Indywidualny program edukacyjny dla dziecka upośledzonego w stopniu umiarkowanym (1).doc

(91 KB) Pobierz
Indywidualny program edukacyjny dla dziecka upośledzonego w stopniu umiarkowanym

Indywidualny program edukacyjny dla dziecka upośledzonego w stopniu umiarkowanym

             

 

Wrzesień i październik

 

 

 

 

Sfery rozwoju

Cele edukacyjne

Formy realizacji

Oczekiwane efekty

Uwagi

Samodzielność,

Zaradność,

Samoobsługa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słowne i bezsłowne porozumiewanie się

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawność manualna

 

 

 

 

 

 

Orientacja przestrzenna i

pojęcia matematyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uspołecznienie

Ubieranie:

-          doskonalenie umiejętności rozbierania i ubierania

-          kształtowanie umiejętności sznurowania i ubierania butów

Jedzenie:

-          dbanie o estetykę podczas jedzenia

Czynności higieniczne:

-          zachowanie czystości w miejscu pracy, dbałość o zabawki i pomoce edukacyjne

-          wyrabianie nawyku mycia rąk przed posiłkami i po korzystaniu z toalety

-          rozwijanie percepcji słuchowej

-          rozwijanie słuchu fonematycznego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          rozwijanie sprawności manualnej

 

 

 

 

 

 

-          utrwalanie schematu swojego ciała i osoby drugiej, strona lewa i prawa

-          utrwalanie stosunków przestrzennych

-          kształtowanie pojęcia liczby w różnych aspektach w zakresie 5

-          pogłębianie rozumienia pojęć: równo, tyle samo, mniej więcej

 

-          doskonalenie znajomości adresu, imion rodzeństwa itp.

 

-          Przestrzeganie norm współuczestnictwa i współzawodnictwa w grupie

-    uwrażliwianie na potrzeby innych osób, udzielanie im pomocy

-          współdecydowanie o doborze garderoby

-          ćwiczenia w praktycznym ubieraniu i rozbieraniu, dobieraniu ubioru adekwatnie do pory roku, pogody, sytuacji

-          dobieranie ubrań na ilustracjach do pory roku itp.

 

- odnoszenie po sobie naczyń

-          udział w przygotowaniu posiłków

-          robienie kanapek, nalewanie picia

-          pełnienie dyżurów

-          przestrzeganie zasad bezpiecznej i higienicznej pracy

 

 

 

 

 

-          ćwiczenia prawidłowego odbioru dźwięku

-          różnicowanie sygnałów dźwiękowych

-          różnicowanie, słuchanie, pamięć dźwięków

-          odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układów przestrzennych

-          dzielenie zdania na wyrazy

-          dzielenie wyrazów na sylaby

-          wysłuchiwanie głosek  w nagłosie i wygłosie

-          różnicowanie głosek podobnych fonematycznie

-          syntezy sylab podobnych ze słuchu

-          syntezy głosek podobnych ze słuchu

 

 

- kalkowanie, lepienie, wycinanie, obwodzenie konturów

- ćwiczenia wg. metody  Frostig

-          pisanie na zasadzie odwzorowywania

-          samodzielne podpisywanie się imieniem i nazwiskiem

 

-          zastosowanie loteryjek, łamigłówek, zagadek matematycznych

 

-          ćwiczenia praktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          ćwiczenia praktyczne

-          udział w zabawach i grach zespołowych – współpraca dla osiągnięci wspólnego celu, przestrzeganie kolejności udziału w zabawie

-          znajomość i stosowanie form grzecznościowych

-          gromadzenie doświadczeń przebywania w miejscach publicznych

-          Udział w zajęciach plastycznych i muzycznych

-          Pomoc kolegom z klasy

 

Potrafi ubrać się , dobrać garderobę do stanu pogody

 

 

 

 

 

 

Potrafi przygotować prosty posiłek

Pełni samodzielnie dyżury

Przestrzega higienicznej i bezpiecznej pracy

 

 

 

 

 

 

Prawidłowo rozpoznaje i różnicuje dźwięki

 

 

 

Powtarza rytm na podstawie struktur przestrzennych

 

Dzieli zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby

Słyszy głoski w nagłosie i wygłosie

 

 

 

 

 

 

 

Sprawniej odwzorowuje

Samodzielnie podpisuje się

 

 

 

 

 

 

 

Potrafi określić stronę prawą i lewą

Zna schemat swojego ciała

Zna wybrane stosunki przestrzenne

Ma wytworzone pojęcie liczby

Rozumie pojęcia: równo, mniej, więcej, tyle samo

 

 

 

Współpracuje w zabawach i grach z kolegami

Przestrzega reguł gier i zabaw

Stosuje formy grzecznościowe

 

 

 

 

                  Miesiąc: listopad, grudzień

 

 

Sfery rozwoju

Cele edukacyjne

Formy realizacji

Oczekiwane efekty

Uwagi

Samodzielność, zaradność, samoobsługa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słowne i bezsłowne porozumiewanie się z otoczeniem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawność manualna i grafomotoryczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uspołecznienie

Ubieranie:

-          kształtowanie umiejętności sznurowania i wiązania butów

-          doskonalenie ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin