarza nowe zagrożenia, szczególnie dla państw słabych gospodarczo. Zwiększa prawdopodobieństwo dużą skalę kryzysu finansowego i gospodarczego, grożąc dysproporcji w rozwoju różnych regionów świata, ze względu na nierówne pozycje wyjściowe i potencjały krajowym, w celu sprostania wyzwaniom modernizacji. Globalizacja stawia rosnące pragnienie niektórych krajów do ochrony ich suwerenności gospodarczej, a często przybiera formę protekcjonizmu nacjonalizmu gospodarczego, kiedy pragmatycznych interesów zastępuje politycznych. Atak globalizacji występują tożsamości kulturowej zdecydowana większość krajów i narodów;

 

Celem zwiększenia roli dyplomacji wielostronnej, instytucji międzynarodowych i mechanizmów w globalnej polityce i gospodarce, spowodowanych przez rosnącej współzależności państw, konieczność poprawy rządzenia rozwoju świata;

 

gospodarczego potencjału nowych ośrodków wzrostu w gospodarce światowej, w tym związane z bardziej równego podziału środków na rozwój dzięki liberalizacji rynków światowych. Ożywienie gospodarcze w tych krajach i regionach, przeliczonych na ich wpływy polityczne, oraz dalszy rozwój otrzyma tendencję do policentrycznego ładu światowego;

 

rozwoju integracji regionalnej i subregionalnej w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP), Euro-Atlantyckiego oraz regionie Azji i Pacyfiku, Afryki i Ameryki Łacińskiej. stowarzyszenia Integracja nabierają coraz większego znaczenia w gospodarce światowej, stając się istotnym czynnikiem regionalnych i subregionalnych bezpieczeństwa, w tym przywracaniu pokoju;

 

wojskowo-politycznej rywalizacji mocarstw regionalnych, wzrost separatyzmu, ekstremizmu etniczno-narodowych i religijnych. Procesy integracyjne, w szczególności w regionie euroatlantyckim, często są selektywne i restrykcyjne. Próby zmniejszenia roli suwerennego państwa jako podstawowy element stosunków międzynarodowych oraz w praktyce podział kategorii o różnym zakresie praw i obowiązków stanowią zagrożenie dla osłabienia międzynarodowego prawa, jak również obarczona arbitralnej ingerencji w wewnętrzne sprawy suwerennych państw;

 

ignorowanie przez poszczególnych państw i grup z podstawowych zasad prawa międzynarodowego. Rosja popiera pomysł, że ogólnie uznanymi normami prawa międzynarodowego były naprawdę powszechny w zakresie ich rozumienia i stosowania.

 

Wzmocnienie międzynarodowej pozycji Rosji i zadania związane z ustanowienia sprawiedliwych i wzajemnie korzystnych stosunków partnerskich z wszystkich krajów, wypromowanie zagranicznych interesów gospodarczych i zapewnienie politycznych, gospodarczych, informacyjnych i kulturalnych wpływów za granicą wymaga wykorzystania wszystkich dostępnych stan finansowy i gospodarczy dźwigni, a także odpowiednie finansowanie polityki zagranicznej Federacji Rosyjskiej.

 

Federacja Rosyjska ma prawdziwy potencjał zajmie należne jej miejsce w świecie. Decydujące znaczenie w tym przypadku wzmocnienie rosyjskiej państwowości, stabilnego wzrostu gospodarczego, dalszych przemian politycznych i gospodarczych, kwestii społecznych, pokonując opartych o zasoby orientacji gospodarki i jej interpretacja w innowacyjny sposób rozwoju, poprawy sytuacji demograficznej. Ważnymi czynnikami są również wzmocnienie instytucji społeczeństwa obywatelskiego i wsparcia państwa dla krajowych organizacji pozarządowych zainteresowanych rosyjskich interesów polityki zagranicznej.

 

Rosja realizuje otwarte, przewidywalne i pragmatyczne polityki zagranicznej, dyktowanym przez jej interesów narodowych. Jej międzynarodowej współpracy Rosja buduje na zasadzie równości, wzajemnego poszanowania interesów i wzajemnych korzyści.

 

Cechą wyróżniającą rosyjskiej polityki zagranicznej - jego zrównoważony i wielokierunkowy. Wynika to z położenia geopolitycznego Rosji jako największe mocarstwo myszołów, jego status jako jednego z czołowych narodów świata i stałego członka Rady Bezpieczeństwa ONZ. Interes kraju współczesnych warunkach dyktować pilną potrzebę aktywnego promowania pozytywnego programu na cały zakres zagadnień międzynarodowych.

 

Rosja w pełni uznaje swoją odpowiedzialność za utrzymanie bezpieczeństwa na świecie, zarówno na poziomie globalnym i regionalnym i jest gotowa do działania wraz ze wszystkimi innymi zainteresowanymi Państwami w celu rozwiązywania wspólnych problemów. Jeśli partnerzy nie są gotowe do wspólnego działania Rosji w celu ochrony swoich interesów narodowych "będą zmuszeni do samodzielnego działania, ale zawsze na podstawie prawa międzynarodowego.

 

Rosja nie dać się wciągnąć w kosztownych konfrontacji, w tym nowego wyścigu zbrojeń, destrukcyjny wpływ na gospodarkę i katastrofalne skutki dla kraju, rozwoju wewnętrznego.

 

 

III. Priorytety Federacji Rosyjskiej w rozwiązywaniu globalnych problemów

 

Różnorodność i złożoność problemów międzynarodowych i sytuacji kryzysowych zakładać na czas oceny priorytet dla każdego z nich w polityce zagranicznej Federacji Rosyjskiej. Korzystanie z polityczno-dyplomatycznych, prawnych, wojskowych, gospodarczych, finansowych i innych narzędzi do rozwiązywania zagranicznych problemy polityki muszą być proporcjonalne do ich rzeczywistej wartości dla interesów polityki zagranicznej Rosji i prowadzone z należytą koordynację pomiędzy wszystkich gałęziach władzy i odpowiednich agencji.

 

1. Powstanie nowy porządek świata

 

Rosja jest zainteresowana stabilnym systemie stosunków międzynarodowych opartych na równości, wzajemnym szacunku i wzajemnie korzystnej współpracy między państwami i na podstawie prawa międzynarodowego. Taki system ma na celu dostarczenie wiarygodnych i równego bezpieczeństwa dla każdego członka społeczności międzynarodowej w sferze politycznej, wojskowej, gospodarczej, informacje, dziedzinie humanitarnej i innych. Jej głównym narzędziem - wielostronnej dyplomacji.

 

Centrum regulacji stosunków międzynarodowych oraz koordynacji polityki w XXI wieku musi być ONZ, który okazał się nie ma alternatywy i ma wyjątkowy legitymacji. Rosja wspiera wysiłki na rzecz wzmocnienia centralnej i koordynacji. Ta obejmuje:

 

ścisłego przestrzegania celów i zasad zapisanych w Karcie Narodów Zjednoczonych;

 

racjonalne reformy ONZ w celu stopniowego dostosowania się do zmieniających się realiów politycznych i gospodarczych na świecie;

 

dalszej poprawy skuteczności Rady Bezpieczeństwa ONZ z główną odpowiedzialność za utrzymanie międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa, w tym narządzie w procesie reform bardziej reprezentatywna, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego przyspieszenia jego pracy. Każda decyzja, aby utworzyć dodatkowe miejsca w Radzie Bezpieczeństwa ONZ powinny być oparte na szerokim konsensusu - państwa członkowskie ONZ. Stan pięciu stałych członków Rady Bezpieczeństwa ONZ, musi zostać zachowana.

 

Rosja przywiązuje wielką wagę do poprawy zarządzania globalnego rozwoju, tworzenie samoregulacji międzynarodowego systemu, który wymaga kolektywnego przywództwa przez państwa wiodącego, które powinny odzwierciedlać geograficznego i cywilizacyjnego i wdrażane przy pełnym poszanowaniu dla centralnego i koordynacji z ONZ. W tym celu Rosja zintensyfikuje współpracę w takich formatach jak Grupy Ośmiu i dialogu z tradycyjnymi partnerami, w trojce (Rosja, Indie i Chiny), "cztery" BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), jak również przy użyciu innych nieformalnych struktur i interaktywnych stron.

 

2. Praworządności w stosunkach międzynarodowych

 

Rosja konsekwentnie popiera wzmocnienie ram prawnych w stosunkach międzynarodowych, wiernie zgodne z międzynarodowymi zobowiązaniami prawnymi. Utrzymanie i wzmocnienie międzynarodowego prawa - jednym z jej priorytetów na arenie międzynarodowej. Prawa mające na celu zapewnienie spokojnej i owocnej współpracy między państwami przy jednoczesnym zrównoważeniu ich często sprzeczne interesy, jak również ochronę interesów społeczności międzynarodowej jako całości. Poszanowanie prawa międzynarodowego jest istotne dla ochrony interesów naszego kraju, jego obywateli i osób prawnych. Rosja zamierza:

 

egzekwowania stron stosunków międzynarodowych zobowiązań międzynarodowych do Rosji i społeczności międzynarodowej jako całości do czynienia z naruszeń prawa międzynarodowego przez państwa, organizacje międzynarodowe, podmioty pozarządowe i osoby prywatne. Wraz z globalizacją zagrożeń i wyzwań dla bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju jeszcze ważniejsza jest rola Rady Bezpieczeństwa ONZ jako uniwersalnego mechanizmu prawa międzynarodowego;

 

odporne na próby podejmowane przez poszczególne państwa lub grupy państw do zmiany powszechnie uznanych norm prawa międzynarodowego odzwierciedlenie w powszechnej instrumentów - Karty Narodów Zjednoczonych, Deklaracja zasad prawa międzynarodowego dotyczących przyjaznych stosunków i współpracy między państwami zgodnie z Kartą Narodów Zjednoczonych z 1970 r., jak również w Akcie Końcowym KBWE 1975 roku. Dla międzynarodowego pokoju i porządku szczególnie niebezpieczne wykonywane na rzecz politycznych korzyści i interesów poszczególnych państw dowolnej interpretacji tych ważnych, międzynarodowych norm prawnych i zasad takich jak zakaz stosowania siły lub groźby, pokojowego rozstrzygania sporów międzynarodowych, poszanowania suwerenności i integralności terytorialnej, prawo narodów do samostanowienia, a także próby problem łamania prawa międzynarodowego za "twórczą" aplikacji. Takie działania erozji treści prawa międzynarodowego i spowodować nieodwracalne szkody dla jego wiarygodności;

 

przyczyniają się do kodyfikacja i postępowy rozwój prawa międzynarodowego, w szczególności pod auspicjami ONZ, osiągnięcia powszechnego udziału w międzynarodowych traktatów ONZ i ich jednolitej interpretacji i stosowania, jako całość - ostrożny stosunek do tego wyjątkowego instrumentów prawnych i systemów utworzonych przez nie;

 

działania na rzecz wzmocnienia międzynarodowych ram prawnych dla współpracy w ramach WNP, w innych regionalnych i sub-formatach, ustawienie stałych i nowoczesnych ram prawnych dla naszych strategicznych stosunków z Unią Europejską, budowanie prawdziwie ogólnoeuropejskiej przestrzeni prawnej, pod auspicjami Rady Europy;

 

działania na rzecz realizacji międzynarodowych granicy państwowej z Federacją Rosyjską, a także granice obszarów morskich, nad którym wykonuje ona swe suwerenne prawa i jurysdykcję.

