WADY I ZALETY KONSTRUKCJI.doc

(94 KB) Pobierz
Artykuł ten powstał, aby w prosty i szybki sposób przedstawić państwu zalety i wady różnego typu konstrukcji

Artykuł ten powstał, aby w prosty i szybki sposób przedstawić państwu zalety i wady różnego typu konstrukcji. Opisane tutaj rodzaje obudów są najczęściej używanymi przy tworzeniu samochodowego sprzętu Audio. Więcej informacji możecie uzyskać w magazynie Car & Hifi - opis na dole strony.

Free-Air - montaż tylna półka

 

 

Bas średni: dobry
 
Bas głęboki: dostateczny
 
Ciśnienie akustyczne: średnie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): dostateczny
 
Przedział częstotliwości: 80-100 Hz
 
Niskie zestrojenie: bardzo trudne
 
Zapotrzebowanie na miejsce: średnie
 
Trudność wykonania: średnio ciężka
 

 
 

Free-Air - oparcie tylnej kanapy

 

 

Bas średni: dobry
 
Bas głęboki: dostateczny
 
Ciśnienie akustyczne: średnie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): dostateczny
 
Przedział częstotliwości: 70-100 Hz
 
Niskie zestrojenie: bardzo trudne
 
Zapotrzebowanie na miejsce: nieduże
 
Trudność wykonania: średnio ciężka
 

 
 

Konstrukcja zamknięta

 

 

Bas średni: wyśmienity
 
Bas głęboki: dobry
 
Ciśnienie akustyczne: dobre
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): dobry
 
Przedział częstotliwości: 50-200 Hz
 
Niskie zestrojenie: możliwe
 
Zapotrzebowanie na miejsce: średnie
 
Trudność wykonania: prosta
 

 
 

Konstrukcja złożona - Push-Pull

 

 

Bas średni: mierny
 
Bas głęboki: dobry
 
Ciśnienie akustyczne: niskie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): wyśmienity
 
Przedział częstotliwości: 50-120 Hz
 
Niskie zestrojenie: możliwe
 
Zapotrzebowanie na miejsce: duże
 
Trudność wykonania: prosta
 

 
 

Konstrukcja złożona - szeregowa

 

 

Bas średni: bardzo dobry
 
Bas głęboki: dobry
 
Ciśnienie akustyczne: średnie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): bardzo dobry
 
Przedział częstotliwości: 50-200 Hz
 
Niskie zestrojenie: możliwe
 
Zapotrzebowanie na miejsce: duże
 
Trudność wykonania: średnio ciężka
 

 
 

Konstrukcja rezonansowa (Bass-Reflex)

 

 

Bas średni: dobry
 
Bas głęboki: dostateczny
 
Ciśnienie akustyczne: wysokie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): dobry
 
Przedział częstotliwości: 50-150 Hz
 
Niskie zestrojenie: trudne
 
Zapotrzebowanie na miejsce: średnie
 
Trudność wykonania: trudna
 

 
 

Linia transmisyjna

 

 

Bas średni: dostateczny
 
Bas głęboki: dostateczny
 
Ciśnienie akustyczne: bardzo niskie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): bardzo dobry
 
Przedział częstotliwości: 60-150 Hz
 
Niskie zestrojenie: trudne
 
Zapotrzebowanie na miejsce: duże
 
Trudność wykonania: trudna
 

 
 

Konstrukcja pasmowo-przepustowa

 

 

Bas średni: mierny
 
Bas głęboki: bardzo dobry
 
Ciśnienie akustyczne: bardzo wysokie
 
Zniekszt. nieliniowe (cicho): bardzo dobry
 
Przedział częstotliwości: 50-100 Hz
 
Niskie zestrojenie: możliwe
 
Zapotrzebowanie na miejsce: nieduże
 
Trudność wykonania: trudna
 

Materiałem źródłowym z którego zostały zaczerpnięte informacje do niżej opisanych wiadomości, jest Car & Hifi nr 3/99.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin