Naprawa skorodowanych progów.pdf

(4667 KB) Pobierz
427536313 UNPDF
Naprawa skorodowanych progów
Autor: ArKos
W każdym modelu po latach zaczyna się problem korozji progów. Progi są bardzo ważnym
elementem, ponieważ wpływają na sztywność karoserii. Oprócz tego są istotnym
elementem bezpieczeństwa jeżeli chodzi o zderzenie, szczególnie boczne. Jeżeli masz
możliwość zrobić to we własnym zakresie, to poniżej poradnik po kolei.
Potrzebne narzędzia:
- spawarka - najlepiej migomat, elektroda się nie nadaje, palnik rozhartuje blachę i będą za
rok-dwa problemy z korozją
- szlifierka kątowa (tarcza do cięcia i szlifowania metalu)
Materiały:
- nowe progi
- podkład - najlepiej na bazie żywic epoksydowych, może być w spraju
- środek do konserwacji podwozia (tzw. "baranek")
- środek do konserwacji profili zamkniętych (np. fluidol)
- kompresor z osprzętem - jeśli nie mamy wymienionych materiałów w sprajach tylko w
puszkach
Kolejność działań:
- ustawiamy samochód na równym podłożu - nie może stać krzywo, bo potem niestety
będzie to widać - przyspawane nowe progi usztywnią budę i jedno koło będzie bliżej a
drugie dalej od błotnika jeśli chodzi o wysokość
- demontujemy drzwi pojazdu
- wycinamy zgniliznę czyli dziurawe progi won... można się bawić i rozwiercać zgrzewy, ale
też można nieco niżej uciąć a potem w miejscach zgrzewów zjechać tarczą do szlifowania
- dokładnie czyścimy wnętrze czyli nadproże - jeśli jest dziurawe, to trzeba zrobić wstawki z
blachy
- podkładujemy lub używamy jakiegoś środka bezpośrednio chroniącego blachę, może to
być podkład antykorozyjny, może to być zwykły podkład tlenkowy (popularna minia) - te
miejsca nie będą narażone na bezpośrednie działanie wody lub chemii (sól w zimie)
- nowe progi od wewnątrz również w podobny sposób traktujemy - jakiś podkład pomimo
"fabrycznego" pomalowania czarnym antykorem
- łapiemy nowe progi szczypcami morse'a lub jakimiś innymi narzędziami pozwalającymi na
ich wstępne wypozycjonowanie na samochodzie
- wykonujemy kilka małych spawów czyli łapiemy progi
- zdejmujemy szczypce i sprawdzamy jak nowe progi "leżą": jeśli leżą krzywo, to mamy
szansę na poprawki, jeśli prosto, to spawamy już na dobre
- po wspawaniu szlifujemy spawy "na gładko"
- zabezpieczamy z zewnątrz antykorozyjnie - podkład
- konserwacja zewnętrzna + ewentualne malowanie w kolor nadwozia
- konserwacja wewnętrzna
Wycinamy zgnite:
427536313.001.png
427536313.002.png
Czyścimy dokładnie wnętrze i zabezpieczamy:
427536313.003.png
427536313.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin