did.pdf

(13011 KB) Pobierz
444563535 UNPDF
D.I.D
WSTĘP
KATALOG 2008
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
AUtOrYzACjA
Potwierdzenie
Niniejszym zaświadczamy że Motor-Land jest jedynym w Polsce autoryzowanym dystrybutorem markowych łańcuchów
motocyklowych D.I.D.
To potwierdzenie zostało wydane w celu pomocy firmie Motor-Land w sprzedaży naszych produktów na Polskim rynku , tak żeby
Motor-Land mógł przeciwdziałać niepotrzebnej konkurencji naszych produktów importowanych w sposób nieoficjalny .
PODEjMIEMY NIEzBĘDNE KrOKI (PrAWNE) PrzECIWKO NIEOFICjALNYM SPOSOBOM IMPOrtU NASzYCH
PrODUKtÓW NAtYCHMIASt PO DOKONANIU PrzEGLADU BIEŻĄCEj SYtUACjI rYNKOWEj W POLSCE.
Akira Muramoto
Dyrektor Zarzadzający
444563535.010.png
D.I.D
KATALOG 2008
WSTĘP
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
łAŃcuchy D.I.D SĄ MONTOWANe fABrycZNIe PrZeZ WIĘKSZOŚĆ reNOMOWANych PrODuceNTÓW MOTOcyKLI
MOTOr-LAND JeST WyłĄcZNyM ,BeZPOŚreDNIM IMPOrTereM łAŃcuchÓW D.I.D. DLATeGO PrOPONuJeMy NAJLePSZe
ceNy I ATrAKcyJNy SySTeM rABATÓW DLA fIrM MOTOcyKLOWych.
łAŃcuch X-rINGOWy D.I.D. TO łAŃcuch O NAJNIŻSZych OPOrAch TArcIA I NAJDłuŻSZeJ eKSPLOATAcJI NA ŚWIecIe
¸ańcuch o niskiej jakości zużywa się
szybko i skraca czas eksploatacji
nawet najlepszych zębatek
napędowych dlatego Wielokrotny
Mistrz Polski TOMASZ KĘDZIOr
poleca D.I.D.
POłOWA uTrATy MOcy
(W POrÓWNANIu Z łAŃcucheM O-rINGOWyM)
Wykres oporów tarcia
·
00
O-ring
Inne typy
uszczelnień
O jakości łańcucha napędowego decyduje szereg czynników :
.Wytrzymałość na rozciąganie
2.Twardość powierzchniowa
a)sworznia
b)tulejki
c)rolki
3.Dokładność wykonania łańcucha
a)maksymalna średnica rolki
b)minimalna odległość pomiędzy rolką i płytkami łańcucha
4.Gładkość powierzchniowa
a)płytki ogniwa
b)rolki
łAŃcuchy NAPĘDOWe D.I.D D.I.D. mają najwyższą
wytrzymałość na rozciąganie, twardość powierzchniową oraz
precyzję wykonania.
50
D.I.D.
X-ring
Konstrukcja i kształt X -ringu D.I.D. jest przedmiotem praw
patentowych DAIDO KOGyO cO.
X-ring D.I.D. ulega skręceniu pomiędzy płytkami ogniw
łańcucha co redukuje powierzchnie styku i w konsekwencji
redukuje tarcie.
O-ring lub inne modyfikowane O-ringi stosowane przez innych
producentów do uszczelnienia ogniw łańcuchów mają ściśnięte
a przez to szersze powierzchnie punktów uszczelnień co
znacznie zwiększa opory tarcia.
Sprężyste skręcenie czterech sekcji X-ringu zwiększa
szczelność łańcucha,tworzy większe rezerwuary olejowe
wewnątrz ogniwa i minimalizuje utratę mocy.
,5 DO 2 rAZy DłuŻSZA eKSPLOATAcJA
[W porównaniu ze standardowym łańcuchem O-ringowym]
WyKreS POrÓWNAWcZy ODPOrNOŚcI
NA ZuŻycIe eKSPLOATAcyJNe
WyKreS POrÓWNAWcZy ODPOrNOŚcI NA ZuŻycIe eSKSPLOATAcyJNe ¸AŃcuchÓW X 2 -
rINGOWych
· BeZ
O-ringowy
O
-ring
Inne typy -ringów D.I.D
X- ring
·
BeZ
O-ringowy
Inne typy -ringów
D.I.D
X- ring
D.I.D
X 2 - ring
O-ring
GODZINy eKSPLOATAcJI
GODZINy eKSPLOATAcJI
D.I.D X -ring jest łańcuchem o największej odporności
na zużycie w porównaniu z jakimkolwiek innym łańcuchem
O-ringowym lub bez -O-ringowym.
D.I.D. przeprojektowa∏ kszta∏t x-ringu żeby zmaksymalizować
odporność na zużycie nowych modeli ∏ańcuchów 520ZVM2
i 525ZVM2 . Te dwa nowe typy ∏ańcuchów mają wzmocnione
wytrzyma∏ość na rozciąganie. Nowy x 2 -ring zachowuje wszystkie
w∏aściwości niskiego tarcia oraz wysokie charakterystyki
techniczne w∏aściwe dla standardowego x-ring D.I.D
ale jednocześnie w sposób znaczny zwiększa wytrzyma∏ość
na zużycie i czas eksploatacji ∏ańcucha.
NASTĘPNA GeNerAcJA X 2 – rINGÓW
TO NOWA fOrMu¸A MAKSyMALNeJ
WyTrZyMA∏OŚcI NA ZuŻycIe
W TechNOLOGII ¸AŃcuchÓW
X-rINGOWych.
SUPEr StrEEt X2-rING
¸AŃcuch
POJeMNOŚĆ
W¸AŚcIWOŚcI
520ZVM2
Maks. 000 cm 3
hIPer
WyTrZyMA¸y
525ZVM2
Maks. 00 cm 3
530ZVN2
Maks. 300 cm 3
2
444563535.011.png
D.I.D
WSTĘP
KATALOG 2008
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
DLACzEGO WŁAŚNIE X-rING
jaka jest różnica pomiędzy łańcuchem D.I.D. X-ringowym
a O-ringowym?
X-ring D.I.D. ma około 50 % mniejsze opory tarcia i od 50%
do 00 % dłuższą żywotnością.
jaka jest różnica pomiędzy X-ringiem D.I.D. a innymi typami
O-ringów lub X -ringów o ,,niskich oporach tarcia”?
X-ring D.I.D. ulega skręceniu pod naporem płytek bocznych
ogniwa,powierzchnie styku powstałe w wyniku skręcenia są
niewielkie i poważnie minimalizują opory tarcia w porównaniu
do innych typów uszczelnień które ulegają zgnieceniu.
Prosimy spójrz na towarzyszące wykresy i rysunki.
Czy łańcuch X-ringowy jest słabszy niż O-ringowy?
D.I.D. X-ring ma ,8 większą trwałość niż konwencjonalny O-
ring
Czy mój łańcuch D.I.D. X-ringowy lub O-ringowy wymaga
smarowania
Wewnątrz łańcucha X-ringowego lub O-ringowego tylko
pomiędzy sworzniem i tulejką znajduje się specjalny smar
D.I.D. Twój łańcuch X-ringowy lub O-ringowy wymaga
smarowania pomiędzy tulejką i rolką jak również w celu
ochrony przed korozją i zabezpieczenia gumowych uszczelnień
X lub O-ringowych.
jak często powinienem smarować mój łańcuch D.I.D.
X-ringowy lub O-ringowy?
Powinieneś smarować swój łańcuch co 300- 400 km lub zawsze
po jeździe w deszczu.
jaki jest zalecany smar do łańcuchów X-i O-ringowych D.I.D.?
Zaleca się stosowanie specjalnego smaru D.I.D., oleju SAe 80
-90 lub smary SheLL ADVANce
jaki typ ogniwa łączącego jest zalecany do mojego łańcucha
D.I.D. X-ringowego lub O-ringowego?
Ze względów bezpieczeństwa D.I.D. zaleca połączenie łańcucha
ogniwem nitowanym ZJ. Szczególnie wtedy jeśli twój motocykl
oryginalnie był wyposażony w łańcuch nie rozpinany.
W jaki sposób powinienem zamontować ogniwo łączące zj?
Ogniwo łączące ZJ może być zainstalowane tylko przy pomocy
przyrządu D.I.D. do cięcia i nitowania łańcuchów KM500.
Operacja ta powinna być przeprowadzona przez twojego
dealera D.I.D.
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
MOtOCrOSS
D.I.D PrODuKuJe NAJLePSZe NA ŚWIecIe łAŃcuchy DO MOTOcrOSSu
łańcuchy D.I.D. serii er są zaprojektowane specjalnie do wyścigów i rajdów
D.I.D. 520 erT, NZ, i MX są używane przez najlepsze fabryczne zespoły motocrossowe i super
cross
D.I.D. 520 MX ma największą odporność na rozciąganie i jest idealny do jazdy w błotnistych
warunkach terenowych
Sekret przewyższającej wszystkie inne łańcuchy wytrzymałości,leży w specjalnej patentowej
obróbce sworznia łańcucha metodą DhA [DAI-hArD]
Metoda DhA formuje ekstremalnie twardą chromowo -węglową warstwę powierzchni sworznia
zachowując miękki rdzeń. Sworznie łańcuchów obrabiane metodą DhA posiadają olbrzymią
odporność na uderzenia,absorbując jednocześnie wstrząsy i szarpnięcia.
rySuNeK PrZeKrOJOWy SWOrZNIA
Tulej a
Twarda warstwa
chromowo -węglo w a
Sworze ń
Miękki rdzeń sworznia
3
444563535.012.png 444563535.013.png 444563535.001.png 444563535.002.png
D.I.D
KATALOG 2008
WSTĘP
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
MOtOCrOSS
D.I.D. ATV rAcING X-rING SPecJALNy łAŃcuch DO ATV
W celu zapewnienia dodatkowej wytrzymałości niezbędnej do wyścigów ATV do konstrukcji tego
łańcucha został użyty specjalny stop stali .
D.I.D. NOWy X-rING 520 VX
Zastępuje uniwersalny łańcuch 520 V
NOWA
technologia
X-rING ®
D.I.D. eNDurO rAcING WĄSKI X-rING
D.I.D 520 VT jest najnowszym terchnologicznym przełomem w konstrukcji łańcuchów ringowych
Ten wąski ring jest zaprojektowany specjalnie z myślą o motocyklach enduro i cross.
W których nie można zamontować standardowego X-ringu ze względu na zbyt mały prześwit
pomiędzy zębatką a karterem silnika.
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
MONtAŻ
OGNIWA ŁĄCzĄCE ŁAŃCUCHÓW X-rINGOWYCH I O-rINGOWYCH
Ze względów bezpieczestwa D.I.D. zaleca stosowanie ogniw nitowanych typu ZJ do nitowania wszystkich łańcuchów do których
takie ogniwo łączące jest oferowane.
Szczególnie istotne jest stosowanie ogniw ZJ w przypadku X- ringów, SuPerBIKe SuPreMe (ZVM) ,X-ringów PreMIuM (VM)
i O-ringów PrOfeSSIONAL(V)
łańcuchy dostępne TyLKO z ogniwem nitowanym typu ZJ.
Superbike Supreme X-ring ( seria ZVM): wszystkie rozmiary łańcuchów ZVM
łAŃcuch
WZMOcNIONy X-ring ( Seria VM ) : D.I.D 50(530) VM
Professional O –ring ( Seria V) : D.I.D 50(530)V
ZJ- Ogniwo łączące nitowane
Ogniwo o porównywalnej wytrzymałości do innych ogniw składowych łańcucha
co jest efektem nowego projektu nitowanej główki sworznia.
Do nitowania należy użyć przyrządu D.I.D. KM 500
Ogniwo ZJ są dostępne do wszystkich łańcuchów z serii NZ;V;VM;SuPerBIKe i eXcLuSIVe rAcING
rJ- Ogniwo łączące zapinane/klip
łącząca płytka ogniwa luźno pasowana na sworzniu celem ułatwienia szybkiego montażu.
Ogniwa rJ powinny być stosowane w motocyklach o małej pojemności i nie rozwijających dużych prędkości, ponieważ mają
mniejszą wytrzymałość niż inne nitowane ogniwa łączące.
fJ- Ogniwo łączące zapinane / klip
łącząca płytka ogniwa montowana z lekkim wciskiem dzięki czemu ma większą wytrzymałość niż ogniwo rJ ale nie tak dużą jak
inne nitowane ogniwa łańcucha.
ZJ
fJ
Porównanie wytrzymałości ogniw łączących w skali od do
00. Wytrzymałość nitowanego ogniwa składowego równa
się 00
rJ
0
20
40
60
80
00
4
444563535.003.png 444563535.004.png 444563535.005.png 444563535.006.png
D.I.D
WSTĘP
KATALOG 2008
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
PrzYrzĄDY DO CIĘCIA I NItOWANIA
KM 500 jest przeznaczony do cięcia łańcuchów i nitowania łańcuchów.
Powinien być stosowany tylko do nitowania ogniw łączących typu ZJ
KM 500 jest odpowiedni tylko do cięcia i nitowania łańcuchów
D.I.D 520;525;50[530];532, Nr KAT D.I.D KM 500
cięcie i nitowanie mniejszych rozmiarów łańcuchów 420;428
wymaga zakupu czterech dodatkowych elementów
Nr KAT DIDKM400/, DIDKM400/2, DIDKM400/3, DIDKM400/4.
cena detaliczna brutto 474,32 zł
Stalowa konstrukcja, niewielkie wymiary,
prosty w użyciu
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
KONSErWACjA
Jedną z najważniejszych i najczęściej zaniedbywanych części motocykla jest łańcuch napędowy. Konserwacja i obsługa łańcucha
napędowego przedłuża jego żywotność, poprawia maksymalne osiągi motocykla i bezpieczeństwo.
ŁAŃCUCHY NAPĘDOWE D.I.D
WYMIANA, rEGULACjA, SMArOWANIE
Wymiana łańcucha napędowego
łańcuch wyciąga się w miarę zużycia. Wyciągnięcie łańcucha bez O-ringowego nie powinno przekraczać 2,5 do 3 %
jego oryginalnej długości.
Wyciągnięcie łańcucha O lub X-ringowego nie powinno przekraczać % jego oryginalnej długości, czyli w przypadku łańcucha 530
o długości 0 ogniw wyciągnięcie nie powinno przekraczać 20 mm.
Wyciągnięty łańcuch powinien być wymieniony razem z zębatkami.
regulacja napięcia łańcucha
Nadmiernie napięty łańcuch wyciąga się szybciej,niszczy zębatki napędowe i łożyska wałka głównego skrzyni biegów.
Zbyt luźny łańcuch również wyciąga się szybko i może się urwać.
Zarówno zbyt ciasny lub luźny naciąg łańcucha powoduje przyspieszone zużycie i uszkodzenia.
Prawidłowy luz/ugięcie łańcucha powinien wynosić około 20-30 mm w motocyklach szosowych i około 30 -45mm w motocyklach
terenowych.
uwaga!!! sprawdź w książce obsługi swojego motocykla zalecany przez wytwórcę luz łańcucha oraz procedurę
jego pomiaru i naciągu.
ustaw motocykl na podstawce tak aby tylne koło było uniesione do góry przyciśnij palcem dolny odcinek w połowie między
zębatkami, następnie napnij lub poluzuj łańcuch.
Bardzo ważną czynnością obsługową jest okresowe sprawdzenie zużycia zębatek.
Jeśli zużycie zębatek widoczne jest tylko z jednej strony oznacza to że zębatki nie są ustawione w jednej osi co z kolei znacznie
redukuje żywotność łańcucha.
Sprawdź wzrokowo ustawienie zębatek w osi patrząc od tyłu motocykla, alternatywnie sprawdzenia można dokonać przy pomocy
prostego liniału.
Smarowanie
łańcuch motocyklowy musi być regularnie smarowany aby zapobiec
przedwczesnemu zużyciu
łańcuch O-ringowy lub X-ringowy powinien być smarowny co 300 -400 km
i zawsze po jeździe w deszczu.
łańcuch napędowy powinien być myty naftą.
Nie wolno myć łańcucha O-ringowego lub X-ringowego za pomocą
myjek ciśnieniowych[Karcher], rozpuszczalnikami lub benzyną.
SMAry DO łAŃcuchA PATrZ rOZDZIAł:
OLeJe I cheMIA WArSZTATOWA
5
444563535.007.png 444563535.008.png 444563535.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin