Lakierowanie i etykiety ozdobne(2).pdf

(702 KB) Pobierz
745334615 UNPDF
00:04-50
Wydanie 1 pl
Lakierowanie i etykiety ozdobne
1 711 741
© Scania CV AB 1999-04, Sweden
745334615.003.png 745334615.004.png 745334615.005.png 745334615.006.png
Spis treści
Spis treści
Malowanie
Informacje ogólne........................................3
Malowanie fabryczne
Elementy aluminiowe i plastikowe............4
Silnik i skrzynia biegów...............................5
Osie................................................................5
Wały napędowe............................................5
Obręcze..........................................................5
Części.............................................................5
Ponowne malowanie
Elementy aluminiowe..................................6
Elementy plastikowe....................................8
Elementy ramy i podwozia..........................9
Silnik i skrzynia biegów...............................9
Osie................................................................9
Obręcze..........................................................9
Etykiety ozdobne
Usuwanie etykiet........................................10
2
© Scania CV AB 1999, Sweden
00:04-50 pl
745334615.001.png
Informacje ogólne
Malowanie
Informacje ogólne
Wpływ na środowisko
Poniżej opisane zostały pojęcia malowania
fabrycznego i ponownego malowania.
Farba, którą pokryty jest pojazd została
wybrana pod kątem jak najmniejszej
szkodliwości dla osób pracujących w
warsztacie oraz środowiska.
Malowanie fabryczne odnosi się do procesu
malowania pojazdu, które odbywa się w
fabryce.
Wybór systemu malowania
Ponowne malowanie odbywa się w
warsztacie lakierniczym po dostawie
pojazdu.
Przed przystąpieniem do ponownego
malowania pojazdu należy stosować się do
informacji i instrukcji firmy Scania oraz
zaleceń dostawcy farby. W przypadku
wątpliwości co do właściwości przylegania i
mieszania farby, zawsze należy wykonać
próbne malowanie na ukrytej powierzchni
pojazdu.
Opcje dotyczące koloru
Rama oraz inne elementy podwozia
standardowo podczas procesu
produkcyjnego malowane są na kolor szary.
Na rynku dostępne są środki pochodzące od
różnych producentów farb. Dlatego też
zawsze należy stosować się do zaleceń
producenta danej farby.
Na życzenie klienta, podczas procesu
produkcyjnego pojazd może zostać
pomalowany na inny kolor.
0035g13o.mkr
© Scania CV AB 1999, Sweden
3
 
Malowanie fabryczne
Malowanie fabryczne
Elementy aluminiowe i plastikowe
Prace wstępne
Szlifowanie, odtłuszczanie i wypełnianie.
System malowania:
Farba gruntowa
Farba gruntowa dla elementów
aluminiowych: Gruntowa farba
reaktywna dla elementów plastikowych:
Gruntowa farba do plastiku
Temperatura: 20 °C
Grubość warstwy farby: 5 - 10 µm
Ilość warstw: 1
Powłoka gruntowa
Powłoka gruntowa: dwuskładnikowa
suszona w piecu
Temperatura: 20 °C
Grubość warstwy farby: 40 - 60 µm
1 Płyta aluminiowa lub plastik
2 Powłoka gruntowa 5 - 10 µm
3 Podkład 40 - 60 µm
4 Powłoka górna 40 - 60 µm
Ilość warstw: 2
Warstwa górna
dwuskładnikowa suszona w piecu
Temperatura: 20 °C
Grubość warstwy: 40 - 60 µm
Ilość warstw: 2
Temperatura w piecu powinna wynosić
60°C.
4
© Scania CV AB 2000, Sweden
0035w15o.mkr
745334615.002.png
Malowanie fabryczne
Silnik i skrzynia biegów
Wały napędowe
• Powłoka gruntowa: Alkidowa w
przybliżeniu 25 µm, suszona
powietrzem.
Malowanie jedno-powłokowe Ester tlenku
etylenu, dwuskładnikowa 60 - 80 µm.
• Powłoka górna:Alkidowa w
przybliżeniu 30 µm, suszona
powietrzem.
Osie
Obręcze
Zespół osi przedniej i tylnej
Powłoka malowana elektrycznie, w
przybliżeniu. 20 µm lub dwuskładnikowa
farba poliuretanowa.
• Powłoka gruntująca: Alkidowo
akrylowa, na wodzie 30 - 40 µm.
• Powłoka górna: Alkidowo akrylowa, na
wodzie 30 - 40 µm.
Całkowita grubość powłoki w przybliżeniu
80 µm.
Części
W większości przypadków części zamienne
dostarczane są pomalowane.
0035w15o.mkr
© Scania CV AB 2000, Sweden
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin