pozycjonowanie i optymalizacja stron www. jak to się robi ebook.pdf
(
35305 KB
)
Pobierz
708436577 UNPDF
i optymalizacja stron
WWW. Jak to siê robi
Autorzy: Bartosz Danowski, Micha³ Makaruk
ISBN: 978-83-246-0690-0
Format: B5, stron: 264
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Praktyczny przewodnik po skutecznej promocji w internecie
Sk¹d wyszukiwarki bior¹ informacje o wyœwietlanych stronach?
Jak sprawiæ, aby Twoja firma pojawia³a siê w wynikach przed konkurencj¹?
Jakich dodatkowych technik promocji u¿yæ do zwiêkszenia ruchu na stronie
i zwi¹zanych z tym zysków?
WyobraŸ sobie, ¿e w trakcie surfowania po internecie znalaz³eœ ciekaw¹ ofertê. Po pewnym
czasie chcesz wróciæ na stronê, na której znajduje siê interesuj¹cy Ciê produkt, ale nie
pamiêtasz jej adresu ani nazwy firmy. Wpisujesz w wyszukiwarce nazwê przedmiotu,
ale zamiast szukanej witryny pojawiaj¹ siê setki innych. Zniecierpliwiony kupujesz
produkt u innego sprzedawcy. Nie chcesz, aby coœ podobnego spotka³o Twoich
klientów? Zainteresuj siê pozycjonowaniem stron, czyli technikami poprawiania pozycji
witryny w wynikach wyœwietlanych przez wyszukiwarki.
Dziêki ksi¹¿ce „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to siê robi” zrozumiesz,
jak dzia³aj¹ wyszukiwarki, jak wp³ywa to na kolejnoœæ wyœwietlania odnoœników do
znalezionych materia³ów, a przede wszystkim — jak u¿yæ tej wiedzy do tworzenia stron,
które bêd¹ zajmowa³y wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Poznasz tak¿e
techniki umo¿liwiaj¹ce poprawê funkcjonalnoœci witryny oraz dodatkowe sposoby jej
promowania, dziêki czemu liczba osób odwiedzaj¹cych strony Twojej firmy szybko
wzroœnie, podobnie jak generowane przez ni¹ zyski.
Dzia³anie wyszukiwarek
Dobór odpowiednich s³ów kluczowych
Poprawny uk³ad elementów stron
U¿ywanie odsy³aczy wewnêtrznych i zewnêtrznych
U³atwianie indeksacji witryny
Monitorowanie ruchu na stronie i jej popularnoœci
Zapewnianie funkcjonalnoœci witryny
Dodatkowe techniki promocji stron
Wystrzeganie siê nieuczciwych pozycjonerów
WyprzedŸ konkurencjê i u³atw swoim klientom dotarcie do swojej oferty
Pozycjonowanie
Spis treści
Wstęp .............................................................................................. 9
Rozdział 1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW? ............................ 11
Krótka prezentacja popularnych wyszukiwarek .............................................................. 11
Wyszukiwanie danych ............................................................................................... 17
Przeszukiwanie grup dyskusyjnych .......................................................................... 28
Wyszukiwanie plików graficznych ........................................................................... 30
Przeszukiwanie katalogów stron ............................................................................... 32
Zapytania i operatory ................................................................................................ 33
W jaki sposób działa wyszukiwarka? .............................................................................. 38
Udział w rynku i popularność .......................................................................................... 39
W jaki sposób wyszukiwarka zarabia? ............................................................................ 42
Rozdział 2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania? ........................ 45
Potencjalny wzrost liczby odwiedzin .............................................................................. 45
Potencjalny wzrost zysków z prowadzonej strony .......................................................... 47
Sprzedaż .................................................................................................................... 47
Powierzchnia reklamowa .......................................................................................... 48
Reklama kontekstowa ............................................................................................... 49
Programy partnerskie ................................................................................................ 53
Rozdział 3. Walka o pozycję to nie wszystko .................................................... 55
Wysoki poziom zawartości merytorycznej ...................................................................... 55
Czytelność kodu strony ................................................................................................... 58
Przemyślany układ i system nawigacji ............................................................................ 62
Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów strony głównej .............................. 62
Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów podstrony ...................................... 69
Nazewnictwo stosowane w menu ............................................................................. 70
Szata graficzna ................................................................................................................. 74
Rozdział 4. Słowa i frazy kluczowe .................................................................... 79
Dobór słów ...................................................................................................................... 79
Myśl jak potencjalny gość, a nie jak właściciel strony ............................................. 79
Skorzystaj z rankingów najczęściej wyszukiwanych haseł ....................................... 80
Stwórz listę własnych kluczowych słów i fraz .......................................................... 91
Rozmieszczenie słów i fraz na stronie ............................................................................. 94
Nasycenie strony słowami kluczowymi .................................................................... 94
Stosuj nagłówki ......................................................................................................... 95
Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia .................................................................. 96
6
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi
Opisy odsyłaczy ........................................................................................................ 97
Umieść słowa i frazy w znacznikach meta ................................................................ 98
Zadbaj o tytuł każdej strony ...................................................................................... 98
Stosuj atrybuty alt i title ............................................................................................ 99
Rozdział 5. Hiperłącza .................................................................................... 101
Linki przychodzące ........................................................................................................ 103
Różne domeny ......................................................................................................... 104
Różne IP .................................................................................................................. 104
Opis odnośnika ........................................................................................................ 106
Odsyłacze graficzne ................................................................................................ 108
Odsyłacze z przekierowaniem ................................................................................. 108
Linki w JavaScript ................................................................................................... 110
Przyrost linków wraz z upływem czasu .................................................................. 112
Sprawdzanie linków prowadzących do naszej strony ............................................. 114
Linki wychodzące .......................................................................................................... 120
Linki zewnętrzne ..................................................................................................... 120
Linki wewnętrzne .................................................................................................... 122
Zaplecze ......................................................................................................................... 122
Zaplecze tematyczne ............................................................................................... 124
Katalogi stron .......................................................................................................... 124
Gotowce .................................................................................................................. 126
Linkowanie .............................................................................................................. 127
Rozdział 6. Indeksacja witryny ....................................................................... 129
Jak to wygląda w praktyce? ........................................................................................... 129
Sprawdzanie stopnia indeksacji ..................................................................................... 140
Sposoby poprawy indeksacji witryny ............................................................................ 142
Plik robots.txt .......................................................................................................... 142
Dodatkowe znaczniki <meta> ................................................................................. 146
Udrażnianie systemu nawigacyjnego ...................................................................... 147
Mapa witryny .......................................................................................................... 161
Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych .......................................................... 168
Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google ............................................. 173
Rozdział 7. Nieetyczne sposoby pozycjonowania ............................................. 177
Najpopularniejsze metody ............................................................................................. 178
Ukryty tekst ............................................................................................................. 178
Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny ..................................... 184
Cloaking .................................................................................................................. 185
Przekierowania ........................................................................................................ 191
Prezentacja zagrożeń związanych z nieetycznymi metodami pozycjonowania ............ 193
Ban .......................................................................................................................... 194
Filtry ........................................................................................................................ 200
Rozdział 8. Śledzenie ruchu ............................................................................ 201
Statystyki oglądalności .................................................................................................. 201
Stat.pl ....................................................................................................................... 201
AWStats .................................................................................................................. 213
Monitoring rankingów wyszukiwarek ........................................................................... 219
Pozycja w wynikach wyszukiwania ........................................................................ 219
Kontrola stopnia indeksacji ..................................................................................... 227
Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych ................................................................ 228
Kontrola współczynnika PageRank ........................................................................ 229
Kreator stanu witryny .............................................................................................. 230
Spis treści
7
Dodatek A ................................................................................... 235
Prezentacja przydatnych narzędzi ................................................................................. 235
Web Developer ........................................................................................................ 235
CustomizeGoogle .................................................................................................... 236
Search Status ........................................................................................................... 236
SEO for Firefox ....................................................................................................... 237
Pozostałe dodatki ..................................................................................................... 238
Colour Contrast Analyser ........................................................................................ 239
Inne sposoby zwiększania popularności witryny .......................................................... 239
Sygnatury ................................................................................................................ 240
Biuletyny informacyjne ........................................................................................... 240
Kanały RSS, ping i tracback ................................................................................... 245
Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek .............................................................. 250
Systemy wymiany odnośników ..................................................................................... 250
Podsumowanie ............................................................................. 253
Skorowidz ..................................................................................... 255
Rozdział 4.
Słowa i frazy kluczowe
Przystępując do pozycjonowania strony, w pierwszej kolejności musisz zadbać o to,
aby wybrać odpowiednie frazy i słowa kluczowe. Krótko mówiąc, musisz postawić
się w roli osoby poszukującej treści, które oferujesz na swojej stronie, i wybrać słowa
najlepiej oddające jej zawartość. Dobór fraz i słów kluczowych to nie wszystko. Ko-
lejnym elementem jest odpowiednie rozmieszczenie wybranych słów kluczowych
w treści strony i kodzie dokumentu.
Lektura niniejszego rozdziału pozwoli Ci w prawidłowy sposób wybrać słowa i frazy,
a następnie odpowiednio ulokować je na stronie. Pamiętaj, że ten element jest jednym
z najważniejszych czynników gwarantujących sukces strony. Dlatego przeczytaj ten
rozdział bardzo dokładnie.
Dobór słów
Prowadzenie serwisu internetowego polega również na pracy nad tym, abyśmy mieli jak
największą liczbę
wartościowych odwiedzin
. Wartościowy odwiedzający to taki, który
przyszedł na naszą stronę w określonym celu i znalazł na niej to, czego szukał. Weźmy
jako przykład stronę
http://www.zamking.pl
i jej ofertę. Jeżeli odwiedzający wchodzi
na naszą stronę w poszukiwaniu suwaka do spodni, a znajduje dmuchane zamki we
wszystkich kolorach tęczy, to nie możemy zaliczyć tej wizyty do wartościowej. Taki
odwiedzający albo zamknie okno przeglądarki, albo cofnie się do wyników wyszuki-
wania i otworzy inną stronę lub sprecyzuje zadane pytanie.
Myśl jak potencjalny gość,
a nie jak właściciel strony
Wielu właścicieli stron internetowych zazwyczaj nie potrafi obiektywnie spojrzeć na
własny serwis, a tym bardziej na dobór słów kluczowych. Przy dobieraniu słów klu-
czowych, na które strona ma być pozycjonowana, musimy się zastanowić, w jaki sposób
naszej strony będzie szukał statystyczny internauta. Musisz wiedzieć, że hasła wpisy-
wane przez ludzi w wyszukiwarkach często się różnią od tych, które nam przychodzą na
Plik z chomika:
kronos16
Inne pliki z tego folderu:
ebook(1).pdf
(7901 KB)
zend framework od podstaw. wykorzystaj gotowe rozwiązania php do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych helion.pdf
(8872 KB)
poradnik korporacyjnego szczura ebook.pdf
(5896 KB)
helion's collection 2011 part 15.zip
(452267 KB)
Rory C. Reid, Dan Gray uzależnienie od pornografii. małżeńskie problemy spod łóżka helion.pdf
(5362 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ◢◤ Gry paczkami
! IWONA 2 CRACK FULL VERSION DOŻYWOTNIA LICENCJA ZA FREE
##Konta Premium
_systemy os
■GRA- Scania Truck Driving Simulator 2012 PL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin