kody błędów scaniaretarder(2).txt

(3 KB) Pobierz
Wrz 2007 21:30   Re: Kody błędów retardera SCANIA 124  
 

--------------------------------------------------------------------------------
 
468 
4 Maks. moment obrotowy retardera 3000 Nm, 2000 Nm przed włšczeniem hamulców kół 
6 Z automatycznš kontrolš prędkoci przy zjedzie z pochyłoci, moc retardera 500 kW 
8 Sterowanie dwigniš ręcznš, sterowanie pedałem hamulca, ręczna kontrola prędkoci przy zjedzie z pochyłoci. 
Kod usterki 48 
Usterka: 
Moduł sterujšcy wykrył wadliwe napięcie w czujniku pedału hamulca. (Dotyczy to wyłšcznie układów, które mogš być włšczone pedałem hamulca.) 
Przyczyna: 
W potencjometrze pedału hamulca lub przewodach prowadzšcych od niego do styku 23 modułu sterujšcego nastšpiło zwarcie lub przerwanie obwodu. Nieprawidłowo wyregulowany pedał lub 
zawór hamulca nożnego sš innymi możliwymi przyczynami. 
Uwagi: 
Kontrola prędkoci przy zjedzie z pochyłoci oraz retarder nie mogš zostać włšczone pedałem dopóki usterka jest obecna. Przy zwolnionym pedale hamulca moduł sterujšcy toleruje napięcie pomiędzy 0,15 V a 0,85 V dochodzšce do styku 23. Styk 4 jest 
uziemieniem, z którym moduł sterujšcy porównuje napięcie. Napięcie zasilajšce (+5 V) czujnika pedału hamulca pobierane jest ze styku 41 modułu sterujšcego. Kod usterki 48 generowany jest tylko wtedy, gdy przy zwolnionym pedale napięcie spadnie 
poniżej 0,15 V. Jeli napięcie jest większe niż 0,85 V, zamiast tego wygenerowany zostanie kod usterki 28. Kontrolka zganie, gdy poziom napięcia zmieni się do akceptowanej wartoci. Kod usterki 48 może także, w wyjštkowych warunkach, zostać wygenerowany w sytuacji wystšpienia zwarcia w okrelonych podzespołach czujnika potencjometru 
dwigni sterujšcej lub jego przewodach. Jest 
tak ponieważ zarówno potencjometr pedału 
hamulca jak i dwigni sš zasilane z tego samego miejsca w module sterujšcym. Kontrolka retardera zganie po zniknięciu usterki. 
Rozwišzanie: 
Sprawdzić złšcza, przewody i potencjometr czujnika pedału hamulca. 

Kod usterki 39 
Usterka: 
Moduł sterujšcy nie otrzymał sygnału kontrolnego z modułu sterujšcego ABS. Dotyczy to wyłšcznie pojazdów wyposażonych w ABS. 
Przyczyna: 
Prawdopodobnie usterka w układzie ABS, szkodzona kontrolka ABS na tablicy wskaników lub usterka w przewodach pomiędzy modułami sterujšcymi ABS i 
retardera. 
Uwagi: 
Sygnał testowy powinien pojawić się po włšczeniu zasilania zapłonu i zniknšć po zganięciu kontrolki ABS. Moduł sterujšcy wygenerował kod usterki 39 po zarejestrowaniu, że pojazd osišgnšł wymaganš prędkoć a sygnał kontrolny nie pojawił się do tego czasu. Należy zauważyć, że w układzie EBS (od 
wersji 2.2) kontrolka ABS/EBS ganie po wysłaniu przez EBS do retardera komunikatu CAN "ABS w pełni funkcjonalny. Aktywacja retardera za pomocš pedału hamulca nie zadziała dopóki usterka jest 
obecna. Kontrola prędkoci przy zjedzie z pochyłoci również przestanie funkcjonować, z drugiej strony jednak inne funkcje dwigni będš aktywne. Kontrolka retardera zganie po zniknięciu 
usterki. 
Rozwišzanie: 
Sprawdzić złšcza, przewody, kontrolkę ABS 
oraz resztę układu ABS. Jeli pojazd nie jest wyposażony w ABS i z tego względu przewody na styku 14 modułu kontrolnego nie sš kompletne, usterka jest prawdopodobnie spowodowana 
niewłaciwš informacjš na temat wyposażenia pojazdu zarejestrowanš przez moduł sterujšcy. W takim przypadku należy za pomocš komputera wprowadzić prawidłowe informacje do modułu 
sterujšcego1. 
To jest oczywicie żywcem skopiowane z dokumentacji. Pozdrawiam Darek. 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin