Material diagnozujacy - Matura MATEMATYKA 2010.PDF

(386 KB) Pobierz
Arkusz diagnostyczny MATURA 29.12.2008
dysleksja
POZNA Ń
MATERIAŁ DIAGNOSTYCZNY
Z MATEMATYKI
Stycze ń 2009
POZIOM PODSTAWOWY
Czas pracy 170 minut
Instrukcja dla zdaj ą cego
1. Sprawdź, czy arkusz zawiera 22 strony (zadania 1 – 33).
Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu zespołu
nadzorującego.
2. Arkusz zawiera 24 zadania zamknięte i 9 zadań otwartych.
3. Rozwiązania zadań i odpowiedzi zamieść w miejscu na to
przeznaczonym.
4. Odpowiedzi do zadań zamkniętych przenieś na kartę
odpowiedzi.
5. Nie uŜywaj korektora, a błędne zapisy przekreśl.
6. W rozwiązaniach zadań przedstaw tok rozumowania
prowadzący do ostatecznego wyniku.
7. Pisz czytelnie. UŜywaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
8. Pamiętaj, Ŝe zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.
9. Obok kaŜdego zadania podana jest maksymalna liczba punktów,
którą moŜesz uzyskać za poprawne rozwiązanie.
10. MoŜesz korzystać z zestawu wzorów matematycznych, cyrkla
i linijki oraz kalkulatora.
Za rozwiązanie
wszystkich zadań moŜna
otrzymać łącznie
50 punktów
ś yczymy powodzenia.
Wypełnia zdaj ą cy
przed rozpocz ę ciem pracy
PESEL ZDAJ Ą CEGO
Miejsce
na naklejk ę
z kodem szkoły
55809443.011.png
2
Materiał diagnostyczny
Arkusz - poziom podstawowy
ZADANIA ZAMKNI Ę TE
Zadanie 1. (1 pkt)
Dana jest funkcja liniowa określona wzorem
f
(
x
)
=
-
x
-
6
.
Wartości ujemne przyjmuje dla:
A. 3
x
>
B.
x
>
-
3
C.
x
<
-
1
D.
x
<
-
3
3
Zadanie 2. (1 pkt)
Równanie
( )
-
2
2
=
25
ma :
A. jedno rozwiązanie
B. dwa rozwiązania
C. nie ma rozwiązań
D. cztery rozwiązania
Zadanie 3. (1 pkt)
Funkcja liniowa, której wykres jest równoległy do wykresu funkcji
y
=
1
x
+
5
ma wzór:
2
A.
y
=
-
1
x
-
5
B.
y
=
-
2
x
-
5
C.
y
=
2
x
-
5
D.
y
=
1
x
-
5
2
2
Zadanie 4. (1 pkt)
Funkcja kwadratowa o miejscach zerowych
x
1
=
-
3
i
x
2
=
4
, której wykres przechodzi przez
punkt
P
=
( )
12
ma wzór:
A.
f
(
x
)
=
-
2
( )( )
x
+
3
x
-
4
B.
f
(
x
)
=
( )( )
+
3
x
-
4
C.
f
(
x
)
=
-
( )( )
x
+
3
x
-
4
D.
f
(
x
)
=
( )( )
-
3
x
+
4
Zadanie 5. (1 pkt)
Liczba
2
-
3
×
3
8
2
jest równa
A. 2
1
B. 1
C. 2
D. 4
2
x
0
x
x
55809443.012.png 55809443.013.png 55809443.014.png 55809443.001.png
Materiał diagnostyczny
Arkusz - poziom podstawowy
3
Brudnopis
55809443.002.png
4
Materiał diagnostyczny
Arkusz - poziom podstawowy
Zadanie 6. (1 pkt)
2
x
-
2
dla
x
£
-
3
3
Funkcja f jest określona wzorem
f
(
x
)
=
-
4
dla
-
3
<
x
<
2
.
-
x
dla
x
³
2
Funkcja ta jest malejąca dla
A.
x
Î
(
-
¥
, -
3
B.
x
Î
( )
-
1
2
C.
x
Î
(
-
3
2
D.
x
Î
2
¥
)
Zadanie 7. (1 pkt)
Zbiorem rozwiązań nierówności
x
2
-
6
£
0
jest
A.
x
Î
-
3
3
B.
x
Î
(
-
¥
,
-
6
) ( )
È
6
,
¥
C.
x
Î
-
6
,
6
D.
x
Î
(
-
6
6
)
Zadanie 8. (1 pkt)
Dany jest trójkąt prostokątny (patrz rysunek).
Wartość wyraŜenia
sin
a
+
cos
a
wynosi
A.
5
13
13
13
3
B.
5
13
6
13
C.
6
a
D. 1
2
Zadanie 9. (1 pkt)
Dziedziną funkcji
f
(
x
)
=
3
x
jest
x
2
-
5
x
+
6
A.
D
=
R
\
{ }
2
B. R
x
Î
C.
D
=
R
\
{ }
2
3
D.
D
=
R
\
{ }
3
55809443.003.png 55809443.004.png 55809443.005.png 55809443.006.png 55809443.007.png 55809443.008.png 55809443.009.png
Materiał diagnostyczny
Arkusz - poziom podstawowy
5
Brudnopis
55809443.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin