SSP321_Golf_2004_Podwozie.pdf

(3891 KB) Pobierz
ssp321_d.fm
Szkolenia techniczne
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 321
Golf 2004
Podwozie
Budowa i zasada działania
174330854.006.png 174330854.007.png
Idealnie dopracowanym, bezpiecznym podwo-
ziem Golfa, łączącym właściwości sportowe
z komfortowymi, Volkswagen wyznaczył nowy
standard w tej dziedzinie. Powstała najlepsza
w tej klasie konstrukcja, dzięki której żadna
sytuacja drogowa nie będzie wyzwaniem dla
kierowcy.
Połączenie takich rozwiązań, jak zoptymalizo-
wane kolumny prowadzące, wielowahaczowa
tylna oś, całkowicie nowe elektromechaniczne
wspomaganie układu kierowniczego czy
wreszcie układ ESP najnowszej generacji
z funkcją wspomagania hamowania awaryj-
nego, pozwoliło zaoferować najlepszy komfort
w tej klasie samochodów oraz doskonałe wła-
ściwości jezdne.
S321_179
NOWOŚĆ
Uwaga
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia przedstawia
budowę i zasadę działania nowego rozwiązania
technicznego!
Jego treść nie jest później aktualizowana.
Aktualne informacje na temat diagnozy, regulacji
i naprawy prosimy zaczerpnąć z właściwej
literatury serwisowej!
2
174330854.008.png
O czym będzie mowa
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Oś przednia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Oś tylna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
Układ kierowniczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Układ hamulcowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Koła i opony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Zespół pedałów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Sprawdzamy swoją wiedzę . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
3
174330854.009.png 174330854.001.png
Wprowadzenie
Podwozie
Podwozie Golfa ponownie stało się wzorem dla innych. W przedniej osi zastosowano udoskonalone
pod wieloma względami kolumny prowadzące. Tylna oś to czterowahaczowe zawieszenie każdego
koła, idealnie dostrojone pod względem komfortu jazdy i własności dynamicznych.
Doskonałym uzupełnieniem tego zawieszenia jest elektromechaniczne wspomaganie układu kiero-
wniczego. Pozwala ono kierowcy na niezwykłą precyzję w kierowaniu, harmonijnie dopasowując
siłę wspomagającą do prędkości jazdy.
Obecnie podwozie tego typu mają również Touran oraz Audi A3.
stojący pedał gazu z bezstykowymi
czujnikami położenia
udoskonalona oś przednia
z kolumnami prowadzącymi typu
McPherson
bezpośrednie przełożenie (1:1)
pomiędzy kołem a stabilizatorem
elektromechaniczne wspomaganie
układu kierowniczego
urządzenie wspomagające
hamulce, o progresywnej
charakterystyce działania
układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
Continental Teves MK 60
4
174330854.002.png 174330854.003.png
Golf może mieć zawieszenie standardowe, zawieszenie sportowe lub zawieszenie na złe drogi.
Różnią się one sprężynami, amortyzatorami, stabilizatorami oraz tulejami metalowo-gumowymi.
Golf z zawieszeniem sportowym ma prześwit o 15 mm mniejszy, a Golf z zawieszeniem na złe drogi
– prześwit o 20 mm większy od samochodu standardowego.
czterowahaczowa oś tylna
napęd na 4 koła (opcja)
wskaźnik uszkodzenia
opony (opcja)
wspomaganie
hamowania
awaryjnego
niezależna regulacja zbieżności
i pochylenia tylnych kół
S321_135
koła 15", 16" lub 17"
5
174330854.004.png 174330854.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin