nagrzewnica dodatkowa eber D1LCC obsługa.pdf

(1118 KB) Pobierz
745280912 UNPDF
18:05-03
Wydanie 1 pl
Nagrzewnica dodatkowa
Eberspächer D1LCC
Opis działania i czynności serwisowych
Odczytywanie kodów usterek: patrz grupa 18, Nagrzewnica
dodatkowa, zegar sterujący CTT, D1LC i D1LCC.
Schematy połączeń znajdują się w grupie 16, Nagrzewnica
dodatkowa Eberspächer D1LCC.
1 712 449
© Scania CV AB 2000, Sweden
745280912.005.png 745280912.006.png 745280912.007.png
Spis treści
Spis treści
Informacje ogólne
..................................................................................3
ADR.........................................................................3
Opis funkcjonowania
Zegar sterujący CTT ..............................................4
Włączanie ................................................................4
Sterowanie w czasie funkcjonowania...................5
Włączanie wentylatora kabiny..............................5
Odłączanie...............................................................6
Sterowanie i funkcje bezpieczeństwa...................7
Opis czynności naprawczych i
serwisowych
Specyfikacja.............................................................9
Czynności kontrolne w przypadku usterki ........12
Umiejscowienie nagrzewnicy ..............................13
Widok zespołu rozebranego................................14
Wymontowanie pokryw zabezpieczających.......15
Wymiana świecy żarowej .....................................16
Wymiana jednostki sterującej .............................17
Wymiana czujnika przegrzania ...........................18
Wymiana czujnika płomienia ..............................19
Wymiana wentylatora spalanego powietrza......20
Wymiana uszczelek w wymienniku ciepła.........21
Pomiar dawki paliwa ............................................22
Schemat połączeń wewnętrznych .......................23
2
© Scania CV AB 2000, Sweden
18:05-03
 
Informacje ogólne
Informacje ogólne
Odczytywanie kodów usterek, patrz grupa
18, Zegar sterujący ogrzewania
dodatkowego CTT, opis funkcjonowania i
odczytywanie kodów usterek.
Schemat połączeń można znaleźć w grupie
16, Nagrzewnica dodatkowa Eberspächer
D1LCC, 16:24-16.
Różnice pomiędzy nagrzewnicą D1LCC a
D1LC są następujące:
• nowy układ elektryczny
• jednostka sterująca zintegrowana z
nagrzewnicą
• jednostka sterująca zawiera funkcje
ADR. Dodatkowa jednostka sterująca
nie jest wymagana w pojazdach ADR.
Jednostka sterująca nagrzewnicy jest
specjalną wersją opracowaną przez firmę
Scania, umożliwiającą zintegrowanie
aktualnych funkcji z zegarem sterującym
CTT firmy Scania.
Nagrzewnica umieszczona jest pod tylną
pokrywą środkową. Przymocowana jest do
płyty montażowej na tylnej ścianie kabiny.
Układ wydechowy oraz wlot powietrza
znajdują się na zewnątrz tylnej ściany kabiny.
ADR
Wewnętrzna wiązka kabli oraz jednostka
sterująca nagrzewnicy przygotowane są dla
pojazdów ADR.
Dodatkowymi elementami wymaganymi
przy podłączaniu wyposażenia ADR są:
jeden przekaźnik, jeden wyłącznik na tablicy
rozdzielczej oraz wiązka kabli w tablicy
rozdzielczej.
18:05-03
© Scania CV AB 2000, Sweden
3
745280912.001.png
Opis funkcjonowania, zegar sterujący CTT, włączanie
Opis funkcjonowania
Zegar sterujący CTT
Zegar sterujący CTT używany jest do
włączania i wyłączania nagrzewnicy oraz do
ustawiania wymaganej temperatury w
kabinie w zakresie 10 do 30˚C. Symbol
ogrzewania działa jak test funkcjonowania.
Za pomocą zegara można zaprogramować
trzy czasy uruchamiania dziennie oraz czas
działania.
Włączanie
Symbol ogrzewania zaświeci się w jednostce
sterującej CTT po uruchomieniu
nagrzewnicy. Świeca żarowa rozżarzy się i
wentylator rozpocznie działanie na małych
obrotach.
Zasilanie paliwem rozpocznie się po 15-40
sekundach. Ilość dostarczanego powietrza i
paliwa zwiększa się stopniowo.
Świeca żarowa wyłączy się w momencie gdy
płomień stanie się regularny, a spalanie się
ustabilizuje.
Nagrzewnica uruchomi się w trybie
funkcjonowania w zimnym powietrzu, jeśli
była wcześniej używana, a wymiennik ciepła
jest w dalszym ciągu ciepły.
Istnieje możliwość ustawienia nagrzewnicy
na cztery różne stopnie wydajności:
• Power - Pełna moc
• High - Wysoki
• Medium - Średni
• Low - Niski
Nagrzewnica rozgrzewana jest w trybie
"POWER" pełną mocą ogrzewania do czasu
osiągnięcia przez wymiennik ciepła
temperatury roboczej.
Czas działania trybu maksymalnego
ogrzewania "POWER" zależy od
temperatury otoczenia.
4
© Scania CV AB 2000, Sweden
18:05-03
745280912.002.png 745280912.003.png
Sterowanie w czasie funkcjonowania, wentylator kabiny
Sterowanie w czasie
funkcjonowania
Temperatura powietrza dolotowego jest
monitorowana na bieżąco w czasie pracy
nagrzewnicy i porównywana z wymaganą
wartością ustawioną na zegarze. Jeśli
temperatura przekroczy wartość wymaganej
temperatury w kabinie, nagrzewnica
przełączy się w tryb "LOW" i będzie działała
z małą prędkością wentylatora.
W przypadku, gdy moc w trybie "LOW" nie
jest wystarczająca, nagrzewnica przełączy się
w tryb "MEDIUM". Wentylator będzie
kontynuował pracę z małą prędkością. W
większości przypadków ustawienie
LOW-MEDIUM-LOW jest wystarczające
do zapewnienia żądanej temperatury.
Jeśli moc w trybie "MEDIUM" nie jest
wystarczająca, nagrzewnica przełączy się w
tryb "HIGH", a silnik wentylatora zacznie
pracować z maksymalną prędkością.
Jeśli ilość wymaganego ciepła jest poniżej
wartości w trybie "LOW", nagrzewnica
przełączy się w tryb "OFF", a spalanie
zostanie czasowo odłączone.
Nagrzewnica uruchomi się ponownie w
trybie "MEDIUM" przy niskiej prędkości
wentylatora.
Włączanie wentylatora kabiny
Po przełączeniu nagrzewnicy w tryb "LOW"
wentylator kabiny zaczyna automatycznie
pracować na niskich obrotach w celu
wentylowania kabiny.
Wentylator kabiny uruchamiany jest
sygnałem napięcia z jednostki sterującej
nagrzewnicy, styk 2, w momencie
przełączania się z wyższego trybu na tryb
"LOW". Sygnał ten steruje przekaźnikami
R30 i R31 uruchamiającymi wentylator
kabiny.
18:05-03
© Scania CV AB 2000, Sweden
5
745280912.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin