ABC_WZÓR_pisania planu AL-Z.doc

(113 KB) Pobierz

WZÓR - Plan pracy kolonii, obozu, zimowiska

 

1.       ORGANIZATOR

1.1.  Dane środowiska organizującego (numer, nazwa).

1.2.  Dane środowiska lub środowisk uczestniczących (dotyczy to zgrupowań obozów, obozów/zimowisk łączonych z kilku drużyn, kolonii/zimowisk łączonych z kilku gromad, zimowisk np. środowiska gdzie jadą zuchy i harcerze)

2.       RODZAJ PLACÓWKI

2.1.   Obóz stały/wędrowny/Kolonia zuchowa/zimowisko/zgrupowanie.

3.       TERMIN

3.1.   Dzień wyjazdu i powrotu. (od dnia „data, miesiąc, rok do dnia data, miesiąc, rok - gdy czas obozu/kolonii jest na przełomie miesięcy np. 20.07.00-12.08.00r.”; gdy wyjazd i powrót jest w tym samym miesiącu np. 01 - 31.07.00r.)

4.       MIEJSCE LOKALIZACJI PLACÓWKI

Adres kolonii, obozu, zimowiska, zgrupowania (oraz np. nazwa pobliskiego jeziora/rzeki).

[Baza Harcerska w Janowie na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej.

Adres obozu do korespondencji: Obóz 333 drużyny „Uroczysko” z Warszawy, 42-253 Janów, ul. Przyrowska 1.

Numer telefonu kontaktowego: 900 000 000 phm. Imię i nazwisko (komendantka zgrupowania).

Termin odwiedzin dla rodziców: np. 20.07.00r] lub inne położenie obozu – nad jeziorem

[Adres obozu do korespondencji: Obóz drużyny 333"Rodło" i 30 WDH nad jez. Przyjezierze, Przyjezierze, 77-230 Kępice.

Numer telefonu kontaktowego: 509 000 000 phm. Imię i nazwisko (komendantka zgrupowania).

Termin odwiedzin dla rodziców: np. 20.07.00r]

4.1. Informacje o terenie. [PRZYKŁAD np. obóz, kolonia: Baza harcerska położona jest na Pojezierzu Lubuskim, nad najczystszym i jedynym z największych jezior tego regionu - jeziorem Niesłysz, które ma wspaniałe warunki do kąpieli. Baza posiada pomost kąpielowy ze strzeżonym kąpieliskiem. Teren bazy pokryty jest lasem sosnowo-brzozowym. Duży akwen sprzyja uprawianiu wędrówek przyrodniczych. Około 40 km od bazy Międzyrzecki Rejon Umocnień, około 25 km – Łagów – zamek i miasto słynące z Lubuskiego Lata Filmowego. Wokół jeziora Niesłysz trasa do wędrówek pieszych i rowerowych – ok. 20 km.], [np. zimowisko: Miejsce zimowiska jest usytuowane w bardzo atrakcyjnym turystycznie rejonie (20km od przejść granicznych na Słowację i do Czech,15 km od Żywca i Zwardonia, u podnóża Baraniej Góry, w najbliższej okolicy Baraniogórskiego Parku Krajobrazowego). Kamienica jest mała wsią należącą do gminy Milówka. Niestety ma mało atrakcyjne połączenia z miejscami, do których planujemy zrobić wycieczki (poza Żywcem), ale będziemy mieć do dyspozycji autokar. Z Kamesznicy wychodzi kilka pieszych szlaków turystycznych, w tym szlak na Baranią Górę. Mieszkać będziemy w 2-piętrowym domu, w niedalekiej odległości, od którego znajduje się dosyć duży teren leśny, w pobliżu jest sklep, a po sąsiedzku szkoła podstawowa. Do naszej dyspozycji będzie pierwsze i drugie piętro oraz znajdujące się na nich urządzenia sanitarne. Z wyżywienia będziemy korzystać na miejscu. Kuchnia, stołówka i świetlica znajdują się na parterze.]

5.       CHARAKTERYSTYKA UCZESTNIKÓW I KADRY

5.1.  Stan liczebny z podziałem na płeć.

5.1.1.  Dziewczynki (np. 16 z klas 4-6)

5.1.2.     Chłopcy (np. 20 z klas 4-6) lub (np. 12 z klas 4-6 i 8 z 1 gimnazjum)

5.2.  Posiadane i zdobywane stopnie, sprawności/posiadane gwiazdki. [(gdy piszemy plan obozu nie podajemy informacji o zuchach, usuwamy ten punkt z planu. Gdy piszemy plan kolonii podajemy informacje o kadrze w podpunkcie „Kadra, lecz gdy jadą z nami harcerze do pomocy przy zuchach to w punkcie „Harcerze” podajemy informacje o nich) Gdy w poniższych punktach nie mamy do podania ilości osób z danymi np. „gospodarny” lub „samarytanka/ćwik” to ten podpunkt/podpunkty  z planu usuwamy.]

5.2.1.  Zuchy:

5.2.1.1.  bez obietnicy (ilość),

5.2.1.2.  po obietnicy (ilość),

5.2.1.3.  ochoczy (ilość),

5.2.1.4.  sprawny (ilość),

5.2.1.5.  gospodarny (ilość);

5.2.2.  Harcerze:

5.2.2.1.  na próbie harcerza (ilość),

5.2.2.2.  po przyrzeczeniu (ilość),

5.2.2.3.  w stopniu: ochotniczka/młodzik (ilość), tropicielka/wywiadowca (ilość), pionierka/odkrywca (ilość), samarytanka/ćwik (ilość), harcerka orla/harcerz orli (ilość), harcerz/harcerka Rzeczypospolitej (ilość);

5.2.2.4.  z otwartą próbą: ochotniczka/młodzik (ilość), tropicielka/wywiadowca (ilość), pionierka/odkrywca (ilość), samarytanka/ćwik (ilość), harcerka orla/harcerz orli (ilość), harcerz/harcerka Rzeczypospolitej (ilość);

5.3.  Staż w jednostce harcerskiej/ staż w gromadzie.

5.3.1.1.  w gromadzie: 1 rok (ilość), 2 lata (ilość), 3 lata (ilość)

5.3.1.2.  w drużynie: 1 rok (ilość), 2 lata (ilość), 3 lata (ilość), itd.

5.4.  Wiek, stopień i zakres obowiązków poszczególnych członków kadry

5.4.1.  Komendant (tu piszesz: stopień instruktorski, imię i nazwisko, wiek, posiadane uprawnienia, ukończone kursy, zakres obowiązków: za co będzie odpowiadał, co będzie robił) [WAŻNA INFORMACJA: komendant kolonii/obozu musi mieć stopień instruktorski phm lub hm oraz ukończony kurs Kierowników Placówek Wypoczynku. Musi też posiadać ważną książeczkę zdrowia i badań Sanepidu]

5.4.2.  Zastępca komendanta (tu piszesz: stopień harcerski lub instruktorski, imię i nazwisko, wiek, posiadane uprawnienia, ukończone kursy, zakres obowiązków: za co będzie odpowiadał, co będzie robił) [WAŻNA INFORMACJA: zastępca komendanta kolonii/obozu musi mieć stopień instruktorski pwd, phm, hm oraz ukończony kurs Wychowawców Kolonijnych lub Kierowników Placówek Wypoczynku. Musi też posiadać ważną książeczkę zdrowia i badań Sanepidu]

5.4.3.     Oboźny (tu piszesz: stopień instruktorski/harcerski, imię i nazwisko, wiek, /ukończone kursy, posiadane uprawnienia, zakres obowiązków: za co będzie odpowiadał, co będzie robił)

5.4.4.  Drużynowy/drużynowi (tu piszesz: stopień instruktorski/harcerski, imię i nazwisko, wiek, /ukończone kursy, posiadane uprawnienia, zakres obowiązków: za co będzie odpowiadał, co będzie robił) [WAŻNA INFORMACJA: drużynowy kolonii/obozu musi mieć stopień instruktorski pwd, phm, hm lub ukończony kurs Wychowawców Kolonijnych/Kierowników Placówek Wypoczynku. Musi też posiadać ważną książeczkę zdrowia i badań Sanepidu]

5.4.5.  Zastępowy (nazwa zastępu) tu piszesz: stopień harcerski, imię i nazwisko, wiek, ukończone kursy)

6.       CELE I ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE

6.1.   Programowe [np. „co mojej drużynie ma dać udział w obozie, czego się nauczą, co zdobędą, co poznają, co osiągną i w jaki sposób, jakie będą tego dalsze efekty na następny rok harcerski”; „jaka ma być moja drużyna po zakończeniu obozu”; „co chcemy pokazać z czym zapoznać uczestników w miejscu lokalizacji obozu”]

6.2.   Cele obozu dla:

6.2.1. Kadry (np. czego kadra się nauczy, jakie zdobędzie doświadczenie, czy zdobywać będzie jakieś sprawności, realizować zadania jakiejś próby np. instruktorskiej na wyższy stopień, wzajemnie lepiej się pozna, podejmie decyzje kto będzie w ciągu roku harcerskiego pełnił funkcje w drużynie gromadzie i jakie, itd.)

6.2.2. Starszych członków drużyny (np. wzajemnie lepiej się poznają, sprawdzą się w nowych zadaniach, czego się nauczą, jakie zdobędą doświadczenie, czy zdobywać będą jakieś sprawności, realizować zadania próby na wyższy stopień harcerski czy po obozie będą realizować próbę instruktorską na przewodnika, czy podejmą się pełnienia w ciągu roku harcerskiego funkcje w drużynie gromadzie i jakich, itd.)

6.2.3. Uczestników [(np. wzajemnie lepiej się poznają, sprawdzą się w nowych zadaniach, czego się nauczą, jakie zdobędą doświadczenie, czy zdobywać będą jakieś sprawności, realizować zadania próby na wyższy stopień harcerski, podejmą decyzje kto będzie zastępowym i kto będzie w ich zastępie.) U zuchów będzie to (np. wzajemne lepsze poznanie, wybranie szóstkowych, zdobycie nowych umiejętności poprzez realizację zadań zespołowych oraz samodzielnie będą zdobywać sprawności indywidualne, itp.)]

6.3.   Obrzędowość (to opis w co się bawimy, kim będziemy, realia „epoki, miejsca, czasu, itp.”, specjalne obrzędy, dodatkowe zajęcia, zadania do realizacji dla …, itd., słowniczek nazw i pojęć) [np. „Elementy obrzędowości (nazwa itd.); Obrzędowość, a założenia programowe Jak poprzez obrzędowość realizuję moje założenia na obóz?”; np. „Elementy obrzędowości (nazwa itd.); Obrzędowość, a założenia programowe Jak poprzez obrzędowość realizuję moje założenia na obóz?”] 

6.4.   Współzawodnictwo [np. co wchodzi w zadania współzawodnictwa, co i jak będzie nagradzane i jakie to będzie miało połączenie z obrzędowością”]

7.      REALIZACJA SYSTEMU METODYCZNEGO

7.1.       Zdobywane przez harcerzy i harcerki stopnie i sprawności (tu podajesz jakie aktualnie otwarte są próby na stopnie harcerskie: z wymienianiem ich nazw oraz ilości osób je realizujących  oraz otwarte próby na sprawności z wymienianiem ich nazw oraz ilości osób je realizujących, które nie zostaną na 100% zamknięte przed wyjazdem. Nawet po zatwierdzeniu planu pracy zawsze na swoim egzemplarzu możesz te dane uaktualnić, by w ten sposób wiedzieć kto i co może otworzyć na obozie i realizować).

7.2.     Zdobywane odznaki harcerskie, krajoznawcze i państwowe (tu podajesz czy i jakie odznaki aktualnie zdobywa drużyna lub jej zastęp; czy harcerze starsi realizują lub będą na wyjeździe realizowali zadania do Znaku Służby; czy na wyjeździe będziecie zdobywali jakąś odznakę krajoznawczą pn. PTTK; czy np. na obozie odbędzie się kurs na „młodszego ratownika WOPR”, na którym uczestnicy zdobędą uprawnienia państwowe „Ratownika WOPR”.

7.3.     Kary i nagrody [np. „zasady i jakie będzie to miało połączenie z obrzędowością”]

7.3.1.  Kary (tu wymieniamy jakie kary może otrzymać uczestnik)

7.3.2.  Nagrody (tu wymieniamy jakie kary może otrzymać uczestnik)

8.       PRACA Z KADRĄ, RADY OBOZU/ZGRUPOWANIA

8.1.  Podział obowiązków [pomiędzy poszczególnymi osobami kadry jeśli nie został on opisany wcześniej]

8.2.  Praca z Kadrą [np. forma pracy, terminy odpraw, podsumowania dnia, szkolenia, czas wolny]

8.3.  Praca Rady Obozu [kto wchodzi w skład rady, forma pracy i zadania jakie będzie realizować]

9.       RAMOWY PLAN DNIA

9.1.   ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin