Bal karnawałowy (zabawy taneczne).doc

(36 KB) Pobierz
Propozycja balu karnawałowego dla dzieci zgłoszona na konkurs pt

Propozycja balu karnawałowego dla dzieci zgłoszona na konkurs pt.: "Bal Karnawałowy Dla Dzieci". Autorką scenariusza jest pani Agnieszka Kubiczek z Katowic.

 

Scenariusz "Światowy bal przebierańców"

 

Cel główny:

czerpanie radości z tańca, zabaw tanecznych

 

Cele operacyjne:

· Dziecko doznaje radości z wcielenia się w role różnych postaci

· Dziecko potrafi oddać ruchem, gestem i mimiką twarzy charakter muzyki, jej dynamikę, rytm, tempo

· Dziecko integruje się z innymi poprzez zabawy i tańce integracyjne

· Dziecko kojarzy niektóre kraje z charakterystyczną muzyką, tańcami

 

Pomoce:

· „Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka” – L. Bzowska, R. Kownacka, M. Lorek, Sowińska. Kraków 2004

· Wydawnictwa i nagrania KLANZY

· Płyta CD Pakuła, Dzień dobry

· Płyta CD Tańce integracyjne

· Płyty CD z muzyką rozrywkową

· Przebrania dla dzieci

· Dekoracja sali

· Poczęstunek

· Balony

 

I część balu

1. Powitanie przez prowadzącego:

Prosimy, aby wszyscy, którzy poczują się powitani podnieśli rękę i zawołali: hej! Witamy wszystkich, a szczególnie –

- wszystkie dziewczynki - - hej!

- wszystkich chłopców - - hej!

- wszystkich zgromadzonych na tej sali - - hej!

- wszystkich, którzy lubią się wspólnie bawić - hej!

- wszystkich, którzy lubią muzykę - - hej!

 

II część balu

2. Inauguracja zabawy przez prowadzącego:

Jest karnawał.

W karnawale wszyscy urządzają bale.

To tradycja bardzo stara – strojów pięknych co niemiara!

Niech się bawią duzi, mali

zgromadzeni na tej sali.

(zaproszenie gości do kręgu na środku sali)

 

Taniec integracyjny „Czy chudzi czy grubi”

Ref.: Czy chudzi czy grubi,

Czy mali czy duzi,

wszyscy lubią bawić się, się, się,

więc kto jest tu razem z nami

niech dobierze się parami

i niechaj weseli się.

1. Nosek do noska x2 mrugają oczka raz, dwa, trzy.

2. A teraz buźka x2 słuchają uszka raz, dwa, trzy

3. Ręka do ręki x2 i ukłon piękny raz, dwa, trzy.

4. Noga do nogi x2 wystają rogi raz, dwa, trzy.

 

Dzieci treść piosenki naśladują ruchem: refren stojąc w kole, a zwrotki stojąc w parze.

 

Zabawy integracyjne

3. „Rozruszanka” – sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą na bal:

- ręce? (machamy)

- nogi? (tupiemy)

- głowy? (potrząsamy)

- bioderka? (kręcimy)

 

4. „Ja cię pocałuje”

Dzieci w parach naśladują treść piosenki:

 

Ref.: Ja cię pocałuje, Ty pocałuj mnie

Ja się pięknie kłaniam, Ty się ukłoń też

Ja ci podam rękę, Ty mi rękę daj

Razem ze mną w łapki, ze mną w łapki graj.

Ja cię bardzo kocham, czy Ty kochasz mnie

Ja cię bardzo lubię czy Ty lubisz mnie

Ja ci podam rękę, Ty mi rękę daj

Razem ze mną w łapki, ze mną w łapki graj.

 

1. Tańczymy parami w kółeczku malutkim

Rośniemy jak balon, balon okrąglutki.

Tańczymy parami w kółeczku malutkim

Stukają w podłogę nasze małe butki.

Tańczymy parami, tańczysz Ty i ja

Klaszczemy rękami raz i dwa i raz

Klaszczemy nad głową raz i dwa i trzy

Stajemy w kółeczku refren śpiewasz Ty.

Tańczymy czwórkami w kółeczku malutkim...

 

5. „Kaczka”

(zabawa do melodii „Le Basque” wg Batii Strauss) –

A – ręka prawa „schodzi” po ręce lewej,

– ręka lewa „schodzi” po ręce prawej (2* całość)

 

B – klaskanie w dłonie 4*

– „zakręcenie” ręki prawej (od strony lewej do prawej),

– „zakręcenie’ ręki lewej (od strony prawej do lewej)

 

(2* całość)

 

zabawę ożywia wierszyk: A – Idzie kaczka, pierwsza kaczka, idzie kaczka -plum (2*)

Za nią idzie druga kaczka, druga kaczka – plum

 

B – rozmawiają kwa,kwa,kwa...

– tańczą na wodzie (2* całość)

 

6. „Ludzie do ludzi”

(mel. „Kolo von Srem”):

Pary (jw.) tańczą zgodnie z poleceniami prowadzącego –

– ręce do rąk,

– policzek do policzka,

– plecy do pleców,

– kolano do kolana,

– łokieć do łokcia,

na hasło „ludzie do ludzi” – zmiana partnerów

 

Taneczna podróż

7. Zapowiedź zabawy - Jest karnawał.

W karnawale wszyscy urządzają bale,

w każdym kraju, w całym świecie

tańczą starsi, młodsi, dzieci.

Pojedziemy wszyscy zatem

pociągami na wyprawę,

odwiedzimy różne kraje

zobaczymy różne bale.

(ustawienie uczestników w 3-4 pociągi)

 

8. Zabawa ze śpiewem „Jedzie pociąg”

(do piosenki Rynkowskiego) – na przerwę w muzyce prowadzący informuje, w jakim kraju jesteśmy i jaki taniec wykonamy, np.:

· Austria – walc, np. „Walczyk meksykański”

· Francja – „La Bastringlo” lub kankan

· Włochy – „Makarena”

· Grecja – „Zorba”

· Hiszpania – „Asereje” Las Ketchup

· Brazylia „Samba de Janeiro”

· Rosja – Kazaczok

 

Wybór króla i królowej balu

9. Dzieci tańczą w kręgu, prowadzący wywołuje do środka kolejne grupy dzieci celem prezentacji, np.:

– wszystkie księżniczki i królewny

– wszystkich dzielnych wojaków – rycerzy, supermanów, spidermanów, batmanów, Zorro,

– postaci z bajek, zwierzątka, zabawki…

 

10. Los szczęścia ukryty w cukierku (np. rysunek korony)

- zaproszenie na poczęstunek cukierkiem i soczkami.

 

11. Taniec pary królewskiej wewnątrz tańczącego koła.

 

III część balu

 

Konkursy

 

12. Taniec „w butach z gazety”

– pary: dziecko-dorosły owijają stopy gazetami i tańczą przy muzyce o zmiennym tempie i rytmie,

– wygrywa para, która „ocali” buty,

 

13. Taniec z krzesełkami

– uczestnicy tańczą dokoła ustawionych w kręgu krzesełek (zmienne tempo i rytm), na przerwę w muzyce siadają na krzesełka (za każdym razem jedno zabieramy) – osoba bez krzesełka odpada z zabawy,

– wygrywa ten, kto usiądzie na ostatnim krzesełku.

 

Nagrodami w konkursach mogą być baloniki.

 

14. Dowolne zabawy taneczne – pożegnanie uczestników balu.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin