Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc listopad od 05 (2).doc

(137 KB) Pobierz
Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc listopad od 05

6

 

Plan w grupie II  na miesiąc listopad od 05.11. do 09.11.2007

 

Temat: ZAPASY NA ZIMĘ- SPIŻARNIA

Podstawa programowa;

Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania.

Tworzenie okazji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach.

Umożliwienie dostrzegania i opisywania stosunków przestrzennych: ocenianie i porównywanie odległości z użyciem określeń daleko, dalej, najdalej, blisko, bliżej najbliżej.

Wzbudzanie zainteresowania  obrazem (ilustracją) , tekstem.

Stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka.

Umożliwienie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.

 

Mowa i myślenie

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne-  dziecko

Ø      Słuchanie wiersza „Zapasy. Salach. Rozmowa na temat treści wiersza.

 

 

 

 

 

Ø      Zabawia tematyczna – przy wykorzystaniem przedmiotów dostępnych w sali – krzesełek, stolików, kącików zabaw, kloców itp. Budujemy przedszkolną spiżarnię.

 

 

Ø      Doskonali pamięć słuchową.

Zna i potrafi nazwać różne przetwory  z owoców i warzyw.

Rozumie treść wiersza i potrafi wypowiedzieć się na jego temat.

Wypowiada się formułując proste zdania.

Potrafi odpowiadać na zadane pytania.

Poszerza wiadomości o nowe informacje. Wzbogaca słownictwo.

Rozumie słowo zapasy, spiżarnia

Ø      Wykształci umiejętność wspólnego działania w grupie.

Kształtuje umiejętność komunikowania się w grupie.

Przestrzega ustalone zasady w czasie zabawy.

Nabywa wiary , śmiałości i pewności w czasie zabaw grupowych.

Rozwija wyobraźnię twórczą, sprawność manualną.

Umie połączyć ze sobą różnego rodzaju materiały konstrukcyjne.

Swobodnie wypowiada się na dany temat.

Współdziała w parach i zespołach

 

 

Edukacja matematyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Ø      „W spiżarni na pólkach” – zabawy matematyczne z rytmami.

              E. Gruszczyk-Kolczyńska

 

 

 

Ø      Dostrzeże zjawisko regularności.

Potrafi kontynuować rytm podany przez nauczycielkę.

Poprawnie przelicza elementy zbioru zakresie możliwie szerokim zakresie.

Utrwala rytmy ( ćwiczy koncentrację na bodźcu słuchowym, analizę słuchową, koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową).

 

 

 

Działalność plastyczno-techniczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Ø      Tworzymy naszą przedszkolną spiżarnię – ozdabiamy słoiki wykonane z kartonu różnymi owocami i warzywami.

 

 

 

 

Ø      „ Kapusta kwaszona”- zajęcia praktyczne.

 

 

Ø      Zwraca uwagę na zachowanie w czystości swojego miejsca

pracy.

Umie tworzyć prace przestrzenne.

  Rozwija sprawność manualną,

Odzwierciedla swoje spostrzeżenia formie plastycznej

Dba o estetykę pracy

Ø      Zwraca uwagę na zachowanie higieny podczas krojenia

kapusty.

Przestrzega zasadę bezpieczeństwa trakcie próby krojenia kapusty i tarcia marchewki.

Wie jak  się robi kapustę kwaszoną.

Doskonali sprawność posługiwania się takimi przedmiotami jak: nóż i tarka.

Nabywa szacunek dla dorosłych i ceni ich wartość doświadczenia.

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Ø      Nauka piosenki „Na marchewki urodziny”. Zapoznanie z melodią i słowami piosenki.

Ø      Pozna słowa i melodię piosenki i zaśpiewa ją.

Umie powiedzieć o czym jest piosenka.

Poprawnie odtworzy rytm wypowiadanych tekstów z użyciem instrumentów perkusyjnych.

Ćwiczy  rytmizowanie prostych tekstów np. „jesień w sadzie”, „słońce świeci”.

Określi nastrój  piosenki (zwrotka, refren).

 

 

 

Edukacja zdrowotna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Ø      Zabawa orientacyjno – porządkowa „Schowaj się pod parasolem”

Ø      Zabawa ruchowa przy spokojnej muzyce – naśladujemy wiatr, chmurę, lot, drzewa, liście.

Ø      Zabawa z elementami równowagi „Omiń kałużę”

Ø      Ćwiczenia poranne - zestaw VII wg K. Wlaźnik

Ø      Ćwiczenia gimnastyczne z szarfami – według K. Wlaźnik

 

Ø      Pobyt na świeżym powietrzu – zwracanie uwagi na właściwy do warunków atmosferycznych ubiór oraz na bezpieczeństwo podczas wycieczek i spacerów

 

Ø      Ćwiczy spostrzegawczość i zwinność.

Aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.

Poprawnie korzysta z przyborów do ćwiczeń.

Reaguje na sygnały słowne i słuchowe.

Prawidłowo bierze oddech podczas ćwiczeń.

Rozwija poszczególne części ciała.

Zachowuje prawidłową postawę ciała w czasie ćwiczeń.

Potrafi pokonać trudności.

Ø      Umie ubrać się odpowiednio do warunków atmosferycznych.

Zna zasady bezpieczeństwa wycieczek i spacerów

 

 

 

 

 

 

Przygotowanie do nauki czytania i pisania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Ø      Układanie kompozycji z elementów geometrycznych na temat „Moja rodzina”.

 

 

Ø      Lepienie z masy solnej owoców , orzeszków , grzybów itp.

 

 

 

 

Ø      Słuchanie zjawisk akustycznych – spostrzeganie słuchem odległości.  Ćwiczenie słuchu poprzez określenie odległości dźwięku w zabawie „Woreczki”.

Ø      Zabawa ortofoniczna „Ptaki”.

Ø      Magiczna plama- każde dziecko otrzymuje kartkę, którą składa na połowę. Na jedną połowę kartki wyciska kilka kropel tuszu i przykłada druga połową dokładnie przyciskając.

 

 

 

Ø      Rozwija wyobraźnię twórczą.

Umie z mozaiki geometrycznej ułożyć swoją rodzinę.

Swobodnie wypowiada się na temat kompozycji.

Przestrzega  elementarnych zasad kultury słuchania i mówienia.

Ø      Umie z masy solnej ulepić warzywa i owoce, utrwala nazwy

ich wygląd.

Doskonali sprawność palców i nadgarstka.

Umie tworzyć kompozycje przestrzenne.

Sprząta po skończonym zadaniu.

Ø      Rozwija wrażliwość słuchową.

Umie określić skąd dochodzi dźwięk i czy jest on blisko, czy daleko

Rozpoznaje za pomocą słuchu jaki przedmiot wydaje ten dźwięk.

Ø      Ćwiczy narządy mowy na zgłoskach „ćwir”, „kra”, „pi”.

Ø      Rozwija zdolności  skojarzeniowe i spostrzegawczość.

Pozna nową technikę plastyczną.

Rozwija wyobraźnię

Umie wypowiedzieć się na temat swojej pracy .

Dba o estetykę swojej pracy oraz porządkuje miejsce pracy po skończonym zajęciu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca indywidualna i wyrównawcza.

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne-dziecko

Ø      Ćwiczenia oddechowe „ Piórka”

 

 

Ø      Ćwiczenia ortofoniczne „Spacer po parku” – ćwiczenia narządów mowy na zgłoskach sz, rz, f .

Ø      „Ukryta rodzina” – układanki typu puzzle.

 

 

Ø      „Kto ma jabłko, a kto gruszkę” – ćwiczenia grafomotoryczne.

 

 

 

 

Ø      Ćwiczy prawidłowy oddech – wdech nosem, wydech ustami.

Dmucha na piórko w taki sposób, aby jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.

Ø   &...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin