Zdrowak – dlaczego lekarstwa są potrzebne.pdf

(46 KB) Pobierz
Microsoft Word - Mozolewska_Zdrowak.doc
EwaMozolewska
kursbiblioterapiist.II/2008
Scenariuszzajęćbiblioterapeutycznych
1. Temat:Zdrowak–dlaczegolekarstwasąpotrzebne?
Iczęśćformalna
1. Cele:
przezwycięŜenieniechęcidoprzyjmowanialeków.
2. Uczestnicy:
grupa12osobowadzieciwwieku56lat.
3. Czastrwania:
45minut
4. Metodyitechniki:
metodasłowna:głośneczytanie,rozmowa
technikiplastyczne
5. Środki:
maskotka
bajkaterapeutycznaZdrowakEwaMozolewska
mandale
róŜnefigurypowycinanezpapierukolorowego
6. Materiały:
kartki
klej
7. Warunki:
przytulnasalazestolikamiikrzesłami;dywanikdosiedzeniawkole.
8. Literaturaprzedmiotu:
VopelK.W.,Zabawy,którełączą;Kielce2001,WydawnictwoJedność.
WuillemetS.,CaveliusAA.,Mandalabuddyjskaterapiauspokajająca;Warszawa1999,Świat
KsiąŜki.
MozolewskaE.,Zdrowak[online].[dostęp7.05.2008].Dostępnyw:
http://www.wbp.poznan.pl/files/artykuly/bajka_Mozolewska.pdf.
1
EwaMozolewska
kursbiblioterapiist.II/2008
Scenariuszzajęćbiblioterapeutycznych
1. Temat:Zdrowak–dlaczegolekarstwasąpotrzebne?
IIczęść–przebiegzajęć
1. Częśćwprowadzająca
Zabawazmaskotkąiimieniem
Uczestnicysiadająwkręgu,prowadzącyprzedstawiamaskotkę,witasięzniąimówidoniej
swojeimię,następniepodajemaskotkęsąsiadowipolewejstronie.Tenwitasięzmaskotkąi
mówiswojeimię.Itakdalejzgodniezruchemwskazówekzegara.
Kolorowaniemandali
Uczestnicy siadają przy stole,prowadzącyrozdajekredkiiwcześniejprzygotowanewzory
mandaliiprosiopokolorowanieich.
2. Częśćzasadnicza(biblioterapeutyczna)
Tekst:
Prowadzący czyta bajkę terapeutyczną o Zdrowaku, następnie zadaje pytania umieszczone
poniŜej.
Pytaniadotekstu(dowyboru5pytań):
Jakmanaimiębohaterbajki?
DlaczegoMefistoniemiałsiły,abysiębawić?
CozrobiłtataMefista?
DlaczegorodziceMefistapoprosiligoopołknięcietabletek?
DlaczegoMefistoniechciałichpołknąć?
CoprzyśniłosięMefistowi?
Ktodoniegoprzyszedł?
KogobałsięZdrowakidlaczego?
OcoZdrowakpoprosiłMefista?
CozrobiłMefisto,abywyzdrowieć?
Pogadanka
Rozmowanatematchoroby.
Cotojestchoroba,dlaczegotrzebająleczyćiwjakisposób,dlaczegotabletkisąniedobre?
Podsumowanie,zakończenie:
TworzeniepostaciZdrowakametodąPlampacza
KaŜdy ma swojego Zdrowaka, a jak on wygląda przekonacie się za chwilę. Prowadzący
rozdaje uczestnikom kartki, klej i rozkłada na stole wcześniej przygotowane elementy z
papierukolorowego.ProsiuczestnikówonaklejeniegłowyZdrowakanakartkęipodanietej
kartki osobie siedzącej po prawej stronie. Następnie podaje kolejne polecenie: „Teraz
naklejcieoczyipodajciekartkęsąsiadowipoprawejstronie”itakpostępujemy,aŜpowstanie
całyZdrowak,akartkawrócidoosoby,odktórejwyszła.
Ewaluacja:
Dzieci rysują na małych karteczkach słoneczka lub chmurki w zaleŜności od tego jak
podobałysięimzajęcia,następniewrzucająjedopojemniczka,którystoiprzywyjściuzsali.
2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin