SPRAWDZIAN KOMPETENCJI
UCZNIA KLASY III
PLAN TESTU
Nr zadania
Badane
umiejętności
Liczba
punktów
1
Pisze poprawnie i czytelnie swoje imię i nazwisko.
2
Potrafi napisać datę. Nazwę miesiąca zastępuje liczbą rzymską.
3
Czyta cicho ze zrozumieniem, odpowiada pełnym zdaniem na pytanie.
4
Rozpoznaje w tekście:
a) rzeczowniki,
b) czasowniki,
c) przymiotniki,
d) przysłówki.
8
5
Potrafi sklasyfikować rośliny rosnące w danej warstwie lasu.
12
6
Porządkuje wyrazy alfabetycznie.
7
Rozwiązuje złożone zadania z treścią.
a) Zaznacza podane godziny na zegarze.
b) Potrafi wykonać proste obliczenia zegarowe.
9
Potrafi stopniować przymiotniki i przysłówki.
10
Rozróżnia barwy ciepłe.
11
Stosuje algorytm odejmowania pisemnego z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
Zna zasady poruszania się po drodze.
13
Rozumie pojęcie suma i stosuje algorytm dodawania pisemnego zakresie tysiąca przekroczeniem progu dziesiątkowego.
14
a) Rozumie pojęcie iloczyn i stosuje algorytm mnożenia pisemnego w zakresie 1000 przez liczbę jednocyfrową.
b) Rozumie pojęcie iloraz i stosuje algorytm dzielenia pisemnego w zakresie 1000 przez liczbę jednocyfrową.
15
Stosuje zasady poprawnej pisowni w zakresie wyrazów:
· „rz” (niewymienne, wymienne i po spółgłoskach) i „ż”,
· „ó” (wymienne i niewymienne) i „u”,
· „h” i „ch”.
16
Potrafi sklasyfikować rośliny: zbożowe, oleiste, włókniste, okopowe.
17
Stosuje zasadę kolejności wykonywania działań.
18
Pisze poprawnie i czytelnie tytuł lektury i głównego bohatera.
19
Rozpoznaje i nazywa poznane figury geometryczne.
20
Rozwiązuje złożone zadanie tekstowe na obliczanie obwodu prostokąta.
21
Adresuje kopertę, uwzględniając imię i nazwisko adresata, miejscowość, nr domu, kod pocztowy i nazwę poczty.
22
Praktycznie posługuje się wiadomościami w celu określenia kierunku na mapie.
Suma punktów
112
WYNIKI I ANALIZA SPRAWDZIANU DLA KLASY III
NA ZAKOŃCZENIE ZINTEGROWANEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Sprawdzian przeprowadzono 31 maja 2007 roku. Piszących – 9 uczniów klasy III PSP w Maziarni.
Sprawdzian zawierał zadania otwarte i zamknięte. Były one zgodne z podstawą programową oraz dostosowane do etapu kształcenia i poziomu wymagań.
Granice punktowe i procentowe poziomu opanowania przez uczniów
badanej wiedzy umiejętności.
Wynik ogólny z całego sprawdzianu
Poziomy
b. niski
0-25%
Moc_On