plan na luty2010.docx

(68 KB) Pobierz

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

I OPIEKUŃCZEJ

NA MIESIĄC LUTY

W GRUPIE DZIECI 3-LETNICH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                Opracowała Jolanta

 

 

 

 

 

 

 

OBSZAR EDUKACJI

TREŚCI PROGRAMOWE

SYTUACJE EDUKACYJNE

UWAGI O REALIZACJI

ZAJECIA DYDAKTYCZNE

CELE OGÓLNE I OPERACYJNE

ZABAWY, GRY, ZABAWY. SPORTOWE, CELE OGÓLNE I OPERACYJNE

SPACERY, OBSERWACJE PRZYRODNICZE CELE OGÓLNE I OPERACYJNE

WSPOMAGANIE I KORYGOWANIE ROZWOJU DZIECKA

Tydzień I LUBIMY ZIMĘ

Wspomaganie rozwoju mowy (3)

·         Potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez nauczyciela

Wychowanie zdrowotne i kszt. spr. fizycznej (5)

·         Biega swobodnie do przodu, po obwodzie koła, w wyznaczonym kierunku, do określonego celu

Kształtowanie umiejętności społecznych

dzieci (1)

·         potrafi   bawić się zgodnie z innymi dziećmi

·         rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy tymi samymi zabawkami

 

 

Wychowanie przez sztukę (9)

·         Maluje farbami plakatowymi i klejowymi – palcami i z użyciem pędzla

Wychowanie zdrowotne i kszt. spr. fizycznej (5)

·         Podejmuje spontaniczne zabawy ruchowe

 

Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania (14)

·         uczestniczy w zabawach polegających na powtarzaniu gestów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia (4)

·         potrafi   połączyć przyczynę ze skutkiem

 

Wychowanie zdrowotne i kszt. spr. fizycznej (5)

·         zna zasady mające wpływ na zdrowie

·         Podejmuje spontaniczne zabawy ruchowe

 

Wspomaganie rozwoju mowy (3)

·         Potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez nauczyciela i w zabawach dziecięcych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacja matematyczną (13)

·         Potrafi poprawnie przeliczyć minimum 3 przedmioty

 

Wychowanie zdrowotne i kszt. spr. fizycznej (5)

 

·         Biega swobodnie do przodu, po obwodzie koła, w wyznaczonym kierunku, do określonego celu

 

Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo swoje i kolegów (6)

·         Przestrzega określonych reguł w zabawach ruchowych

 

Wspomaganie rozwoju mowy (3)

·         Potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez nauczyciela

 

 

 

 

Wychowanie przez sztukę (8)

·         Słucha uważnie piosenek śpiewanych przez nauczyciela i odtwarzanych z CD

·         Próbuje zilustrować treść piosenki ruchem

Wychowanie zdrowotne i kszt. spr. fizycznej (5)

·         Podejmuje spontaniczne zabawy ruchowe

Zdrowotnej (5)

·         Bawi się chętnie na powietrzu

·         Naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt

Bezpieczeństwo (6)

·         Wie jak należy korzystać ze sprzętu terenowego

Społecznej (1)

·         Rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy tymi samymi zabawkami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       „Królowa śniegu” rozmowa nt zimowego krajobrazu inspirowane ilustracjami i fragmentami baśni H.Ch. Andersena

·         Rozbudzanie zainteresowań literackich

- próbuje opowiedzieć na podstawie ilustracji jak wygląda kraina lodu,

- odpowiada na pytania nauczycielki dotyczące treści baśni

dziecko poznaje głównych bohaterów baśni,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.       „W Krainie Królowej śniegu” malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach papieru zainspirowane poznaną baśnią

·         Rozbudzanie wyobraźni i inwencji twórczej

- dziecko zna sposób malowania farbami za pomocą pędzla

- uczy się umiejętnie nabierać farbę na pędzel

- uczy się dbać o czystość w miejscu pracy

-zna i nazywa podstawowe kolory żółty i niebieski,

-maluje duże powierzchnie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.       Czy śnieg jest czysty?”-zabawy badawcze

·         Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

·         Rozwijanie logicznego myślenia

- odpowiada na pytania,

- samodzielnie wykonuje doświadczenia „topnienie lodu”,                  -  uczy się obserwować

- bada i porównuje roztopiony śnieg, - próbuje ocenić jego czystość,

- poznaje właściwości śniegu (zimny, mokry, lepki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.       Wesołe zimowe zabawy – rozmowa przy tablicy tematycznej

·         Poznanie kilku typowych zabaw zimowych jazda na sankach, jazda na łyżwach, jazda na nartach)

- dziecko poznaje zabawy zimowe

- rozróżnia i nazywa sprzed do zabaw  zimowych,

dobiera do pary sprzęt sportowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.       „Sanna”– osłuchanie z piosenką

·         Wyrabianie wrażliwości muzycznej

-Reaguje na zmiany tempa w muzyce

- Próbuje odpowiadać na pytania dotyczące tekstu piosenki

- Uczy się słów i melodii piosenki

- rozwijanie poczucia rytmu w czasie zabawy z piosenką

- utrwala wiadomości o zimie 

- Poszerza słownik czynny i bierny o pojęcia; sanna, kulig, woźnica parskać 

 

 

 

Rzucamy gazetowa śnieżką do celu

·         wprowadzenie do zabawy elementów współzawodnictwa

- dziecko ugniata kule z gazety,

- uczy się współzawodnictwa

- rzuca do wyznaczonego celu śnieżka

- ćwiczy celność

 

Zaprzęgi zabawa ruchowa

·         rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracowania w zabawie z partnerem

- dziecko tworzy pary,

- porusza się w wyznaczonym kierunku, dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów,

Odpowiednio reaguje na umówiony sygnał dźwiękowy

 

„Przeskocz przez przeszkodę” zabawy z elementami skoku i podskoku

·         Rozwijanie spr. fizycznej

- dziecko próbuje przeskoczyć przeszkodę płaską obunóż

- oczekuje na swoja kolej

- bawi się bezpiecznie

- utrzymuje prawidłową postawę ciała

- kształci poczucie równowagi

 

 

 

Zabawa paluszkowa Auto do myjni pojechało”

·         Kszt. sprawności manualnej

- dziecko powtarza ruchy imitujące mycie auta za nauczycielką

- Rozwija drobne ruchy dłoni i palców

- powtarza rytmicznie z nauczycielką tekst wierszyka podczas zabawy

- poznaje liczebniki porządkowe (bez konieczności używania ich w zabawie)

 

Zabawy dowolne wg zainteresowana dzieci

·         Rozwijanie zainteresowań indywidualnych

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin