SSP392_Audi_A5.pdf

(3690 KB) Pobierz
SSP392_pl
Szkolenie Serwisu
Audi A5
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 392
220979557.032.png 220979557.033.png 220979557.034.png 220979557.035.png 220979557.001.png 220979557.002.png 220979557.003.png 220979557.004.png 220979557.005.png 220979557.006.png 220979557.007.png 220979557.008.png 220979557.009.png 220979557.010.png 220979557.011.png 220979557.012.png 220979557.013.png 220979557.014.png 220979557.015.png 220979557.016.png 220979557.017.png 220979557.018.png 220979557.019.png 220979557.020.png 220979557.021.png 220979557.022.png 220979557.023.png 220979557.024.png 220979557.025.png
Nowe Audi A5
Tym fascynującym modelem Audi wkracza do segmentu samochodów, którym rządzą przede
wszystkim emocje.
Audi A5 łączy w sobie wspaniałe wzornictwo z zachwycającą dynamiką jazdy, ogromną kulturę
prowadzenia z porywającą jakością wykonania.
W studyjnym modelu Nuvolari quattro, który zebrał bardzo dobre recenzje, Audi pokazało projekt
dynamicznego, wyrazistego coupé o nowoczesnym, dopracowanym wzornictwie i ogromnym
potencjale. Jednak w modelu seryjnym, który powstał na bazie Nuvolari, te wszystkie idee znalazły
jeszcze pełniejszy wymiar.
Nowe Audi A5 to sport, elegancja i niezapomniane wrażenia z jazdy. W związku z modelem A5 Audi
stworzyło nowy termin: grand coupé – czyli samochód o wspaniałym wyglądzie i doskonałych
właściwościach jezdnych, a równocześnie oferujący dużo miejsca i wysoki komfort.
Nabywcy samochodów coupé podchodzą bardzo emocjonalnie do wyboru modelu, a najważniejszym
kryterium jest wygląd samochodu. I tutaj nowe Audi A5 mówi samo za siebie.
Nowoczesna i wyrazista stylistyka Audi osiągnęła tutaj nowy wymiar.
Sportowa sylwetka, precyzyjnie poprowadzone linie i wyraźnie zaznaczone powierzchnie, pełen
ekspresji przód i wyrazisty tył składają się na coupé, które poruszy każdego. Walter de’Silva nie ma
wątpliwości: „Audi A5 to najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowałem“.
W Audi A5 zachowano charakterystyczne proporcje nadwozia coupé: szeroką i niską partię środkową,
krótki zwis przedni oraz rozciągniętą część pomiędzy słupkami C a krótką pokrywą bagażnika.
Duża atrapa chłodnicy z pojedynczym obramowaniem (Audi Singleframe) jest łatwo rozpoznawanym
symbolem nowej generacji Audi. Wąskie, prostokątne reflektory i duże wloty powietrza poszerzają
optycznie przód samochodu.
Tak samo jest z tyłu: wyraźne linie poziome i szerokie lampy, zachodzące aż na tylne błotniki, podkreślają
sportowy charakter Audi A5.
220979557.026.png
Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Nadwozie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Bezpieczeństwo bierne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Silnik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Skrzynia biegów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Podwozie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Urządzenia elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Infotainment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Klimatyzacja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Diagnoza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach budowy i działania nowych modeli
samochodów, i nowych podzespołów oraz o nowych rozwiązaniach technicznych.
Odnośnik
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją naprawy!
Podawane tutaj wartości mają jedynie pomóc w zrozumieniu treści i dotyczą
wersji programowych, aktualnych w chwili tworzenia zeszytu.
Obsługę techniczną oraz naprawy należy przeprowadzać wyłącznie na podstawie aktualnej
literatury serwisowej.
220979557.027.png
Wprowadzenie
W największym skrócie
392_037
4
220979557.028.png
Nadwozie
Szkielet nadwozia
Typowa dla Audi duża sztywność nadwozia daje nie tylko poczucie komfortu i solidności konstrukcji, ale jest
również podstawą doskonałych właściwości jezdnych. W przypadku Audi A5 konstruktorom udało się połączyć
sportowy charakter z doskonałymi właściwościami komfortowymi (charakterystyka drgań nadwozia).
Niewielka masa nadwozia wynika z zastosowania najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych
(np. blachy o zmiennej grubości, łączenie spoinami zgrzewano-klejonymi, przednie błotniki z aluminium).
Wyrównana powierzchnia osłon podłogi poprawia własności aerodynamiczne Audi A5.
Efektem starań konstruktorów jest nadwozie o niewielkiej masie i bardzo dużej sztywności oraz dobry rozkład
obciążeń na poszczególne osie samochodu.
392_139
392_140
5
220979557.029.png 220979557.030.png 220979557.031.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin