Klakson pneumatyczny(2).pdf

(1651 KB) Pobierz
745280394 UNPDF
19:01-07
Wydanie 2 pl
Klakson pneumatyczny
Opis działania, opis czynności serwisowych
oraz montaż dodatkowego wyposażenia
1 710 540
© Scania CV AB 2000, Sweden
745280394.004.png 745280394.005.png 745280394.006.png
Spis treści
Opis działania
Informacje ogólne..................................................3
Przewód sprężonego powietrza............................4
Kanał prowadzący w dachu...................................6
Układ elektryczny..................................................7
Informacje ogólne
..................................................................................8
Montaż w pojazdach
fabrycznie przystosowanych do
klaksonu pneumatycznego
Pojazdy z relingami dachowymi............................9
Nowsza wersja bez relingów dachowych...........12
Połączenia elektryczne.........................................13
Montaż w pojazdach
nieprzystosowanych fabrycznie do
klaksonu pneumatycznego
Krótki opis czynności...........................................14
Wymontowanie części wyposażenia
wnętrza ..................................................................14
Montaż
Zawór elektromagnetyczny dla kabiny
typu 14 ...................................................................19
Zawór elektromagnetyczny dla kabiny
typu 19 ...................................................................20
Wiercenie otworów w dachu...............................21
Klaksony pneumatyczne .....................................23
Poprowadzenie przewodów sprężonego
powietrza oraz przewodów elektrycznych........26
Układ elektryczny................................................30
Czynności końcowe..............................................31
2
© Scania CV AB 2000, Sweden
19:01-07
 
Opis działania
Opis działania
Informacje ogólne
elektromagnetyczny 2 z układu sprężonego
powietrza pojazdu.
Klaksony pneumatyczne są wyposażeniem
dostępnym dla pojazdów z kierownicą z
prawej i z lewej strony, dla wszystkich typów
kabin z wyjątkiem Topline.
Zawór elektromagnetyczny, znajdujący się
na prawej ścianie kabiny w pojazdach z
kierownicą z prawej i z lewej strony,
uruchamia się przyciskiem w kole kierowcy,
pod warunkiem, że włączony jest
przełącznik 4 na tablicy przyrządów.
Klaksony pneumatyczne włączają się razem
z normalnym klaksonem ciężarówki.
Klaksony pneumatyczne 5 montowane są
do relingów dachowych bądź do
wsporników, jeśli relingi dachowe nie
zostały zamontowane fabrycznie. Klaksony
pneumatyczne działają na sprężone
powietrze, dostarczane poprzez zawór
Schemat konturowy przedstawiający układ przewodów sprężonego powietrza i
przewodów elektrycznych klaksonów pneumatycznych
1 Rozdzielacz
2 Zawór elektromagnetyczny
3 Kanał prowadzący w dachu z
rozdzielaczem, starsza wersja
4 Przełącznik S28
5 Klaksony pneumatyczne
6 Złącze C12
---- Nowsza wersja ułożenia przewodów
Pojazd z kierownicą z lewej strony, kabina przedłużona (19)
19:01-07
© Scania CV AB 2000, Sweden
3
745280394.001.png
Opis działania
Przewody sprężonego
powietrza
Sprężone powietrze doprowadzone jest do
rozdzielacza przy zespole mocującym
pedałów, zaś przewód ma oznaczenie XDE.
Przewód sprężonego powietrza oznaczony
XDE, pojazd z kierownicą z lewej strony
Przewód sprężonego powietrza oznaczony
XDE, pojazd z kierownicą z prawej strony
4
© Scania CV AB 2000, Sweden
19:01-07
745280394.002.png
Opis działania
Od zespołu mocującego pedałów przewód
poprowadzony jest pod tablicą przyrządów,
do tyłu przez tunel silnika i wzdłuż podłogi
do prawego tylnego rogu kabiny. Stamtąd
przewód biegnie do zaworu
elektromagnetycznego, znajdującego się w
ścianie kabiny.
Zawór elektromagnetyczny w ścianie kabiny,
kabina przedłużona (19), wersja starsza
Zawór elektromagnetyczny w ścianie kabiny,
kabina przedłużona (19), wersja nowsza
Zawór elektromagnetyczny w ścianie kabiny,
kabina krótka (14)
19:01-07
© Scania CV AB 2000, Sweden
5
745280394.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin