MATERIAŁY POMOCNICZE PRZY PISANIU INFORMACJI O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE.docx

(27 KB) Pobierz

MATERIAŁY  POMOCNICZE  PRZY PISANIU INFORMACJI O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE

 

Rozwój fizyczny i motoryczny: chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych; sprawnie chodzi i biega, zachowując równowagę ciała; zręcznie rzuca i chwyta przybory; wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki lub opowiadania nauczyciela.

 

Samoobsługa: samodzielnie ubiera się, zapina guziki, wiąże sznurowadła; prawidłowo wykonuje czynności higieniczne i korzysta z toalety; dba o swoje rzeczy i utrzymuje je w porządku.

 

Sprawność manualna: posługuje się przy rysowaniu i innych czynnościach zawsze tą samą ręką; prawidłowo trzyma przybory i stosuje odpowiedni nacisk podczas rysowania; rysuje szlaczki; kolorując, mieści się w konturze; sprawnie posługuje się nożyczkami;  podejmuje i samodzielnie wykonuje prace plastyczno-konstrukcyjne.

 

Rozwój społeczny i emocjonalny: uczestniczy we wszystkich zajęciach proponowanych przez nauczyciela; przestrzega zasad ustalonych w grupie; używa form grzecznościowych; współdziała z innymi dziećmi podczas zabawy i wykonywania zadań; w sposób jasny wyraża swoje potrzeby;

wykonuje przyjęte na siebie obowiązki i doprowadza pracę do końca; samodzielnie organizuje wolny czas przeznaczony na zabawę; umie wyrazić swoje uczucia w sposób adekwatny do sytuacji;

rozumie emocje i uczucia innych osób; potrafi ocenić postępowanie swoje, kolegów i bohaterów literackich.

 

Zasób wiadomości o otoczeniu społecznym i przyrodniczym: podaje swoje imię i nazwisko, zna swój adres zamieszkania;  wie, ile ma lat; potrafi wymienić członków swojej rodziny; wie, jaka jest teraz pora roku, nazwa poprzednią i następną; wie, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia, jaki był wczoraj i jaki będzie jutro; potrafi powiedzieć, jaka jest dzisiaj pogoda.

 

Mowa: mówi poprawnie pod względem artykulacyjnym; stosuje prawidłowo formy gramatyczne;

opowiada, co jest na obrazku, interpretując jego treść; rozumie polecenia nauczyciela; potrafi zadawać pytania w celu uzyskania informacji;  wyraża opinię na określony temat; dostosowuje sposób wypowiedzi do rozmówcy i sytuacji; potrafi dokończyć zdanie, tworząc logiczną wypowiedź.

 

Percepcja wzrokowa: układa obrazek z części; wskazuje podobieństwa i różnice między przedmiotami (obrazkami); rozpoznaje kolory; rozróżnia kształty; wskazuje 6 i więcej elementów, którymi różnią się 2 obrazki; rysuje na kratkowanym papierze według podanego wzoru.

 

Percepcja słuchowa: rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia; potrafi powtórzyć usłyszany rytm; powtarza krótkie wierszyki i rymowanki; wyodrębnia wyrazy w zadaniu; dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazu; nazywa głoski w nagłosie i wygłosie wyrazu;  układa rym do podanego wyrazu.

 

Rozwój intelektualny wraz z pojęciami matematycznymi: posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi; orientuje się na kartce papieru;  dostrzega związki przyczynowo -skutkowe, układając historyjkę obrazkową; dostrzega regularności i kontynuuje je; rozpoznaje kształty figur geometrycznych; rysuje postać człowieka, zaznaczając wszystkie elementy;  rozróżnia prawą i lewą stronę ciała;  wskazuje położenie przedmiotów w przestrzeni; grupuje obiekty w sensowny sposób;

porównuje liczebność zbiorów, stosując określenia: mniej, więcej, tyle samo;  porządkuje zbiory według liczebności, np. od najmniejszego do największego;  liczy prawidłowo w zakresie 10 i większym; dodaje i odejmuje na konkretach.

 

Rozumienie symboli: rozpoznaje symbole i rozumie ich znaczenie;  wskazuje takie same znaki graficzne.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin