Robert Anton Wilson - Maybe Logic - poprawione.txt

(83 KB) Pobierz
1
00:00:20,000 --> 00:00:23,000
Ka�dy postrzega rzeczywisto�� inaczej.

2
00:00:23,000 --> 00:00:26,000
Kiedy wchodzisz do pokoju, spostrzegasz rzeczywisto��
 kt�r� oczekujesz spostrzec.

3
00:00:26,000 --> 00:00:29,000
Odbierasz kilka sygna��w, kt�re ci� interesuj�,

4
00:00:29,000 --> 00:00:31,000
tw�j m�zg je zapami�tuje i rozpoznaje

5
00:00:31,000 --> 00:00:34,000
Wszyscy mamy w�asny tunel rzeczywisto�ci

6
00:00:34,000 --> 00:00:41,000
I we w�asnym tunelu rzeczywisto�ci pewne rzeczy
 przyjmujemy, a inne odrzucamy

7
00:00:41,000 --> 00:00:44,000
Mamy te� dziesi�� bilion�w kom�rek w naszych m�zgach

8
00:00:44,000 --> 00:00:47,000
otrzymuj�cych setki setek milion�w sygna��w przez ca�y czas.

9
00:00:47,000 --> 00:00:50,000
Wybierasz z nich tylko jeden, kt�ry pasuje do ustalonego w m�zgu porz�dku,

10
00:00:50,000 --> 00:00:54,000
tunelu rzeczywisto�ci zbudowanego przez poprzednie do�wiadczenia.

11
00:00:54,000 --> 00:00:57,000
Wszyscy mamy w�asny system przekona�

12
00:00:57,000 --> 00:01:03,000
Sygna�y, kt�re pasuj� do systemu przekona�, zostaj� zaakceptowane te kt�re nie pasuj� zostaj� zignorowane.

13
00:01:03,000 --> 00:01:07,000
Je�eli te sygna�y nie przestaj� dochodzi�

14
00:01:07,000 --> 00:01:08,000
mo�na si� ich pozby� leczeniem psychiatrycznym.

15
00:01:08,000 --> 00:01:14,000
Dlaczego nie zacz�� my�le� w kategoriach, dostrojenia lub nie dostrojenia si�
 Wszystkie dywagacje filozoficzne na temat

16
00:01:14,000 --> 00:01:17,000
istnienia lub nie istnienia wydaj� si� by� nonsensem

17
00:01:17,000 --> 00:01:27,000
Nie wiemy co istnieje, a co nie istnieje, wiemy tylko czy jeste�my dostrojeni czy nie dostrojeni.

18
00:01:27,000 --> 00:01:31,000
O znaczeniu mo�na m�wi� dopiero, kiedy jest si� dostrojonym.

19
00:01:31,000 --> 00:01:37,000
Inaczej mo�na tylko snu� przypuszczenia, be�kota� lub wymachiwa� r�koma.

20
00:01:37,000 --> 00:01:41,000
Bo dop�ki si� do czego� nie dostroisz,
 nie mo�esz mie� o tym poj�cia.

21
00:01:41,000 --> 00:01:43,000
�wiadomo�� czego� mo�esz uzyska� tylko przez dostrojenie si�.

22
00:01:43,000 --> 00:01:46,000
Jednak nie dostrojenie si� nie oznacza nieistnienia. To tylko nie dostrojenie.

23
00:01:46,000 --> 00:01:51,000
Poza tym uwa�am za bzdurn� t� ca�� dyskusj� o istnieniu i nieistnieniu, w kt�rej bior� udzia�
 wszyscy powa�ani filozofowie od dwudziestu pi�ciu stuleci

24
00:01:51,000 --> 00:02:05,000
Jednyna wiedza o istnieniu i nieistnieniu p�ynie z bycia dostrojonym lub nie dostrojonym.

25
00:02:05,000 --> 00:02:11,000
Maybe Logic

26
00:02:11,000 --> 00:02:28,000
�ycie i idee Roberta Antona Wilsona

27
00:02:28,000 --> 00:02:32,000
Stary Buczy Fuller mawia�, �e zdaje si� by� czasownikiem.

28
00:02:32,000 --> 00:02:37,000
Nie potrafi�bym wskaza� �adnego
 sta�ego momentu w moim �yciu.

29
00:02:37,000 --> 00:02:40,000
Ca�e �ycie jawi mi si� ci�giem nieustannych zmian.

30
00:02:40,000 --> 00:02:51,000
Na pewno nie jestem ani kolesiem kt�rym by�em dawniej, nie jestem siedmio czy

31
00:02:51,000 --> 00:02:56,000
osmioletnim dzieckiem ucz�szczaj�cym do katolickiej szko�y.

32
00:02:56,000 --> 00:03:00,000
Wyros�em w ma�ym katolickim getcie Irlandczyk�w.

33
00:03:00,000 --> 00:03:07,000
W Long Island albo Brooklynie, nie jestem pewien gdzie.

34
00:03:07,000 --> 00:03:14,000
Jakim� cudem odby�em podr� z Maui na wschodzie, do Berlina na zachodzie,

35
00:03:14,000 --> 00:03:19,000
z pleple strefami czasowymi na planecie. I czuje si� jakbym rozszerzy� swoj� podr�

36
00:03:19,000 --> 00:03:25,000
w przestrzeni, jakbym rozszerzy� j� tak�e na �wiat idei.

37
00:03:25,000 --> 00:03:37,000
Nie mog� uwierzy�, �e rozpocz��em edukacje w dobrej katolickiej szkole.

38
00:03:37,000 --> 00:03:41,000
Nie, na pewno mia�em jakie� dobre chwile w dzieci�stwie.

39
00:03:41,000 --> 00:03:47,000
Pami�tam tylko jak bardzo ba�em si� zakonnic ze szko�y do kt�rej chodzi�em.

40
00:03:47,000 --> 00:03:53,000
Wspominam je jako sadystki.

41
00:03:53,000 --> 00:04:00,000
Otacza nas wiele niewiadomych i sprzeczno�ci, stad tez tak wiele ich w moich ksi��kach.

42
00:04:00,000 --> 00:04:04,000
A ja, jako dziecko nie otrzyma�em ani jednej prostej odpowiedzi na nic.

43
00:04:04,000 --> 00:04:06,000
Wszystko by�o przemilczane, k�amliwe i ob�udne.

44
00:04:06,000 --> 00:04:09,000
a ja zdawa�em sobie z tego spraw�.

45
00:04:09,000 --> 00:04:11,000
Jakby co� przede mn� ukrywali,
 staraj�c si� mnie odstraszy�

46
00:04:11,000 --> 00:04:14,000
Nie widzia�em za bardzo od czego

47
00:04:14,000 --> 00:04:17,000
Us�ysza�em kiedy? o wilko�akach i Frankensteinie

48
00:04:17,000 --> 00:04:20,000
nie wiedzia�em co to do cholery by�o

49
00:04:20,000 --> 00:04:24,000
I za nic im nie ufa�em.

50
00:04:24,000 --> 00:04:27,000
W pewnym momencie, oko�o si�dmego czy �smego roku �ycia

51
00:04:27,000 --> 00:04:33,000
Powiedzieli, �e nie ma �wi�tego Miko�aja.

52
00:04:33,000 --> 00:04:35,000
Pierwsze co pomy�la�em po wyj�ciu z szoku

53
00:04:35,000 --> 00:04:39,000
to, �e nied�ugo przyznaj� �e nie ma tak�e boga.

54
00:04:39,000 --> 00:04:43,000
Ale nigdy tego nie zrobili.

55
00:04:43,000 --> 00:04:46,000
Powr�ci�em do wiary w boga

56
00:04:46,000 --> 00:04:55,000
kt�r� wbija�y mi do g�owy zakonnice gdzie? do trzynastego roku �ycia

57
00:04:55,000 --> 00:04:58,000
By�em bardzo uczynnym dzieckiem i
 nikt co do tego nie mia� w�tpliwo�ci

58
00:04:58,000 --> 00:05:02,000
nikt kt�rego pami�tam z dzieci�stwa

59
00:05:02,000 --> 00:05:05,000
Zacz�lem si� buntowa� jako nastolatek

60
00:05:05,000 --> 00:05:09,000
I z ka�dym rokiem buntowa�em si� coraz bardziej

61
00:05:09,000 --> 00:05:14,000
Pamieam jak w wieku czternastu czy pi�tnastu lat

62
00:05:14,000 --> 00:05:24,000
Kolejny wyznawca samego siebie, brookly�ski dzieciak,
 kt�ry tak�e by� uczniem katolickiej szko�y powiedzia�

63
00:05:24,000 --> 00:05:27,000
"Jezeli faktycznie wierzysz w to co m�wisz, to czy mia�by� odwag�

64
00:05:27,000 --> 00:05:34,000
poprosic boga aby w tej chwili 
 powali� ci� trupem �eby udowodni� ze on nie istnieje?".

65
00:05:34,000 --> 00:05:36,000
Bardzo si� tego przestraszy�em, ale kiedy to zrobi�em

66
00:05:36,000 --> 00:05:40,000
nic si� nie sta�o i poczu�em si� absolutnie wyzwolony.

67
00:05:40,000 --> 00:05:44,000
Pierdol si�, wcale ci� tam nie ma.

68
00:05:44,000 --> 00:05:50,000
To by�a wspania�a chwila wyzwolenia, kt�rej prawie nigdy nie wspomina�em a� do dzisiaj

69
00:05:50,000 --> 00:05:55,000
M�j bo�e, bardzo wa�ny punkt zwrotny w moim �yciu.

70
00:05:55,000 --> 00:06:06,000
Zdrowie zakonnic, kt�re powiedzia�y mi kt�rych ksi��ek nie mam czyta�.

71
00:06:06,000 --> 00:06:09,000
Wspo�oddzialuj�ce post�powania

72
00:06:09,000 --> 00:06:13,000
Wspoloddzialujace post�powania

73
00:06:13,000 --> 00:06:17,000
Wspoloddzialujace post�powania

74
00:06:17,000 --> 00:06:19,000
Przyjaciele, jedyne co robi papie� Robert

75
00:06:19,000 --> 00:06:23,000
to nakre�la wam perspektyw� i to nie tylko now� perspektyw�

76
00:06:23,000 --> 00:06:31,000
ale jedyn� s�uszn� perspektyw�, zawieraj�c� wszystkie inne perspektywy

77
00:06:31,000 --> 00:06:35,000
I tak moi drodzy, mam wielk� rado�� i zaszczyt przedstawi� wam

78
00:06:35,000 --> 00:06:38,000
Carla Sagana religii

79
00:06:38,000 --> 00:06:43,000
Jerrego Fawbwella fizyki kwantowej

80
00:06:43,000 --> 00:06:47,000
Arnolda Schwarzenegger my�li feministycznej

81
00:06:47,000 --> 00:06:52,000
Hellen Keller sztuki i muzyki

82
00:06:52,000 --> 00:06:56,000
Nelsona Mandel� bia�ego oporu

83
00:06:56,000 --> 00:07:01,000
Jamesa Joyce'a swinguj�cego zestawu zjednoczonych instrukcji

84
00:07:01,000 --> 00:07:04,000
Raya Bruce'a pogrzeb�w

85
00:07:04,000 --> 00:07:08,000
Salvadora Dalego zjednoczonych g�rnik�w

86
00:07:08,000 --> 00:07:13,000
Oraz Roberta Antona Wilsona ludzko�ci.

87
00:07:13,000 --> 00:07:20,000
Chwalcie Boba

88
00:07:20,000 --> 00:07:24,000
Bryle jaja, brandy i cygara

89
00:07:24,000 --> 00:07:27,000
wszyscy jeste�cie papie�ami

90
00:07:27,000 --> 00:07:29,000
Wszyscy jeste�cie absolutnie niepodwa�alni.

91
00:07:29,000 --> 00:07:32,000
Mam upowa�nienia uczyni� was wszystkich papie�ami

92
00:07:32,000 --> 00:07:35,000
Poniewa� jestem papie�em dyskordia�skim

93
00:07:35,000 --> 00:07:38,000
Pierwsza zasada bycia papie�em dyskordia�skim jest

94
00:07:38,000 --> 00:07:41,000
ekskomunikowanie ka�dego napotkanego papie�a dyskordia�skiegio

95
00:07:41,000 --> 00:07:45,000
Wynika to z podstawowej dyskordia�skiej zasady, kt�ra m�wi �e my dyskordianie

96
00:07:45,000 --> 00:07:47,000
musimy si� trzyma� z dala od siebie

97
00:07:47,000 --> 00:07:53,000
Dyskordianie nie maja dogmat�w czyli absolutnych prawd

98
00:07:53,000 --> 00:07:57,000
Mamy kotmaty, kt�re s� relatywnymi meta-wierzeniami.

99
00:07:57,000 --> 00:08:02,000
I G��wnym dyskordia�skim kotmatem jest, jak ju� m�wi�em, to �e

100
00:08:02,000 --> 00:08:06,000
Kazda informacja jest w pewnym sensie prawdziwa, w pewnym sensie fa�szywa,

101
00:08:06,000 --> 00:08:12,000
w pewnym sensie bez sensu, prawdziwa i fa�szywa w pewnym sensie,

102
00:08:12,000 --> 00:08:15,000
prawdziwa i bez sensu w pewnym sensie, fa�szywa i bez sensu w pewnym sensie,

103
00:08:15,000 --> 00:08:18,000
prawdziwa, fa�szywa i bez sensu w pewnym sensie.

104
00:08:18,000 --> 00:08...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin