Czas 45 min
8.04.2009
Marta Krawczyk
Temat : Odejmowania liczb sposobem pisemnym.
Cele główne
- wprowadzenie do rozwiązywania zadań z treścią
- utrwalenie słownictwa matematycznego – różnica
- odejmowanie liczb sposobem pisemnym
Cele szczegółowe
- uczeń potrafi wskazać najmniejszą i największą liczbę spośród podanych
- uczeń porządkuje liczby wielocyfrowe w podanej kolejności
Formy: zbiorowa i indywidualna
Metody: ćwiczeniowa , pogadanka , ciągi zdań
Środki dydaktyczne: zadania
Tok lekcji:
1. Sprawy organizacyjne
- powitanie
- podanie tematu
- sprawdzenie pracy domowej
2. Cześć główna
a) Wykonaj działania pisemnie. Różnice uporządkuj rosnąco, odczytaj działania
865 - 15 =
947 -19 =
379 - 14 =
52789 - 119 =
63459 - 18 =
b) Wykonując działanie pisemnie, oblicz różnicę:
1000 1000 15000 15000
-162 -786 -7819 -2516
Wykonaj działania, a różnice ustaw malejąco, wskaż największy i najmniejszy wynik
240 – 60 =
350 – 70 =
740 – 90 =
560 – 80 =
490 – 100 =
880 – 180 =
Próba rozwiązania zadania
W kinie jest 120 miejsc. W kasie sprzedano 66 biletów. Ile zostało wolnych miejsc?
-omówienie zadania, zapisanie działania, przeczytanie działania, zapisanie odpowiedzi
3.Podsumowanie lekcji, zapytanie czy wszystko zostało zrozumiałe
4. Pożegnanie
mpwjs