Plan awansu zawodowego.doc

(57 KB) Pobierz

                                                        Łódź, dnia 31.08.2005r.

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO ………………………..

 

 

 

Zamieszkała: ..................

 

Zatrudniona: ..................

 

Ubiegająca się o stopień awansu zawodowego NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

 

 

 

·        Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy                                     tj. 1.09.2005 – 31.05.2008;

 

·        Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany;

 

·        Staż pracy pedagogicznej jako nauczyciel chemii: 9 lat;

 

·        Zajmowane stanowisko: nauczyciel chemii;

 

 

CELE OGÓLNE

 

-         uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego;

-         doskonalenie jakości pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej;

-         aktywny udział w życiu szkoły i społeczności lokalnej;

-         doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej;

 

 

 

 

 

I. W zakresie wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. (Dz. U. Nr 260) § 8 ust.2 p.1.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

 

       Zadania

              Formy realizacji

     Termin

· doskonalenie własnego warsztatu pracy;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

· zdefiniuję potrzeby rozwoju własnego w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły i po konsultacji z dyrektorem szkoły;

· opracuję plan rozwoju zawodowego;

· będę współpracować z doradcą metodycznym ds. chemii;

· będę uczestniczyła w kursach, warsztatach i szkoleniach doskonalących własny warsztat pracy ( między innymi dotyczących pracy wychowawczej, konstruowania programów), zgodnie z własnymi zainteresowaniami  i potrzebami szkoły;

· będę uczestniczyła w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli;

· opracuję narzędzia ewaluacyjne badające jakość mojej pracy;

· przeprowadzę analizę porównawczą wyników sprawdzianów gimnazjalnych prowadzonych w wybranej klasie trzeciej pod kątem chemii;

· zdiagnozuję potrzeby dydaktyczne uczniów – ankieta dla klas II;

· zdiagnozuję potrzeby wychowawcze uczniów, wywiad, rozmowa;

· będę samodzielnie studiowała literaturę z dziedziny psychologii, pedagogiki i dydaktyki chemii;

 

-         wrzesień 2005;

 

-         wrzesień 2005;

-         okres stażu;

-         według potrzeb;

 

 

 

-         cały okres stażu;

 

-         w czasie stażu;

-         2006/2007;

 

 

-         2005;

 

-         2006;

 

-         cały okres stażu;

·podniesienie jakości pracy szkoły;

· zorganizuję szkolny konkurs chemiczny;

· opracuję plan realizacji zajęć koła chemicznego;

· aktywnie włączę się w realizację imprez promujących szkołę, przygotuję wystawę związaną z Dniem Ziemi;

· przygotuję analizę badań wiadomości i umiejętności uczniów z chemii w ramach wewnątrzszkolnego mierzenia jakości;

· przeprowadzę dla Rodziców wykład o narkotykach w związku z ukończonym w przeszłości kursem, ankieta;

· konsekwentnie będę wdrażała WSO;

· będę prowadziła konsultacje z uczniem słabym;

· opracuję materiały dydaktyczne i scenariusze lekcji chemii, wykorzystujące metody aktywizujące uczniów;

-         maj 2006, 2007, 2008;

-         okres stażu;

-         w okresie stażu;

 

-         2006;

 

-         2006/2007

 

     -    okres stażu;

-         okres stażu;

-         okres stażu;

 

 

 

II. W zakresie wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. (Dz. U. Nr 260) § 8 ust.2 p.2.

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

 

       Zadania

              Formy realizacji

     Termin

· doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela chemii i wychowawcy;

· będę doskonalić wiedzę informatyczną w celu wykorzystania jej do planowania pracy własnej, pozyskiwania, gromadzenia i opracowywania informacji oraz organizowania pracy uczniów;

· przeprowadzę zajęcia w pracowni komputerowej w wybranej klasie;

· będę wykorzystywać sprzęt i oprogramowanie do opracowania nowych narzędzi, materiałów lub pomocy dydaktycznych przydatnych w pracy nauczyciela chemii, wychowawcy bądź w szkole;

· będę wykorzystywać Internet do gromadzenia i upowszechniania wiedzy z zakresu nauczanych przedmiotów (zamieszczanie swoich prac) i do wzbogacania swojej wiedzy w zakresie wprowadzania innowacyjnych metod pracy;

-         cały okres stażu;

 

 

-         okres stażu;

 

-         cały okres stażu;

 

 

 

-         cały okres stażu;

 

 

OZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)

III. W zakresie wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu       z dnia 1 grudnia 2004r. (Dz. U. Nr 260) § 8 ust.2 p.3.

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 

       Zadania

              Formy realizacji

     Termin

· dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami;

· poprowadzę zajęcia otwarte dla innych nauczycieli szkoły (przede wszystkim stażystów, nauczycieli kontraktowych), opracuję i udostępnię innym nauczycielom scenariusze zajęć;

· będę współpracować z innymi nauczycielami w celu wymiany doświadczeń;

· wykorzystam umiejętności nabytych podczas uczestnictwa w różnych formach doskonalenia zawodowego, przygotuję referat na spotkanie zespołu matematyczno-przyrodniczego;

· opublikuję materiały edukacyjno-wychowawcze na stronach internetowych;

-    okres stażu;

 

 

-         cały okres stażu;

 

-    okres stażu;

 

 

-    okres stażu;

 

 

 

 

IV. W zakresie wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu        z dnia 1 grudnia 2004r. (Dz. U. Nr 260) § 8 ust.2 p.4a.

Opracowanie i wdrażanie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą.

 

        Zadania

              Formy realizacji

     Termin

· przygotowanie i wdrażanie programu z zakresu zadań wychowawczych;

· opracuję programu wychowawczy dla klas I-III;

· wdrożę program we współpracy z rodzicami, pedagogiem szkolnym, Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną;

-    okres stażu;

 

 

 

 

 

V. W zakresie wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu                   z dnia 1 grudnia 2004r. (Dz. U. Nr 260) § 8 ust.2 p.4b.

Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych.

 

        Zadania

              Formy realizacji

     Termin

· uzyskanie uprawnień egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej;

· wezmę udział w kursie;

· będę wykonywać zadania  egzaminatora według planu pracy OKE;

-         według planu pracy OKE;

 

VI. W zakresie wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu                 z dnia 1 grudnia 2004r. (Dz. U. Nr 260) § 8 ust.2 p.4c.

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

 

      Zadania

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin