MroczneObeah.doc

(31 KB) Pobierz

0

World of Darkness

Krypta Setting

Autor: Szymon Alkioneus Chojnacki(deaconyork@poczta.onet.pl)

SAC026

 

 

MROCZNA OBEAH

 

              Kiedy Tuethan odstąpił od Salubri, i zdradził ich drogę ku Golkondzie na rzecz swojej własnej

              odkrył w Obeah, klanowej dyscyplinie Salubri, nowe możliwości. Tak powstała Mroczna Obeah

              potężna Dyscyplina, niosąca choroby i śmierć, na zasadzie chorej symetrii pomiędzy Obeah a jej

diabelskim odpowiednikiem. To dzięki niej Tuethanos są aż tak potężni.

 

POZIOM 1

Uczucie bólu

              Kainita używający tej mocy może poprzez dotyk zaaplikować ofierze uczucie straszliwego bólu. Mimo, że ten ból jest tylko iluzoryczny, wrażenie odbierane przez ofiarę mogą spowodować u niej nawet Rotschreck, a przynajmniej szok psychiczny trwający przez kilka minut.

              Zasady: Wampir używający tej mocy wykonuje rzut na Oddziaływanie + Zastraszanie (ST: Siła Woli ofiary). Liczba sukcesów oznacza liczbę tur przez które ofiara będzie niezdolna do działania (chyba, że wyda punkt Siły Woli by przezwyciężyć ból). Przy pięciu sukcesach, ofiara dostaje na wskutek bólu Rotschrecku.

 

POZIOM 2

Fala Bólu

              Moc ta jest potężniejszą wersją Uczucia Bólu. Podobnie jak przy niej potrzebny jest tylko dotyk. Fala Bólu wraz z porażającym uczuciem bólu, paraliżuje także ofiarę, zadając jej katusze.

              Zasady: Wampir używający tej mocy wykonuje test Siły Woli (ST: Siła Woli ofiary) i musi zużyć 2 Punkty Krwi. Każdy sukces unieruchamia ofiarę na kolejno 1/2/5/10/20 tur. Fali Bólu nie można przezwyciężyć poprzez  wydanie Punktu Siły Woli.

 

POZIOM 3

Aura Morgiusa

              Moc ta wzięła nazwę od członka Tuethanos, który doprowadził posługiwanie się nią do perfekcji. Ta alternatywna wersja Strażnika Neutralności jest znacznie niebezpieczniejsza w użyciu tak dla osób postronnych jak i Kainitę używającego tej mocy. Już przy tej mocy u Tuethanos ujawnia się w pełni trzecie oko, skąpane w krwawym blasku i jest w pełni otwarte, gdy Kainita używa Aury Morgiusa.

              Zasady: Podobnie jak Strażnika Neutralności, Aurę Morgiusa uaktywnia się poprzez wydanie 2 Punktów Siły Woli. Jednak utrzymanie tej aury przez każdą turę wymaga poświęcenia przez wampira 1 Punktu Krwi. Każdy kto próbuje przekroczyć barierę Aury Morgiusa, musi zmierzyć się z nią w Teście Siły Woli aż do uzyskania przez jedną ze stron 7 sukcesów. Jeśli Kainita ulegnie Aurze, traci wtedy 3 Punkty Krwi, które w pierwszej kolejności zasilają aurę, dopiero następnie trafiają do jej żywiciela. Poważnym ograniczeniem mocy jest fakt, że Kainita ją stosujący nie może się poruszać.

 

POZIOM 4

Uwięzienie Chorego Umysłu

              Moc ta nazywana jest także „Młotem na Malkavian”, z uwagi na fakt, że jej działanie jest znacznie groźniejsze dla osób z Zaburzeniem Psychicznym. Do użycia tej mocy wymagany jest kontakt wzrokowy z ofiarą poprzez trzecie oko. Umysł ofiary zostaje wręcz zablokowany, a na wierzch zostają wywleczone wszelkie drobne, tkwiące w umyśle fobie, pogrążając ofiarę w totalnym szaleństwie. Jeśli ofiara ma już Zaburzenie Psychiczne, wówczas nie jest w stanie powstrzymać tej mocy używając Siły Woli, i zostają jej odebrane aż trzy kostki przy każdym działaniu.

              Zasady: Wampir wykonuje rzut na Medycynę + Empatię (ST: Człowieczeństwo Ofiary). Za każdy sukces wydłuża się czas działania Dyscypliny na 1/2/5 tur, noc, 2 noce. Umysł ofiary jest tak porażony, a dochodzące do niego impulsy tak intensywne, że ofiara jest gotowa zaatakować za złe spojrzenie, musi też wydać 1 Punkt Siły Woli, by oprzeć się temu pragnieniu. Ponadto, każda nawet najdrobniejsza rzecz związana z jej strachem z dzieciństwa, czy jakąś niegroźną fobią, czy nawet alergią z czasów pierwszego życia, może wywołać u niej Rotschreck lub szał.

 

POZIOM 5

Zranienie Bestialskiej Duszy

 

              Straszliwa moc. Wampir jej używający może zadać ból duszy samym tylko spojrzeniem. Osoba porażona takim atakiem zachowuje się jak zaatakowana w konwencjonalny sposób, traci jednak Siłę Woli i Człowieczeństwo zamiast Stopni Obrażeń.

              Zasady: Wampir wykonuje rzut na Oddziaływanie + Medycynę (ST: Człowieczeństwo Ofiary) i wydaje 2 Punkty Siły Woli. Za każdy sukces ofiara traci 1 Punkt Siły Woli, za każde 2 Punkt Człowieczeństwa.

 

Nic nie wiadomo o Tuethanos, którzy rozwinęli Mroczną Obeah powyżej piątego poziomu, jednak legendy mówią o uczniach, którzy przewyższyli swego mistrza Tuethana i sięgnęli po znacznie wyższe moce...

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin