Rekomendacje zakładów hotelarskich.pdf

(85 KB) Pobierz
114758058 UNPDF
Rekomendacje zakładów hotelarskich
Od 1993 w Polsce z inicjatywy PZH. Rekomendacja jest dobrowolna. Postępowanie
rekomendacyjne rozpoczyna się na wniosek zainteresowanego. Zakłady hotelarskie
rekomendowane są razem z zakładami gastronomicznymi (przy dwóch różnych działalnościach
musi być wyłoniony wspólny zarząd – np. spółka). Rekomendację otrzymuje się na max. 2 lata,
wyjątkowo może być wydłużona o 1 rok.
Cele rekomendacji
• wyłonienie najlepszych zakładów hotelarskich w grupach kategorii i rodzaju (ok.10 pozycji)
• promocja usług
Podstawowe kryteria
• spełnienie wymagań rodzaju i kategorii
• wyróżniająca się jakość usług hotelarskich i gastronomicznych
• szczególnie wysoka sprawność i kultura obsługi gości
• wzorcowa estetyka i czystość
Rekomendacja daje prawo do:
• oznaczenia obiektu znakiem rekomendacji
• używania znaku rekomendacji na materiałach reklamowych (druk, internet)
• preferencyjnych cen w prasie branżowej (reklamy)
Obowiązki
• utrzymywać standard (ścisłe zachowanie kryteriów)
• skargi i odpowiedzi przesyłać do PZH
Konkurs „ Mister Camping ” od 1965, PFCiC (promocja w publikacjach krajowych i zagranicznych)
Konkurs „ O złoty klucz ” od 1972, PZH (ankiety wypełnione przez gości odsyłane do organizatora,
po polsku i w drugim języku statystycznie dominującym)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin