6
Plan w grupie II na miesiąc listopad od 05.11. do 09.11.2007
Temat: ZAPASY NA ZIMĘ- SPIŻARNIA
Podstawa programowa;
Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania.
Tworzenie okazji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach.
Umożliwienie dostrzegania i opisywania stosunków przestrzennych: ocenianie i porównywanie odległości z użyciem określeń daleko, dalej, najdalej, blisko, bliżej najbliżej.
Wzbudzanie zainteresowania obrazem (ilustracją) , tekstem.
Stwarzanie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka.
Umożliwienie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.
Mowa i myślenie
Metody, formy, środki
Cele operacyjne- dziecko
Ø Słuchanie wiersza „Zapasy. Salach. Rozmowa na temat treści wiersza.
Ø Zabawia tematyczna – przy wykorzystaniem przedmiotów dostępnych w sali – krzesełek, stolików, kącików zabaw, kloców itp. Budujemy przedszkolną spiżarnię.
Ø Doskonali pamięć słuchową.
Zna i potrafi nazwać różne przetwory z owoców i warzyw.
Rozumie treść wiersza i potrafi wypowiedzieć się na jego temat.
Wypowiada się formułując proste zdania.
Potrafi odpowiadać na zadane pytania.
Poszerza wiadomości o nowe informacje. Wzbogaca słownictwo.
Rozumie słowo zapasy, spiżarnia
Ø Wykształci umiejętność wspólnego działania w grupie.
Kształtuje umiejętność komunikowania się w grupie.
Przestrzega ustalone zasady w czasie zabawy.
Nabywa wiary , śmiałości i pewności w czasie zabaw grupowych.
Rozwija wyobraźnię twórczą, sprawność manualną.
Umie połączyć ze sobą różnego rodzaju materiały konstrukcyjne.
Swobodnie wypowiada się na dany temat.
Współdziała w parach i zespołach
Edukacja matematyczna
Ø „W spiżarni na pólkach” – zabawy matematyczne z rytmami.
E. Gruszczyk-Kolczyńska
Ø Dostrzeże zjawisko regularności.
Potrafi kontynuować rytm podany przez nauczycielkę.
Poprawnie przelicza elementy zbioru zakresie możliwie szerokim zakresie.
Utrwala rytmy ( ćwiczy koncentrację na bodźcu słuchowym, analizę słuchową, koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową).
Działalność plastyczno-techniczna
Ø Tworzymy naszą przedszkolną spiżarnię – ozdabiamy słoiki wykonane z kartonu różnymi owocami i warzywami.
Ø „ Kapusta kwaszona”- zajęcia praktyczne.
Ø Zwraca uwagę na zachowanie w czystości swojego miejsca
pracy.
Umie tworzyć prace przestrzenne.
Rozwija sprawność manualną,
Odzwierciedla swoje spostrzeżenia formie plastycznej
Dba o estetykę pracy
Ø Zwraca uwagę na zachowanie higieny podczas krojenia
kapusty.
Przestrzega zasadę bezpieczeństwa trakcie próby krojenia kapusty i tarcia marchewki.
Wie jak się robi kapustę kwaszoną.
Doskonali sprawność posługiwania się takimi przedmiotami jak: nóż i tarka.
Nabywa szacunek dla dorosłych i ceni ich wartość doświadczenia.
Edukacja muzyczna
Ø Nauka piosenki „Na marchewki urodziny”. Zapoznanie z melodią i słowami piosenki.
Ø Pozna słowa i melodię piosenki i zaśpiewa ją.
Umie powiedzieć o czym jest piosenka.
Poprawnie odtworzy rytm wypowiadanych tekstów z użyciem instrumentów perkusyjnych.
Ćwiczy rytmizowanie prostych tekstów np. „jesień w sadzie”, „słońce świeci”.
Określi nastrój piosenki (zwrotka, refren).
Edukacja zdrowotna
Ø Zabawa orientacyjno – porządkowa „Schowaj się pod parasolem”
Ø Zabawa ruchowa przy spokojnej muzyce – naśladujemy wiatr, chmurę, lot, drzewa, liście.
Ø Zabawa z elementami równowagi „Omiń kałużę”
Ø Ćwiczenia poranne - zestaw VII wg K. Wlaźnik
Ø Ćwiczenia gimnastyczne z szarfami – według K. Wlaźnik
Ø Pobyt na świeżym powietrzu – zwracanie uwagi na właściwy do warunków atmosferycznych ubiór oraz na bezpieczeństwo podczas wycieczek i spacerów
Ø Ćwiczy spostrzegawczość i zwinność.
Aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
Poprawnie korzysta z przyborów do ćwiczeń.
Reaguje na sygnały słowne i słuchowe.
Prawidłowo bierze oddech podczas ćwiczeń.
Rozwija poszczególne części ciała.
Zachowuje prawidłową postawę ciała w czasie ćwiczeń.
Potrafi pokonać trudności.
Ø Umie ubrać się odpowiednio do warunków atmosferycznych.
Zna zasady bezpieczeństwa wycieczek i spacerów
Przygotowanie do nauki czytania i pisania
Ø Układanie kompozycji z elementów geometrycznych na temat „Moja rodzina”.
Ø Lepienie z masy solnej owoców , orzeszków , grzybów itp.
Ø Słuchanie zjawisk akustycznych – spostrzeganie słuchem odległości. Ćwiczenie słuchu poprzez określenie odległości dźwięku w zabawie „Woreczki”.
Ø Zabawa ortofoniczna „Ptaki”.
Ø Magiczna plama- każde dziecko otrzymuje kartkę, którą składa na połowę. Na jedną połowę kartki wyciska kilka kropel tuszu i przykłada druga połową dokładnie przyciskając.
Ø Rozwija wyobraźnię twórczą.
Umie z mozaiki geometrycznej ułożyć swoją rodzinę.
Swobodnie wypowiada się na temat kompozycji.
Przestrzega elementarnych zasad kultury słuchania i mówienia.
Ø Umie z masy solnej ulepić warzywa i owoce, utrwala nazwy
ich wygląd.
Doskonali sprawność palców i nadgarstka.
Umie tworzyć kompozycje przestrzenne.
Sprząta po skończonym zadaniu.
Ø Rozwija wrażliwość słuchową.
Umie określić skąd dochodzi dźwięk i czy jest on blisko, czy daleko
Rozpoznaje za pomocą słuchu jaki przedmiot wydaje ten dźwięk.
Ø Ćwiczy narządy mowy na zgłoskach „ćwir”, „kra”, „pi”.
Ø Rozwija zdolności skojarzeniowe i spostrzegawczość.
Pozna nową technikę plastyczną.
Rozwija wyobraźnię
Umie wypowiedzieć się na temat swojej pracy .
Dba o estetykę swojej pracy oraz porządkuje miejsce pracy po skończonym zajęciu
Praca indywidualna i wyrównawcza.
Cele operacyjne-dziecko
Ø Ćwiczenia oddechowe „ Piórka”
Ø Ćwiczenia ortofoniczne „Spacer po parku” – ćwiczenia narządów mowy na zgłoskach sz, rz, f .
Ø „Ukryta rodzina” – układanki typu puzzle.
Ø „Kto ma jabłko, a kto gruszkę” – ćwiczenia grafomotoryczne.
Ø Ćwiczy prawidłowy oddech – wdech nosem, wydech ustami.
Dmucha na piórko w taki sposób, aby jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.
Ø &...
Marzena_koter22