Adam i Ewa � doskona�y Bo�y plan Sidney Watson TEKST: Ksi�ga Rodzaju � 1 Ks. Moj�eszowa 2: 18-27 � 1 Ks. Moj�. 1: 27 Zwr�� uwag� na te dwa wersety: �Potem rzek� Pan B�g: Niedobrze jest cz�owiekowi, gdy jest sam. Uczyni� mu pomoc odpowiedni� dla niego. I stworzy� B�g cz�owieka na obraz sw�j. Na obraz Boga stworzy� go. Jako m�czyzn� i niewiast� stworzy� ich�. M�czy�ni, powinni�my dzi�kowa� Bogu codziennie za Jego m�dro�� i znakomito�� w stworzeniu tak wspania�ego pomocnika dla nas m�czyzn! Winston Churchill kiedy� wzi�� udzia� w bankiecie w Londynie, gdzie dygnitarzom zadano pytanie: �Je�li nie m�g�by� by� tym kim jeste�, to kim chcia�by� by�?� Naturalnie ka�dy by� ciekawy, co Churchill, kt�ry usiad� obok swej ukochanej Clemmie, powie. Przecie� nie mo�na si� by�o spodziewa�, �e Churchill odpowie: Juliuszem Cezarem czy Napoleonem. Gdy ju� wreszcie przysz�a kolej na Churchilla, starego cz�owieka, ostatniego, kt�ry mia� odpowiedzie� na postawione pytanie, on wsta� i da� tak� odpowied�: �Je�li nie m�g�bym by� tym kim jestem, to najbardziej bym chcia� by� - i tu si� zatrzyma�, aby uj�� swa ma��onk� za r�k� - drugim m�em Pani Churchill.� Dzisiaj chc� m�wi� o m�czyznach i kobietach, m�ach i �onach � doskona�ym Bo�ym planie. Zauwa�cie, �e B�g doskonale dostroi� cz�owieka do jego �rodowiska. 1 List do Koryntian 15: 47 podaje: Pierwszy cz�owiek jest z prochu ziemi, ziemski; drugi cz�owiek jest (Panem) z nieba. Rozumiemy z tego, �e cz�owiek zosta� stworzony dla tego �wiata (w naszym obecnym stanie, ten �wiat jest uczyniony dla cz�owieka wraz z pewnymi przywilejami i ograniczeniami). 1 Ksi�ga Moj�. 2: 15-17: �I wzi�� Pan B�g cz�owieka i osadzi� go w ogrodzie Eden, aby go uprawia� i strzeg�. I da� Pan B�g cz�owiekowi taki rozkaz: Z ka�dego drzewa tego ogrodu mo�esz je��, ale z drzewa poznania dobra i z�a nie wolno ci je��, bo gdy tylko zjesz z niego, na pewno umrzesz�. B�g da� nam wszystko, aby�my si� tym radowali (w Jego granicach). 1 List do Tymoteusza 6: 17: �Bogaczom tego �wiata nakazuj, a�eby si� nie wynosili i nie pok�adali nadziei w niepewnym bogactwie, lecz w Bogu, kt�ry nam ku u�ywaniu wszystkiego obficie udziela;� Gdy B�g doko�czy� dzie�a stworzenia, zobaczy�, �e to by�o dobre. Wszystko, co cz�owiek mia�by kiedykolwiek potrzebowa�, zosta�o stworzone, postawione na w�a�ciwym miejscu i doskona�e. Z wyj�tkiem jednej rzeczy� Zostawi� cz�owieka NIEKOMPLETNYM! 1 Ks. Moj�. 2: 18: �Potem rzek� Pan B�g: Niedobrze jest cz�owiekowi, gdy jest sam. Uczyni� mu pomoc odpowiedni� dla niego�. Panie, wiem, �e czasem jest wam trudno uwierzy�, ale m�czy�ni s� spo�ecznymi zwierz�tami. Oni NIE s� kompletni bez was! Jeste�my dla was niezb�dni, a i wy jeste�cie niezb�dne dla nas. To jest BO�Y PLAN DLA CZ�OWIEKA � Adam i Ewa, m�czyzna i niewiasta. I. MA��E�STWO JEST PODSTAWOWYM LUDZKIM ZWI�ZKIEM Komentarz Jezusa o tym, co Ojciec zamierzy� dla cz�owieka, mo�na znale�� w Ewangelii Mateusza 19: 5-6: �Dlatego opu�ci cz�owiek ojca i matk� i po��czy si� z �on� swoj�, i b�d� ci dwoje jednym cia�em� A tak ju� nie s� dwoje, ale jedno cia�o. Co tedy B�g z��czy�, cz�owiek niechaj nie roz��cza�. Wewn�trz ka�dego cz�owieka jest p�d, zar�wno biologiczny jak i spo�eczny, kt�ry wzywa do towarzystwa, intymno�ci oraz prokreacji. Ta �przyczyna� jest jednym z najmocniejszych bod�c�w i pragnie� m�czyzny � i JEDYNIE kobieta mo�e to zaspokoi�. Inne zwi�zki mog� by� wa�ne (rodzice z dzie�mi, m�czyzna z innymi m�czyznami), lecz tylko ten zwi�zek (m�� i �ona) jest decyduj�cy dla naszego dobrego samopoczucia i pomy�lno�ci! Potrzebujemy siebie nawzajem, jeste�my stworzeni dla naszych ma��onk�w i dla wzajemnej zale�no�ci od siebie przez ca�e �ycie. W marcu 1990 roku, Dr Robertson McQuilkin og�osi� swoj� rezygnacj� z funkcji rektora w Columbia Bible College (nazwa szko�y biblijnej), a�eby zatroszczy� si� o sw� ukochan� �on�, Muriel, kt�ra cierpia�a na zaawansowane stadium choroby Alzheimera. W swoim li�cie rezygnacji napisa�: �Moja droga �ona, Muriel, jest w podupadaj�cym zdrowiu od o�miu lat. Do tej pory by�em w stanie nosi� zar�wno jej ci�gle rosn�ce potrzeby, jak i moj� odpowiedzialno�� przyw�dcz� w CBC (szkole biblijnej). Lecz ostatnio sta�o si� oczywistym, �e Muriel jest zadowolona przez wi�kszo�� czasu, gdy jest ze mn� i prawie nigdy, gdy jestem od niej daleko. To nie jest tylko �niezadowolenie�. Ona jest przepe�niona strachem � nawet przera�eniem � �e mnie straci�a i zawsze idzie mnie szuka�, kiedy nie mo�e si� do mnie zbli�y�. Zatem jest oczywiste, �e ona mnie potrzebuje teraz, ca�y czas. �By� mo�e pomog�oby to wam zrozumie�, gdybym si� z wami podzieli� tym, czym podzieli�em si� z innymi w czasie og�oszenia mojej rezygnacji w kaplicy. Decyzja zosta�a podj�ta, w pewnym sensie, 42 lata temu, kiedy obieca�em si� troszczy� o Muriel �w chorobie i zdrowiu� a� nas �mier� roz��czy.� Zatem, jak powiedzia�em studentom na wydziale, jako cz�owiek s�owny, rzetelno�� wchodzi tu gr�. Ale uczciwo�� te�. �Ona troszczy�a si� o mnie w pe�ni i z po�wi�ceniem przez wszystkie te lata; gdybym si� o ni� troszczy� przez nast�pne 40 lat, to i tak bym si� jej nie odwdzi�czy�. Obowi�zek, jednak�e, mo�e sta� si� czym� ponurym i oboj�tnym. Ale co wi�cej, ja kocham Muriel. Ona jest dla mnie rado�ci� � jej dzieci�ca zale�no�� i ufno�� wobec mnie, jej serdeczna mi�o��, okazjonalne przeb�yski tego dowcipu, kt�ry tak lubi�em, jej szcz�liwy nastr�j i ogromna zdolno�� do stawiania czo�a swej ci�gle przyt�aczaj�cej frustracji. Nie musz� si� o ni� troszczy�, ale ja pragn�! To jest ogromny zaszczyt troszczy� si� o tak wspania�� osob�.� Jaki kochaj�cy m��! Panie i panowie! Je�eli nie naprawimy relacji mi�dzy m�czyzn� i kobiet�, m�em i �on�, to nigdy ca�kowicie si� nie spe�nimy w �yciu. I ma��e�stwo jest czym� wi�cej ni� �zaparciem si� wszystkich innych.� To jest r�wnie� zobowi�zanie, aby kocha�, szanowa� i by� wiernym tak d�ugo jak oboje b�dziecie �y�. (Obiecali�cie/Obieca�y�cie Bogu, pastorowi oraz jej lub jemu). II.MA��E�STWO MUSI BY� �WI�TE List do Hebrajczyk�w 13: 4 �Ma��e�stwo niech b�dzie we czci u wszystkich, wszystkich �o�e nieskalane; rozpustnik�w bowiem i cudzo�o�nik�w s�dzi� b�dzie B�g�. Istniej� trzy rzeczy w dziedzinie ludzkiej seksualno�ci i relacji, kt�rych B�g nienawidzi. 1. Jakikolwiek seks pozama��e�ski Ksi�ga Kap�a�ska � 3 Ks. Moj�. 20: 10 �M�czyzna, kt�ry cudzo�o�y z �on� swego bli�niego, poniesie �mier�, zar�wno cudzo�o�nik jak i cudzo�o�nica�. Cudzo��stwo to kradzie� tego, co nale�y do innego m�czyzny. Cudzo��stwo/Wszetecze�stwo (seks poza ma��e�stwem) jest tak�e zakazany, a s�owo to jest s�owem �r�d�owym do terminu �pornografia.� (Jest ono podobne do s�owa �ba�wochwalstwo� w s�owotw�rstwie i jest kultem seksu). 2. Rozw�d Ksi�ga Malachiasza 2: 16 Pan B�g Izraela m�wi tutaj, �e nie nawiedzi rozwod�w. Jezus wyja�ni� dlaczego w Ew. Mateusza 19: 9 A powiadam wam: Ktokolwiek by odprawi� �on� swoj�, z wyj�tkiem wszetecze�stwa, i po�lubi� inn�, cudzo�o�y, a kto by odprawion� po�lubi�, cudzo�o�y. B�g ma w pogardzie chaos i b�l, kt�re w rezultacie rozw�d powoduje, a tak�e skutki i nast�pstwa nie satysfakcjonuj�cych zwi�zk�w. 3. Praktyki homoseksualne Stary Testament absolutnie zabrania� seksu mi�dzy osobnikami tej samej p�ci. Ksi�ga Kap�a�ska 20: 13 �M�czyzna, kt�ry obcuje ciele�nie z m�czyzn� tak jak z kobiet�, pope�nia obrzydliwo��; obaj ponios� �mier�; krew ich spadnie na nich�. Nowy Testament r�wnie� nie daje �adnego usprawiedliwienia co do zakazanego seksu. 1 List do Koryntian 6: 9 �Albo czy nie wiecie, �e niesprawiedliwi Kr�lestwa Bo�ego nie odziedzicz�? Nie �ud�cie si�! Ani wszetecznicy, ani ba�wochwalcy, ani cudzo�o�nicy, ani rozpustnicy, ani m�o�o�nicy (homoseksuali�ci)�� W Starym Testamencie, homoseksualizm by� powa�nym przewinieniem karanym �mierci�. Dlaczego B�g jest taki surowy w tych sprawach? A. Homoseksualizm mo�e by� tylko zwi�zkiem, kt�ry w ko�cu wiedzie do �lepej uliczki. Nie ma mowy o jakim� pocz�ciu w tym nienaturalnym zwi�zku, zatem nie ma usprawiedliwienia dla praktyk homoseksualnych. B. Homoseksualizm rodzi przemoc i pastwienie si�. W dzisiejszych czasach jest ogromna presja przeciwko kazaniom z ambony pot�piaj�cym te grzechy. A jednak istniej� przyt�aczaj�ce dowody, �e zwi�zki homoseksualne s� destrukcyjne. Wielu krzyczy: �To s� inne czasy.� TAK, s� inne czasy, ale Bo�e S�owo i wymagania nie zmieni�y si�. Grzech jest nadal grzechem, a s�d jest twardy i surowy w tych kwestiach. Czy pami�tacie nakaz Pana skierowany do Jego �str��w�? Ksi�ga Ezechiela 3: 18- 19 �Je�eli powiem do bezbo�nego: Na pewno umrzesz, a ty go nie ostrze�esz i nic nie powiesz, aby bezbo�nego ostrzec przed jego bezbo�n� drog� tak, aby� uratowa� jego �ycie, wtedy ten bezbo�ny umrze z powodu swojej winy, ale Ja uczyni� ci� odpowiedzialnym za jego krew. Lecz je�eli ty ostrze�esz bezbo�nego, a on nie odwr�ci si� od swojej bezbo�no�ci i od swojej bezbo�nej drogi, wtedy on umrze z powodu swojej winy, a ty uratujesz swoj� dusz�. To nie jest czas dla duchowo s�abych i tch�rzliwych kaznodziej�w. Z�o naszego pokolenia wymaga zdecydowanych kaznodziej�w, kt�rzy nie p�jd� na ust�pstwa, lecz stan� wyra�nie po stronie sprawiedliwo�ci i biblijnej moralno�ci w ma��e�stwie, rodzinie i relacjach. My jeste�my nadal str�ami na murach naszej kultury i teraz w�a�nie jest pora, aby wykrzykiwa� ostrze�enia prawdy Bo�ej. III. MA��E�STWO JEST DAN� OD BOGA OCHRON� PRZED NIEMORALNO�CI� 1 List do Koryntian 7: 3-5 �M�� niechaj oddaje �onie, co jej si� nale�y, podobnie i �ona m�owi. Nie �ona rozporz�dza w�asnym cia�em, lecz m��; podobnie nie m�� rozporz�dza w�asnym cia�em, lecz �ona. Nie stro�cie od wsp�ycia z sob�, chyba za wsp�ln� zgod� do pewnego czasu, aby odda� si� modlitwie, potem znowu podejmujcie wsp�ycie, aby wa...
amicusveritas