Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 07.doc

(60 KB) Pobierz
Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 07

Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 07.05. do 11.05 2007

 

Temat : Zwiedzamy ZOO

Cel ogólny: Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w zoo. Wzbogacanie słownika dziecka. Rozwijanie spostrzegawczości i sprawności manualnej rąk. Kształtowanie wyobraźni i pomysłowości.

Podstawa programowa: Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania,

- dostrzeganie i opisywanie różnic, podobieństw i relacji między przedmiotami i zjawiskami. Stwarzanie okazji do porządkowania, klasyfikowania i liczenia,

- wzbudzanie zainteresowań obrazem i tekstem,

- wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie i odkrywanie,

- tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych, i gimnastyce,

- umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.

 

Mowa i myślenie

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

Mieszkańcy ogrodów zoologicznych- zapoznanie ze zwierzętami w ZOO w oparciu o utwór B. Lewandowskiej „ ZOO”

 

 

 

 

Nasze zwierzęta w ZOO – rozwiązywanie zagadek i układanie puzzli.

 

- potrafi uważnie słuchać opowiadania,

- wie co to jest zoo,

- umie powiedzie jakie zwierzęta mieszkają w zoo,

- umie opisać wygląd niektórych zwierząt,

- umie pokazać ruchem zabawy zwierząt.

 

- potrafi rozpoznać zwierzęta mieszkające w ZOO po sylwetkach,

- potrafi ułożyć pocięty obrazek w całość,

- potrafi rozwiązać i ułożyć zagadki na dany temat,                                             

- swobodnie wypowiada się na dany temat,

- poprawnie buduje proste zdania

 

Edukacja matematyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

„ Co to za zwierzęta”- rozwiązywanie prostych działań matematycznych.

 

 

 

 

 

Gra ściganka „ Wycieczka do ZOO”

 

- umie rozwiązać proste działania matematyczne,

- umie ruchem naśladować sposób poruszania się ,

- umie z figur geometrycznych ułożyć sylwetki zwierząt,

- umie przeliczać w dowolnym zakresie

 

- umie ułożyć grę ściankę z przeszkodami,

- potrafi współpracować w zespole,

- razem z grupą wymyśla zasady gry,

- przestrzega ustalonych zasad gry w czasie grania,

- umie pogodzić się z przegraną.

 

 

Działalność plastyczno-techniczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

„ Ogród zoologiczny w Sali”- lepienie z plasteliny

 

- umie sprawnie ulepić z plasteliny wybrane zwierzę,

- potrafi opowiedzieć o zwierzęciu, które ulepiło,

- dba o estetykę miejsca pracy,

- po zajęciach sprząta swoje miejsce pracy,

- umie tworzyć prace przestrzenne

 

Edukacja muzyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

Taniec integracyjny „ Le bastringlo”

 

- umie poruszać się w rytm muzyki,

- poprawnie wykonuje wszystkie ruchy tańca

- umie ustawić się i poruszać w małych grupkach

- nabywa swobody ruchowej,

- wyrabia szybką orientację,

- pamięta podstawowe ruchy tańca.

 

Edukacja zdrowotna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

Zabawy ruchowe-„ Jedziemy do ZOO”- zabawa ruchowa z krążkami, „ W ZOO”, kangurki, „ Zwierzęta do zwierząt”.

 

 

 

 

Zestaw zabaw porannych

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych             

 

- zna reguły zabaw i przestrzega je,

- doskonali umiejętność różnych ustawień,

- wyrabia zwinność i swobodę poruszania się,

- naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt

 

 

- nabywa ogólnej sprawności i zwinności,

- szybko reaguje na sygnały umowne,

- potrafi zapamiętać polecenia,

- nabywa lepszej orientacji podczas biegu.

 

- nabywa umiejętność prawidłowej współpracy ruchów nóg i ramion,

- doskonali wytrzymałość,

- poprawnie wykonuje ćwiczenia,

- wzmacnia grupy mięśniowe odpowiedzialne za prawidłową postawę

 

Przygotowanie do nauki pisania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

„ Zwierzęta”- wycinanie nożyczkami

 

 

 

 

 

 

„Wąż”- ozdabianie węża różnymi wzorami.

 

 

 

- poprawnie trzyma nożyczki w czasie wycinania,

- dba o bezpieczeństwo własne i kolegów w czasie posługiwania się nożyczkami,

- doskonali technikę posługiwania się nożyczkami,

- umie wyciąć postacie zwierząt z gazety

- porządkuje swoje miejsce pracy po zajęciach

 

- poprawnie trzyma kredkę w czasie rysowania wzorów,

- doskonali sprawność manualną nadgarstka,

- stara się nie wychodzić poza linie rysunku,

- umie skoncentrować się na rysowaniu,

- jego ruchy kredką są coraz bardziej sprawne

 

Przygotowanie do nauki czytania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

Ćwiczenia oddechowe- dmuchanie na paski papieru.

 

 

„ Zebra” – poznanie wyrazów wieloznaczeniowych

 

- poprawnie bierze oddech w czasie dmuchania na paski papieru,

- rozwija pojemność płuc

 

- poszerza zasób słownictwa,

- rozumie, że jeden wyraz może mieć różne znaczenia,

- umie skoncentrować się na zadaniu,

- dopasowuje z pomocą nauczycielki obrazki do wyrazu

 

Praca indywidualna i wyrównawcza

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

 

„ Zabawy z liczenie”- przeliczanie elementów znajdujących się w obręczach

 

 

 

 

 

„ Lista atrybutów….”- ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie

 

 

 

„ Czyj to głos”- zabawa artykulacyjna

 

- uważnie słucha poleceń nauczyciela,

- doskonali koncentrację uwagi,

- doskonali umiejętność liczenia,

- uważnie słucha wypowiedzi kolegów,

- nie przeszkadza innym dzieciom w zadaniu

 

- uważnie słucha objaśnień nauczyciela,

- umie dokończyć zdanie,

- umie podać odpowiednie określenie do danego zdania np. śnieg jest…..

 

- umie skoncentrować się na zabawie,

- umie współpracować w grupie,

- potrafi odnaleźć dziecko z takim samym obrazkiem,

- umie naśladować zwierzę znajdujące się na obrazkach,

 

 

W planie 

- wyjazd do Wojewódzkiej biblioteki - udział w konkursie wierszy o Krakowie

- Wycieczka do „ ZOO”- utrwalenie wiadomości na temat zwierząt zamieszkujących ZOO

 

4

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin