JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI PASOWANIA NA ZUCHA MALUCHA
Grupa wiekowa – 3 latki
Prowadząca:
Data: 19.11.2009 r.
OBSZAR EDUKACYJNY:
- odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie.
Cele ogólne:
- kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną,
- prezentowanie własnych umiejętności (wiersze, piosenki, prace plastyczne,)
- uczestnictwo w zabawach zespołowych, zbiorowych dających możliwość obserwowania siebie na tle innych i budowania obrazu własnego „ja”.
- przyjęcie dzieci do grona przedszkolaków,
- nawiązanie bliższego kontaktu z dziećmi oraz ich rodzicami,
- tworzenie atmosfery radości, przyjaźni i zaufania,
- integrowanie się we wspólnej zabawie,
- wspomaganie procesu adaptacji dzieci do przedszkola
- zachęcanie rodziców do współdziałania
Cele operacyjne:
Dziecko:
- bierze czynny udział w zabawie
- śpiewa przedszkolne piosenki
- słucha, rozumie i wykonuje polecenia nauczycielki
- potrafi zaprezentować swoje umiejętności
- współdziałać w planowaniu, przygotowaniu i przebiegu uroczystości przedszkolnej,
- czuje się członkiem społeczności przedszkolnej;
- czerpie radość ze wspólnego z rodzicem pobytu w przedszkolu;
- buduje swoją pozytywną samoocenę (czuje się dowartościowane);
Metody:
czynne, słowne, aktywizujące
Środki dydaktyczne:
- scenografia, płyty z nagraniami piosenek, znaki uśmiechniętej i smutnej buzi, dyplomy, upominki, list od Misia
Przebieg uroczystości:
1. Powitanie gości
Witam pięknie wszystkie dzieci
Witam wszystkich Rodziców i panie,
rozpocząć nasze spotkanie.
Kiedy jesień jest wokoło,
wtedy wszystkim jest wesoło.
Gdzieś daleko lecą ptaki,
a w przedszkolu - przedszkolaki
dzielnie spełnią swe zadanie,
bo dziś będzie pasowanie
na dzielnego przedszkolaka
bo to już tradycja taka!!!
Najpierw wszyscy zaśpiewamy,
trochę w rączki poklaskamy
My jesteśmy krasnoludki
Jabłuszko
Deszczyk
II. Część:
1. Odczytanie listu od MISIA - podanie dzieciom oraz rodzicom zadań do wykonania.
List od MISIA
Hej Przedszkolacy !
Serdecznie Was pozdrawiam. Często zaglądam przez okno do Waszego Przedszkola i widzę jak miło spędzacie czas na zabawie. Bardzo podoba mi się jak śpiewacie moją ulubioną piosenkę o Przedszkolaczku.
Teraz mam dla Was zadania do wykonania, które powinien wykonać
WZOROWY PRZEDSZKOLAK
Wierzę, że Wam się uda. Życzę powodzenia. Wasz Przyjaciel Miś
W kopercie znajduje się wykaz umiejętności, którymi powinien wykazać się WZOROWY PRZEDSZKOLAK
Nauczyciel: Popisywać się będą dzieci, zaś państwo oceniać ich umiejętności. Po każdym wykonaniu przez dzieci zadania poproszę o ocenę:
- Jeżeli będziecie państwo zdania, że dobrze zostało wykonane zadanie to wówczas proszę o podniesienie „uśmiechniętej buzi” oraz o okrzyk: „ale fenomenalnie, fantastycznie, no i fajnie !”
- Jeżeli jednak nie będziecie państwo zadowoleni z występu dzieci należy podnieść do góry „smutną buzię” i powiedzieć: „Oj, nie, nie - było źle!!!
1. Umiejętność - przedszkolak potrafi zaśpiewać piosenkę - dzieci śpiewają piosenkę Jestem sobie przedszkolaczek
Proszę rodziców o ocenę zadania.
2. Umiejętność - przedszkolak potrafi recytować wiersz - Irena Suchorzewska „Mam trzy latka”
Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
Mam fartuszek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku, co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.
3. Umiejętność - przedszkolak potrafi się gimnastykować (piosenka)
Musicie wykazać się wielką odwagą i przejść przez kładkę z wodą” ( ławeczka do ćwiczeń gimnastycznych pod nią rozciągnięty niebieski materiał)
4. Umiejętność - przedszkolak potrafi sprzątać zabawki
(n-l wysypuje na środek sali różne zabawki – dzieci odkładają je na właściwe miejsce).
5. Umiejętność – przedszkolak dużo wie o otaczającej przyrodzie, potrafi okazywać emocje – dzieci śpiewają piosenkę: „Szepty i okrzyki”
6. Umiejętność – przedszkolak potrafi samodzielnie jeść i nie krzywi się - dzieci wypijają sok z cytryny.
Proszę rodziców o ocenę zadania
7. Umiejętność – przedszkolak potrafi się ubrać - każde dziecko szuka czapki oraz kapci i ubiera je.
8. Umiejętność – przedszkolak potrafi pięknie rysować, malować i lepić z plasteliny. Prezentacja prac dzieci .
Czy przedszkolaki zdały swój pierwszy egzamin i będą mogły złożyć ślubowanie? Na to pytanie poproszę o odpowiedź naszych szanownych gości, którzy bardzo uważnie przyglądali się i słuchali Was.
Super poszły Wam zadania
więc zapraszam do ślubowania.
Wyciągnijcie dwa paluszki,
równiuteńko złączcie nóżki,
wszystkiego uważnie słuchajcie
i wyraźnie powtarzajcie.
9. Uroczysta przysięga przedszkolaków
Do przedszkola już chodzimy,
wielu rzeczy się uczymy,
a dziś Wam tu przyrzekamy
być dobrymi kolegami,
grzecznie bawić się i fikać,
wszystko zjadać z talerzyka,
nie grymasić i nie szlochać,
naokoło wszystkich kochać.
10. Wręczenie drewnianego ołówka p. dyrektor.
Pasowanie – dziecko przechodzi przez symboliczne drzwi przedszkola, po pasowaniu otrzymuje dyplom.
- wręczenie dyplomu i upominku.
11. Umiejętność Zadanie dla rodziców – potrafią śpiewać
- piosenka Panie Janie (rozdanie kartek ze słowami piosenki ).
Proszę dzieci o ocenę: „ale fenomenalnie, fantastycznie, no i fajnie !”
Dziękuję wszystkim za aktywny udział w dzisiejszej uroczystości.
Vrisea