 

3. Wzmocnienie bezpieczeństwa międzynarodowego

 

Rosja konsekwentnie popiera zmniejszenie roli czynnik siły w stosunkach międzynarodowych, przy jednoczesnym wzmocnieniu strategicznego i stabilności w regionie. W tym celu Federacji Rosyjskiej:

 

ściśle przestrzega zobowiązań międzynarodowych wynikających z umów międzynarodowych w dziedzinie nieproliferacji broni masowego rażenia, kontroli zbrojeń i rozbrojenia, jak również podjęcie działań w celu wzmocnienia zaufania w sferze militarnej, uczestniczy w negocjowaniu i zawieraniu nowych umów w tych obszarach w celu spełnienia swoich interesów narodowych, na podstawie zasady równości i niepodzielności bezpieczeństwa;

 

potwierdza swoje niezachwiane kurs na rozwój wielostronnych nierozprzestrzeniania broni jądrowej, innej broni masowego rażenia i środków jej przenoszenia, za zgodność z Traktatu o nieproliferacji broni jądrowej, Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich Zniszczenie i Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o ich zniszczeniu, aktywnie uczestniczy w międzynarodowych wysiłkach w dziedzinie kontroli nad obrotem materiałami i technologiami podwójnego zastosowania, promowanie szybkiego wejścia w życie Traktatu o całkowitym zakazie prób jądrowych Traktatu; działa do stworzenia światowego systemu nierozprzestrzeniania broni rakietowej na podstawie prawnie wiążącego porozumienia;

 

gotowy do negocjacji z wszystkich mocarstw nuklearnych do ograniczenia strategicznych broni ofensywnych (międzykontynentalnych rakiet balistycznych, rakiet balistycznych na okrętach podwodnych i ciężkie bombowce, a także pisał na ich głowice) do minimum poziomu wystarczającego do utrzymania stabilności strategicznej;

 

na rzecz zapobiegania weaponization przestrzeni, w celu stworzenia systemu zbiorowego reagowania na potencjalne zagrożenia rakiet na równych zasadach i przed jednostronnych działań w obszarze strategicznego systemu obrony przeciwrakietowej, destabilizacji sytuacji międzynarodowej;

 

uważa, że podstawowe tendencje nowoczesnego rozwoju, w tym wielobiegunowość wschodzących i dywersyfikacji ryzyka i zagrożeń prowadzi do wniosku, że rozwiązanie problemów stabilności strategicznej nie może pozostać tylko sferze stosunków między Rosją i Stanami Zjednoczonymi. Obiektywnie, to jest czas, aby otworzyć ten ram najważniejszych krajach, przede wszystkim jądrowych, zainteresowane wspólnych działań mających na celu osiągnięcie wspólnego bezpieczeństwa. W tym przypadku - znaczenie strategiczne otwartości podstawowych rosyjskich inicjatyw, w szczególności dla wspólnego przeciwdziałania zagrożeniom możliwe antyrakietowej w Europie i do nadawania charakteru globalnego systemu Traktatu między Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich a Stanami Zjednoczonymi Ameryki w sprawie likwidacji średniego zasięgu i krótsze 1987 r.;

 

konsekwentnie opowiadał o zapobieganiu wyścigowi zbrojeń, sprzeciwia się próbom tworzenia i wdrażania destabilizacji, w tym nowego gatunku, broni: mała pojemność jądrowej opłaty, międzykontynentalnych rakiet balistycznych z głowicami nuklearnymi nie, strategicznych systemów obrony przeciwrakietowej;

 

koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa międzynarodowego informacji ważnym elementem wzmocnienia strategicznej stabilności;

 

wspiera międzynarodowe wysiłki na rzecz zwalczania nielegalnego handlu bronią strzelecką i lekką;

 

zamierza kontynuować promowania stabilności w regionie Europy poprzez udział w procesach kontroli i redukcji konwencjonalnych sił zbrojnych, jak również stosowania środków budowy zaufania w sprawach wojskowych w oparciu o zasadę równego bezpieczeństwa dla wszystkich stron;

 

Rosja w odniesieniu do międzynarodowej pokojowych jako skutecznego narzędzia do rozwiązywania konfliktów zbrojnych i rozwiązywanie problemów dotyczących budowy państwa w okresie pokryzysowym i zamierza zwiększyć swój udział w międzynarodowych operacji pokojowych pod auspicjami ONZ i we współpracy z organizacjami regionalnymi i międzynarodowymi aktywnie przyczyni się do poprawy profilaktyki potencjału antykryzysowego ONZ;

 

zdecydowanie uważa, że zezwolenie na stosowanie siły w zaprowadzenia pokoju jest uprawniony tylko do Rady Bezpieczeństwa ONZ;

 

za artykuł 51 Karty Narodów Zjednoczonych, w stosownych przypadkach i nie podlega rewizji podstawy prawnej do użycia siły w obronie własnej, w tym warunki dla istnienia takiego zagrożenia dla pokoju i bezpieczeństwa międzynarodowego terroryzmu i rozprzestrzeniania broni masowego rażenia;

 

jako najważniejszym zadaniem polityki krajowej i zagranicznej do walki z międzynarodowym terroryzmem, w oparciu o zapotrzebowanie na systematyczne i wszechstronne wykorzystanie polityczno-prawnych, rzecznictwo, społeczno-ekonomicznych i środków specjalnych, z naciskiem na znaczenie prewencji takiej opozycji, wspierała rozwój dalszych kroków w kierunku konsolidacji globalnego antyterrorystycznej Koalicja pod auspicjami ONZ, z udziałem organizacji regionalnych, bez podwójnych standardów, na podstawie powszechnej konwencji o zwalczaniu terroryzmu i decyzji Rady Bezpieczeństwa ONZ, będzie dążyć do zapewnienia prawa każdego człowieka niezależnie od narodowości, rasy, płci, przynależności religijnej w celu ochrony przed terroryzmem i aktów terrorystycznych. Zgodnie z prawem międzynarodowym i prawem, Rosja będzie wprowadzić wszystkie niezbędne środki w celu odparcia i zapobiegania atakom terrorystycznym na nią i jej obywateli, aby chronić je przed aktami terrorystycznymi, aby zapobiec jego terytorium działań mających na celu organizowanie tego rodzaju aktów wobec obywateli i interesów, krajów o przyznaniu azylu dla terrorystów i trybuny i inicjatorów terroryzmu;

 

będzie dążyć do politycznego i dyplomatycznego rozwiązywania konfliktów regionalnych poprzez zbiorowe działania społeczności międzynarodowej, w oparciu o fakt, że współczesne konflikty nie mają rozwiązań wojskowych, i ich rozwiązania należy szukać poprzez zaangażowanie wszystkich stron dialogu i negocjacji, a nie poprzez izolację niektórych z nich;

 

celowo sprzeciwia nielegalnego handlu narkotykami i przestępczości zorganizowanej, współpracy z innymi krajami w ramach wielostronnego formatu, przede wszystkim w ramach wyspecjalizowanych organizacji międzynarodowych oraz na podstawie dwustronnej;

 

popiera utworzenie, pod auspicjami ONZ i innymi organizacjami międzynarodowymi i regionalnymi, skutecznych struktur współpracy w zakresie reagowania na klęski żywiołowe i katastrofy technologiczne i innych katastrof, w tym budowanie zdolności do przezwyciężenia ich skutków oraz wzmocnienie systemów wczesnego ostrzegania i prognozowania;

 

uczestniczy w międzynarodowej współpracy w regulacji procesów migracji, zapewnienie praw pracowników migrujących;

 

jako państwo wielonarodowe i wielo-wyznaniowej, ułatwia dialog i partnerstwo między kulturami, religiami i cywilizacjami, konsekwentnie realizuje tę politykę w ONZ, OBWE, Rady Europy i inne organizacje międzynarodowe i regionalne, w kontekście współpracy z Organizacją Konferencji Islamskiej popiera inicjatyw w sprawach cywilnych Stowarzyszenie aktywnie współpracuje z Rosyjskiego Kościoła Prawosławnego i innych głównych religii kraju.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin