Reklama za pomocą stron WWW.doc

(35 KB) Pobierz
Reklama za pomocą stron WWW

Reklama za pomocą stron WWW

·        Strona WWW jest podstawą zaistnienia firmy w Internecie.

·        Ma ona charakter reklamy uzupełniającej i informacyjnej.

·        Stanowi doskonały element wspomagający dla tradycyjnych form reklamy.

Witryna WWW bardzo często porównywana jest do siedziby firmy w Internecie. Nazywana jest ona Home Page czyli stroną domową.

Bardzo ważny przy budowaniu serwisu WWW jest odpowiedni dobór adresu.

·       Adres musi być łatwy do zapamiętania;

·       w sposób bezpośredni identyfikować przedsiębiorstwo.

Przykładem prawidłowego pod względem marketingu adresu może być:

http://www.avt.com.pl -                             adres Wydawnictwa AVT.

Widzimy, że jest to:              firma (. com);   z siedzibą w Polsce (. pl);

              o nazwie lub skrócie nazwy AVT.

Prawidłowe zaprojektowanie serwisu WWW

              witryna WWW jest tak wizytówką firmy, którą mogą zobaczyć Internauci z całego świata.

              Powinno się o nią dbać w takim samym stopniu jak o eleganckie biuro.

              Przed przystąpieniem do tworzenia witryny WWW  - jaki jest cel działalności przedsiębiorstwa.

Inaczej powinna być zaprojektowana strona informacyjna o firmie, a inaczej strona poświęcona produktowi (lub produktom), tzw. branded site.

              Strony firmowe powinny być kompleksową prezentacją firmy i jej produktów, a pod względem graficznym wyrazem jej zewnętrznego wizerunku.

 

 

Struktura firmowego serwisu WWW:

              Nazwa firmy, rodzaj działalności, siedziba, adres i kontakt - najlepiej poprzez pocztę elektroniczną, choć powinny być podane również możliwości konwencjonalnego kontaktu (telefon, fax, itp);

              Firmowy serwis powinien dawać pełną informację o jej ofercie i dostarczać wiadomości o jakie najczęściej pytają klienci odwiedzający siedzibę lub telefonujący do niej;

              Konieczne jest umieszczenie adresu e-mail osoby związanej z prowadzeniem marketingu firmy w Internecie, korzystne jest również podawanie adresów e-mail poszczególnych działów firmy.

·       Niedopuszczalne jest aby strona nie dawała możliwości natychmiastowego kontaktu z firmą.

Nie powinno się umieszczać na firmowych witrynach WWW informacji:

·       np. stworzonej „na siłę" historii firmy, która działa dopiero od roku;

·       wygodnych dla zarządu firmy - np. zdjęcie prezesa na stronie początkowej

              Umieszczamy informacje, których  treści uwierzytelnią i znacząco poprawią wizerunek przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych kontrahentów czy klientów np.: certyfikaty, atesty czy autoryzacje.

              Innym rodzajem uwierzytelniania jest publikowanie na stronach WWW referencji w postaci listów od byłych i obecnych klientów lub firm współpracujących z przedsiębiorstwem.

              Bardzo ważnym elementem budowy witryny WWW jest jej spójność z systemem identyfikacji wizualnej firmy (Corporate Identity System).

              Koncepcja serwisu powinna być maksymalnie zintegrowana z ogólną polityką marketingową firmy.

·       Dotyczy to zarówno przekazywanych treści, jak i kolorystyki, układu graficznego, symboliki, itp.

              W przypadku witryn WWW istnieje konieczność stworzenia systemu nawigacji.

              Bardzo korzystne jest wykorzystanie łatwo rozumianych, a jednocześnie związanych z firmą, symboli.

              Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem budowy strony WWW jest jej multimedialność. Cecha ta wyróżnia Internet spośród innych mediów.

·       Jedynie tu możliwie jest jednoczesne połączenie dużej ilości tekstu, danych szczegółowych z takimi elementami jak: zdjęcia, animacje, dźwięk, filmy video.

Wykorzystanie wszystkich powyższych narzędzi jest bezapelacyjną przewagą Internetu nad wszystkimi innymi mediami.

Konsument oglądający stronę WWW powinien otrzymać takie informacje jakich potrzebuje - od ogólnych do bardzo szczegółowych.

Zbytnie przeładowanie strony niepotrzebnymi ozdobnikami (np. animacje, dźwięki, skrypty języka Java) znacząco wydłuża czas ładowania się strony na komputer widza.

Jeżeli czas ten będzie zbyt długi może on zrezygnować z oglądania naszej strony i w bardzo łatwy sposób przełączyć się na stronę firmy konkurencyjnej.

Bardzo ważną kwestią często niedocenianą, jest udostępnianie użytkownikowi najbardziej aktualnych informacji na firmowej stronie WWW.

 

Reklama za pomocą produktowych stron WWW

(branded sites).

Nowym narzędziem reklamy pionierskiej są strony produktowe.

Różnią się one od firmowych tym, że

              tylko w niewielkim stopniu opisują firmę (najczęściej posiadają hiperłącza do strony firmowej);

              a opisują produkt lub grupę produktów, często produkt dopiero wprowadzany na rynek;

              zawierają one najczęściej bardzo szczegółowe dane o produktach i sposobach ich użytkowania;

              Często także zamieszczane są porady dla użytkowników;

              Multimedialność Internetu daje możliwości przedstawienia każdego produktu;

              Większość wskazówek dotyczących strony firmowej odnosi się także do tych stron.

              Różnią się one nieco budową adresu, który najczęściej ma postać http://www.nazwa_produktu. com.

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin