Indiana Jones and the Emperor's Tomb.txt

(19 KB) Pobierz
Indiana Jones and the Emperor's Tomb



Poni�szy tekst wska�e ci drog� oraz wyja?ni, w jaki spos�b rozwi�za� poszczeg�lne zagadki. 

Cylon
Szkolenie jest w miar� kr�tkie. Wystarczy post�powa� zgodnie z wskaz�wkami. 

Trzeba przeci�� lin�, kt�ra trzyma skrzyni� i zeskoczy� na d�. Wbiegnij na g�r� po schodach i udaj si� w kierunku wisz�cej skrzyni. Id�c dalej uwa�aj, gdy� pod�oga si� zawala. Tu� za ni� musisz rozhu?ta� si� na biczu i wskoczy� na tarasuj�cy przej?cie g�az. Musisz dosta� si� do liany, kt�ra znajduje si� na g�rze. Przeskocz na drug� stron�. Tam znajdziesz wisz�c� g�ow� ze ?wiec�cymi oczami obok, kt�rej wisi p�ka, na kt�r� nale�y wskoczy�. Z pu�ki musisz przeskoczy� na drug� stron�, gdzie zapada si� pod�oga. Wydosta� si� z wody i wejd? na sam� g�r� a nast�pnie przestaw d?wigni�. 

Biegnij g�r�. Podejd? do ?ciany, kt�r� nale�y wysadzi�. Tu� za tob� otworzy�y si� drzwi do pomieszczenia z �adunkami wybuchowymi. 

Wejd? na g�r�, udaj si� do przej?cia. Przy pomocy maczety przetnij zaro?la i po ?cianie wdrap si� wy�ej. Przed tob� znajduje si� ?cie�ka, kt�r� musisz i?�. Uwa�aj, gdy� ?cie�ka jest pe�na pu�apek! 

Uwa�aj na kolce. Przyjrzyj si�, w jakiej kolejno?ci si� pojawiaj�. Gdy spadniesz z mostu, jak najszybciej znajd? wyj?cie na powierzchni�, poniewa� w wodzie p�ywaj� aligatory. Aby swobodnie przep�yn�� mi�dzy kolejnymi platformami musisz zmyli� aligatory. Do tego celu wykorzystaj czaszki le��ce na ziemi. Obok wodospadu znajdziesz wej?cie, a w ?rodku dwie d?wignie. 

Ponownie spotykasz si� z aligatorami. Musisz je zmyli� w taki sam spos�b jak przed chwil�. Na g�rze przy schodach znajduje si� d?wignia. Po klatce przedosta� si� na drug� stron�. D?wignia otworzy ci przej?cie, do kt�rego nale�y si� skierowa�. 

Wejd? na kratk�, na kt�rej le�y szkielet i szybko z niej zejd?. Spad� kamie�, na kt�ry wejd?. Kamie� zabierze ci� na g�r�. Zeskocz na d� i podejd? do drzwi. Uwa�aj bo pod�oga si� zapadnie, wi�c przygotuj si� do przeskoczenia przepa?ci. Udaj si� w g�r�, do momentu a� znajdziesz d?wigni�. Kiedy klatka zjedzie w d�, u�yj ponownie d?wigni i szybko wskocz na klatk�. Gdy dojedziesz na g�r�, znajdziesz kolejn� d?wigni�. 

Nietoperze reaguj� na d?wi�k. Musisz porusza� si� jedynie po trawie. Do odwr�cenia uwagi podobnie jak w przypadku aligator�w u�yj czaszek. Kiedy nietoperze atakuj� czaszk�, masz kilka sekund aby przedosta� si� na nast�pny skrawek trawy. 

Do pomieszczenia po lewej stronie musisz zwabi� ogromnego aligatora. Aby swobodnie przep�yn�� do tego miejsca u�yj czaszek, u�yj je tak�e aby zwabi� aligatora. Kiedy aligator b�dzie ju� w ?rodku u�yj d?wigni. Schodkami wejd? na g�r� i przestaw d?wigni�. Po kolejnych klatkach i �a�cuchach skacz. Po drodze u�ywaj kolejnych d?wigni, a� dojdziesz do najwa�niejszej. Kiedy tylko zabierzesz przedmiot, pod twoimi nogami zarwie si� pod�oga. Wyj?cie z zalanego pomieszczenia jest zaro?ni�te. Aby si� nim przedosta� musisz u�y� maczety. Jak najszybciej udaj si� do wyj?cia- miejsce sk�d przyszed�e?, poniewa� aligator zosta� uwolniony! 

Prague 
Niestety w zamku nie jeste? mile widzianym go?ciem. Przy mo?cie musisz zej?� schodkami w d�, gdzie znajdziesz d�ug� rur�. Aby przedosta� si� dalej- skocz na ni�. 

Przy pokonywaniu pu�apek nie musisz si� ?pieszy�, gdy� s� bardzo proste. Gdy natrafisz na zawieszon� klatk� wskocz wpierw do pomieszczenia po lewej stronie od wej?cia. W pomieszczeniu znajduje si� d?wignia. Kiedy klatka spadnie, chwy� �a�cuch, po kt�rym wdrap si� pod sufit. Nast�pnie odwr�� si� o 180 stopni. Zobaczysz miejsce, do kt�rego nale�y doskoczy�. W pomieszczeniu pe�nym szczur�w musisz manewrowa� �a�cuchami w taki spos�b, aby dosta� si� na najwy�sz� p�k� po prawej stronie od wej?cia. U�yj znajduj�c� si� tam d?wigni� a otworzy si� przej?cie, do kt�rego dostaniesz si� w podobny spos�b jak przed chwil�. 

Zdob�d? jak najszybciej MP-40. Niestety nie masz du�o amunicji, wi�c strzelaj kr�tkimi seriami. We? �adunki wybuchowe, kt�re u�yjesz do wysadzenia pokrywy studni. 

W pomieszczeniu z okr�g�ym sto�em, przy kt�rym siedzi kilku nazist�w, musisz przej?� po gzymsie na drug� stron�- tam znajdziesz d?wigni�. U�yj jej, a nast�pnie chwy� si� �a�cucha i rozhu?taj go. Wskocz na balkon po prawej stronie od wej?cia do biblioteki. Przeszukaj to pomieszczenie, znajdziesz w nim klucz do biblioteki. 

W bibliotece znajdziesz d?wignie, kt�re s�u�� do opuszczania i podnoszenia �yrandola. Hu?taj�c si� na �yrandolu, mo�na przy pomocy bicza przeskakiwa� z jednej strony na drug�. Musisz dosta� si� do drabiny na samej g�rze. Kiedy tam trafisz u�yj d?wign�, zabierz ksi��k� i po�� j� w brakuj�cym miejscu na p�ce, kt�ra znajduje si� na drugim poziomie biblioteki. Teraz wejd? do ukrytego poziomu, zabierz map� i wyjd?. Wtedy otworzy si� kolejne przej?cie. 

Zabierz Crown a nast�pnie szybko przeturlaj si� pod drzwiami zanim si� zamkn�. U�yj d?wigni� a z p�omieni wy�oni si� rogata posta�, kt�rej nale�y da� Crown. Teraz podejd? do trzech d?wigni, ustaw zegar astrologiczny na rzymskich cyfrach: II i IV.

Skieruj si� na dach. Po gzymsie i kratce na ?cianie dostaniesz si� na szczyt wie�y. Nast�pnie zejd? po �a�cuchu najni�ej jak tylko mo�esz i skocz tak, aby rozbi� okno z witra�em. Teraz rozbij szyb� w oszklonym dachu i wskocz do pomieszczenia z gablot�. Zabierz Broken Sword i biegnij na sam� g�r�. Na wie�y zamontowana jest linka, kt�ra pozwoli ci wr�ci� pod zegar astrologiczny. 

Zdobyte trofeum musisz ponownie da� rogatej postaci. Teraz ustaw zegar astrologiczny na cyfrach: XII i III. 

Wejd? na dach, a nast�pnie znajd? mostek, kt�ry prowadzi do teleskopu. Wejd? pod mostek, przeskocz na drug� stron�, gdzie jest drugie wej?cie. Na g�rze sto�u le�y najwa�niejsza cz�?� d?wigni. We? ze skrytki Vega's Manifesto. Wbiegnij po drabinie i teleskopie na dach. Z tego miejsca dzi�ki zamontowanej linie uciekniesz. 

Po raz trzeci wr�cz rogatej postaci zdobycz i tym razem ustaw zegar astrologiczny nast�puj�co: XI i V.

�eby dosta� si� do oddalonej wie�y, musisz znale?� drog� do wysoko po�o�onego zegara. Trzeba poskaka� troch� po gzymsach i �a�cuchach. Gdy dotrzesz do wie�y, trzymaj si� na baczno?ci. Tym razem zabierz Soul Crystal i aby nie udusi� si� gazem, jak najszybciej wdrap si� na mebel znajduj�cy si� tu� przy drzwiach, a p�?niej na niewielki balkonik. Zahacz si� biczem o �yrandol i wyskocz przez okno. 

Po raz ostatni wr�czysz rogatej postaci trofeum. Ustaw zegar astrologiczny nast�puj�co: X i X.

Posta�, z kt�r� przysz�o ci walczy� mo�na zabi� jedynie przy u�yciu kwasu. Dlatego rzucaj w potwora buteleczkami z kwasem, do momentu a� rozwali g��wny zbiornik. Wtedy z�ap oblany kwasem, zaostrzony pr�t i dobij wroga. 

Istambul
W niewielkim tunelu znajdziesz swoje rzeczy. Droga do niego znajduje si� tu� za ?cian�, gdzie znajdziesz MP-40. Gdy wyjdziesz z tunelu, skocz przed siebie na przeciwn� ?cian�. Przejmij kontrol� nad dzia�em i po?lij do piachu wrogie jednostki. Na placu napotkasz spor� ilo?� przeciwnik�w, do ich pokonania dostaniesz wsparcie. Nast�pnie wejd? do budynku i wdrap si� na g�r�. Zepchnij znajduj�c� si� tam skrzyni� a p�?niej zjed? po linie. Na g�rze znajdziesz wyj?cie. 

Musisz zej?� na d�, gdzie spotkasz grup� nieprzyjaciela. Postaraj si� nie wpa?� do wody, gdy� p�ywa w niej rekin. �adunki do wysadzenia ?ciany znajdziesz tu� obok bramy, do kt�rej prowadzi korytarz po lewej stronie. 

Wn�ka znajduj�ca si� na g�rze po prawej stronie od wej?cia jest twoim celem. Aby tam si� znale?� musisz najpierw wspi�� si� na rusztowania z lewej strony od wej?cia a nast�pnie skaka� dooko�a pomieszczenia, a� dojdziesz do wn�ki. W pomieszczeniu z fontann� znajdziesz wind�, z kt�rej nale�y skorzysta�. Wykorzystaj tak�e d?wig, aby ustawi� kamienn� g�ow� tak, aby wisia�a nad sam� dziur�. Wejd? na dach d?wigu, aby przedosta� si� na kamienn� g�ow�. 

Obok pod�ogi, na kt�rej znajdziesz butl� z tlenem znajduje si� podwodna brama. Uwa�aj�c na rekiny przep�y� na drug� stron�. W baraku znajdziesz map� oraz Speargun, kt�rego u�ywaj tylko pod wod�. Wskocz do wody, aby zabra� maczet� oraz materia�y wybuchowe. Wr�� do miejsca, gdzie znajduje si� kamienna g�owa. Na ogromnym filarze za�� �adunek. Teraz wejd? na g�r� i skieruj si� w stron� skrzyni, kt�ra wisi obok d?wigu. Przetnij lin� i zabierz przedmiot. Wejd? do d?wigu, ponownie z�ap g�ow� i przesu� j� maksymalnie w prawo. 

Wydosta� si� z wody. Nie zapomnij, �e opr�cz ciebie p�ywaj� w niej g�odne rekiny. Skacz po ruinach, a� twoim oczom uka�e si� wej?cie w ?cianie. Od tego momentu staniesz si� posiadaczem Wine Coin. Szybko wskocz do wody i znajd? zatopione schody. Kiedy zanurkujesz, pod ska�� zatopione kolumny. U�ywaj�c granat�w zabij ogromnego rekina. Teraz wskocz do wody i poszukaj wyj?cia prowadz�cego na powierzchni�. Udaj si� w stron� ogniska. Zabierz �adunki wybuchowe i wskocz do wody. Obok ma�ej platformy wysad? ?cian�, dzi�ki czemu b�dziesz m�g� wyj?� na powierzchni�. Znajdziesz tam Seahorse Coin. Wyjd? z wody i po przewr�conej kolumnie dostaniesz si� do miejsca, w kt�rym trzeba wysadzi� kolejn� ?cian�. Zabierz Trident Coin i wr�� do miejsca gdzie pali si� ognisko. Id? korytarzem, a nast�pnie wdrap si� na g�r�. Udaj si� w kierunku wej?cia do jaskini. Zanurkuj aby wydoby� Kraken Coin (uwaga rekiny). Monety umie?� w odpowiednich dziurach i odkr�� zawory. 

Na dnie znajdziesz podwodne przej?cie. Zaworem odetnij dop�yw wody i wr�� do sali z Neptunem. Tu� obok st�p Neptuna znajduj� si� �adunki wybuchowe. Musisz je zamontowa� odpowiednio przy prawej stopie oraz przy lewym udzie. Teraz musisz dosta� si� na g�r� i wskoczy� na Neptuna od ty�u. 

Wyjd? na powierzchni� i we? Super Speargun, �adunki wybuchowe i strza�y. Czu�e miejsca o?miornicy zaznaczone s� pomara�czowymi punktami. Musisz w nie strzela�, a� o?miornica si� sp�oszy. Podczas jej nieobecno?ci, pod�� �adunki na czterech filarach. Uwa�aj, gdy� o?miornica w miar� szybko wraca! 

Hongkong 
Krzese�ka i nogi od stolik�w mo�esz u�y� do ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin