Agile Development Filozofia programowania zwinnego.pdf

(262 KB) Pobierz
Agile Development. Filozofia programowania zwinnego
Filozofia programowania
zwinnego
Autor: James Shore, Shane Warden
ISBN: 978-83-246-1614-5
Format: 168x237, stron: 480
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Zbir praktycznych wskazwek dla producentw oprogramowania
¤ Jak wdroŃyě metodologiķ programowania zwinnego?
¤ W jaki sposb zaangaŃowaě klientw w projekt?
¤ Jak kontrolowaě jakoľě produktw?
Programowanie zwinne (Agile Development) to obecnie jedna z najpopularniejszych
metodologii zarzĴdzania projektami programistycznymi. Metodyka Agile jest szczeglnie
uŃyteczna w maĀych zespoĀach programistycznych, w ktrych z racji uĀatwionej
komunikacji nie ma potrzeby tworzenia rozbudowanej dokumentacji. Programowanie
zwinne opiera siķ na iteracyjnej realizacji kolejnych etapw projektu. Kluczem do sukcesu
w tej metodzie jest efektywna wspĀpraca miķdzy czĀonkami zespoĀu projektowego.
KsiĴŃka âAgile Development. Filozofia programowania zwinnego Ò to przewodnik
po programowaniu ekstremalnym, oznaczanym zwykle skrtem XP, ktre jest jednĴ
z technik wchodzĴcych w skĀad tej metodyki. CzytajĴc jĴ, dowiesz siķ, jak wdraŃaě
metodologiķ Agile w firmie, na czym polega programowanie ekstremalne i jakĴ rolķ
w procesie peĀniĴ poszczeglni czĀonkowie grupy projektowej. Nauczysz siķ budowaě
zespĀ i okreľlaě zakresy zadaĺ osb biorĴcych udziaĀ w pracach, planowaě
harmogram udostķpniania kolejnych wersji produktu oraz kierowaě procesem jego
tworzenia. Poznasz metody testowania programu i usuwania z niego bĀķdw, zasady
pisania dokumentacji oraz reguĀy prowadzenia spotkaĺ roboczych z klientami.
¤ WdraŃanie programowania zwinnego
¤ Techniki programowania ekstremalnego
¤ CzĀonkowie zespoĀu XP
¤ ZarzĴdzanie zespoĀem
¤ AngaŃowanie klienta w proces wytwrczy
¤ Tworzenie raportw
¤ Udostķpnianie kolejnych wersji systemu
¤ Standardy pisania kodu
¤ Testowanie i usuwanie bĀķdw
¤ Optymalizacja wydajnoľci programu
Od filozofii do mistrzostwa w zwinnym programowaniu!
Agile Development.
400218013.001.png 400218013.002.png 400218013.003.png 400218013.004.png
Spis treci
Wprowadzenie .............................................................................................................. 9
Cz I Zaczynamy
1. Dlaczego zwinne programowanie? ............................................................................ 19
Czym jest sukces?
20
Poza harmonogram
21
Znaczenie sukcesów na poziomie organizacji
22
Wkraczanie w wiat zwinnego programowania
23
2. Jak by zwinnym? ........................................................................................................ 25
Zwinne metody
26
Czy warto wymyla wasne metody?
27
Droga do mistrzostwa
27
Szukanie mentora
28
3. Zrozumie XP ...............................................................................................................29
Cykl ycia w XP
32
Zespó w XP
42
Pojcia zwizane z XP
55
4. Wprowadzanie XP ....................................................................................................... 61
Czy XP to co dla nas?
61
Naprzód!
71
Ocena zwinnoci zespou
83
5
Cz II Stosowanie XP
5. Mylenie ....................................................................................................................... 91
Programowanie w parach
93
Energiczna praca
102
Informacyjne miejsce pracy
107
Analizy przyczynowo-skutkowe
112
Retrospekcje
115
6. Wspópraca ................................................................................................................ 123
Zaufanie
126
Wspólna praca
137
Zaangaowanie prawdziwego klienta
147
Wspólny jzyk
152
Krótkie spotkania robocze
157
Standardy pisania kodu
161
Demonstracje iteracji
167
Raporty
174
7. Udostpnianie ............................................................................................................ 183
„W peni gotowe”
186
Brak bdów
191
Kontrola wersji
202
Dziesiciominutowa kompilacja
211
Ciga integracja
219
Wspówasno kodu
229
Dokumentacja
234
8. Planowanie ................................................................................................................239
Wizja
241
Planowanie wydania
247
Gra planistyczna
262
Zarzdzanie ryzykiem
268
Planowanie iteracji
278
Zapas
293
Opowieci
301
Szacowanie
309
9. Wytwarzanie ............................................................................................................. 323
Stopniowe zbieranie wymaga
325
Testy klienta
331
Wytwarzanie sterowane testami
339
6
SPIS TRECI
Refaktoryzacja
360
Prosty projekt
372
Stopniowy rozwój projektu i architektury
380
Rozwizania punktowe
391
Optymalizacja wydajnoci
395
Testy eksploracyjne
402
Cz III Mistrzostwo w dziedzinie programowania zwinnego
10. Wartocii zasady ....................................................................................................... 415
Wspólne elementy
415
O wartociach, zasadach i praktykach
416
Dalsza lektura
417
11. Usprawnianieprocesu ............................................................................................... 419
Zrozumienie projektu
419
Dopracowywanie i adaptacja
420
amanie regu
421
12. Poleganie na ludziach ...............................................................................................425
Budowanie efektywnych zwizków
425
Odpowiednie osoby do odpowiednich zada
427
Budowanie procesu dla ludzi
429
13. Eliminowaniemarnotrawstwa ................................................................................. 431
Praca w maych, odwracalnych etapach
431
Szybkie wykrywanie niepowodze
433
Maksymalizacja liczby zada, których nie trzeba wykonywa
435
Denie do wysokiej przepustowoci
436
14. Zapewnianiewartoci ...............................................................................................439
Wykorzystanie zwinnoci
439
Warto ma tylko kod gotowy do udostpnienia
441
Zapewnianie wyników biznesowych
442
Czste udostpnianie
444
15. Denie do doskonaoci technicznej .......................................................................447
Oprogramowanie nie istnieje
447
Projekt to narzdzie uatwiajce zrozumienie
448
Równowaga w projektach
449
Nienazwana cecha
449
SPIS TRECI
7
Doskonay projekt
450
Ogólne zasady projektowania
451
Zasady w praktyce
454
Denie do mistrzostwa
456
Literatura cytowana .................................................................................................. 457
Skorowidz ..................................................................................................................463
8
SPIS TRECI
Zgłoś jeśli naruszono regulamin