WSM_13-00-14_pl.pdf

(81 KB) Pobierz
745309220 UNPDF
13:00-14
Wydanie 4 pl
ARA820
Regulacja kątów kół
1 710 731
Scania CV AB 2002, Sweden
745309220.003.png 745309220.004.png 745309220.005.png
Ustawienie kół
Ustawienie kół
Ustawianie zbieżności kół
1 Zmierz wszystkie kąty kół zgodnie z
instrukcją w Podręczniku warsztatowym,
grupa 13 Regulacja kątów kół, działanie i
opis czynności. Sprawdź, czy wartości
pochylenia kół i kąta wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy są w granicach
tolerancji, zanim przystąpisz do regulacji
zbieżności.
2 Wyreguluj zbieżność zgodnie ze
schematem.
W przypadku osi nowszego typu kąt
pochylenia kół z prawej i z lewej strony może
się różnić. Zapobiega to nierównemu
zużywaniu opon wskutek pochylenia
nawierzchni drogi. Osie nowszego typu mają
ograniczniki skrętu z przodu i z tyłu na osi.
Ta sama oś może więc być montowana w
pojazdach z kierownicą z prawej i z lewej
strony.
2
Scania CV AB 2002, Sweden
13:00-14
745309220.006.png
Ustawienie kół
Wartości kontrolne
Pojazd nieobciążony
Min.
Nom
Maks.
Kąt pochylenia kół 1 0,2 stopni
0,65 stopni
1,1 stopni
Kąt pochylenia kół 2 -0,3 stopni
0,15 stopni
0,6 stopni
Kąt wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy
1,0 stopni
2,25 stopni
3,5 stopni
Całkowicie obciążony pojazd
Min.
Nom
Maks.
Kąt pochylenia kół 1 -0,3 stopni
0,1 stopni
0,5 stopni
Kąt pochylenia kół 2 -0,8 stopni
-0,4 stopni
0,0 stopni
Kąt wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy
1,5 stopni
2,25 stopni
3,0 stopni
Różnica w wyprzedzeniu sworznia
zwrotnicy pomiędzy stroną lewą i prawą nie
może przekraczać 0,5 stopnia.
Mogą zdarzyć się odchylenia od podanych
granicznych numerów podwozi.
KPI dla kąta pochylenia kół 1 =
5,25 +/- 0,25 stopni
Kąt pochylenia kół 1 i 2 zależy od typu osi.
Poniższe informacje dotyczą osi
starszego typu do numerów podwozi
1274979, 4459913 i 9064982 włącznie.
KPI dla kąta pochylenia kół 2 =
5,75 +/- 0,25 stopni
Kąt pochylenia kół jest jednakowy po
obu stronach. Użyj kąta pochylenia kół
1 dla obu stron.
Poniższe informacje dotyczą osi
nowszego typu od numerów podwozi
1274980, 4459914 i 9064983 włącznie.
Kąt pochylenia jest różny dla różnych
stron pojazdu. Użyj kąta pochylenia kół
1 dla strony z przekładnią kierowniczą.
Użyj kąta pochylenia kół 2 dla strony
bez przekładni kierowniczej.
13:00-14
Scania CV AB 2002, Sweden
3
745309220.001.png
Ustawienie kół
Schemat pokazuje, jak zbieżność może
różnić się w zależności od obciążenia danej
osi. Schemat może służyć do ustawienia
zbieżności niezależnie od obciążenia
pojazdu.
Dopuszczalne wartości graniczne znajdują
się w ramach szarego obszaru.
Wskazówka: Obciążona oś przesuwa się w
kierunku zbieżności.
1 Określ obciążenie osi.
2 Sprawdź na schemacie, które wartości
zbieżności i rozbieżności mają
zastosowanie dla określonego
obciążenia. Wyreguluj do odpowiedniej
wartości.
Schemat pokazuje jaką wartość zbieżności/
rozbieżności należy ustawić, zależnie od
obciążenia osi pojazdu.
4
Scania CV AB 2002, Sweden
13:00-14
745309220.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin