Lupo układ bezpośredniego wtrysku paliwa i podgrzewania silnika z pompą rozdzielaczową silnik AKU.pdf

(3640 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy AKU
silnika
Zeszyt
Układ bezpośredniego wtrysku
i podgrzewania silnika wysoko-
prężnego z pompą rozdzielaczową
Wydanie 09.98
Serwis. Informacje techniczne
351458265.051.png 351458265.062.png 351458265.073.png 351458265.077.png 351458265.001.png 351458265.002.png 351458265.003.png 351458265.004.png 351458265.005.png 351458265.006.png 351458265.007.png
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy
silnika
AKU
Zeszyt
Układ bezpośredniego wtrysku i podgrzewania silnika
wysokoprężnego z pompą rozdzielaczową Wydanie 09.98
Numery „Dodatków technicznych do instrukcji napraw” (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do rubryki odpowiedniej grupy naprawczej. Pozwoli to na natychmiastowe stwierdzenie przy ko-
rzystaniu z tego zeszytu, czy w danej grupie naprawczej wprowadzone zostały zmiany techniczne lub uzu-
pełnienia.
Grupa naprawcza
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ podgrzewania
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza „Instrukcjanapraw” jest chroniona prawami autorskimi.Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody
firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
351458265.008.png 351458265.009.png 351458265.010.png 351458265.011.png 351458265.012.png 351458265.013.png 351458265.014.png 351458265.015.png 351458265.016.png 351458265.017.png 351458265.018.png 351458265.019.png 351458265.020.png 351458265.021.png 351458265.022.png 351458265.023.png 351458265.024.png 351458265.025.png 351458265.026.png 351458265.027.png 351458265.028.png 351458265.029.png 351458265.030.png 351458265.031.png 351458265.032.png 351458265.033.png 351458265.034.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna ............................................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................ 01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–2
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............ 01–4
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputra sterującego elektroniką silnika .............................................. 01–8
Pamięć usterek ................................................................................ 01–12
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek .................................................. 01–12
– Tabele usterek ............................................................................... 01–14
– Kasowanie pamięci usterek .................................................................. 01–35
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–37
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych .......................... 01–37
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–44
– Środki bezpieczeństwa ...................................................................... 01–44
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–44
– Ocena bloku wartości mierzonych ........................................................... 01–47
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ................................ 23–1
– Środki bezpieczeństwa ....................................................................... 23–2
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ............................. 23–4
– Umiejscowienie elementów układu w przedziale silnikowym .................................. 23–5
– Naprawa pompy wtryskowej ................................................................. 23–10
– Sprawdzanie, wymontowanie i zamontowanie króćca przepustnicy powietrza ................ 23–14
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej .......................................... 23–17
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku ............................... 23–29
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy ............................................... 23–34
– Naprawa wtryskiwaczy ....................................................................... 23–36
– Wymiana pierścienia uszczelniającego na pokrywie przestawiacza kąta początku wtrysku ... 23–38
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich funkcjonowania ............................ 23–39
– Sprawdzanie napięcia zasilającego układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ....... 23–39
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika ....................................................... 23–40
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ....................................... 23–42
– Sprawdzanie przełącznika pedału hamulca i przełącznika świateł hamowania
– Sprawdzanie przełącznika pedału sprzęgła .................................................. 23–48
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza .................................... 23–52
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego ....................................... 23–56
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i nastawnika dawki ..................... 23–59
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy ........................................................... 23–64
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiania wtrysku ........................................ 23–66
– Sprawdzanie zaworu przepustnicy ........................................................... 23–70
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ........................................................ 23–73
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ....................................................... 23–73
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika ................. 23–76
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika .............................................. 23–76
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ............................................. 23–78
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera .......................... 23–80
28 Układ podgrzewania strona
Sprawdzanie układu podgrzewania ............................................................ 28–1
– Sprawdzanie świec żarowych ................................................................. 28–3
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący pracą silnika wysokoprężnego
z układem bezpośredniego wtrysku oleju napędo-
wego wyposażony jest w pamięćusterek. Kompu-
ter ten rozróżnia, na podstawie oceny informacji, 20
różnorodnych kodów usterek, patrz
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dopiskiem „Usterka występująca spo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają do-
datkowe oznaczenie /SP. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 50 uruchomień silnika, zostaną
one skasowane z pamięci usterek.
Jeżeli rozpoznaneusterki,mają wpływ na zachowa-
nie się samochodu podczas jazdy, miga wówczas
lampka sygnalizacyjna układu podgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera
systemów samochodu V.A.G 1552, patrz
strona
01-12.
01–1
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
strona 01-35.
Uwagi
Ogólne wskazówki dotyczące diagnozy własnej
można znaleźć w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G 1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testeremusterek V.A.G 1551 lub V.A.G
1552 następuje podczas funkcji „Szybka trans-
misja danych”.
Pamięćusterek: pamięćtrwała i pamięćokreso-
wa 1 .
1 Kasowana po 50 uruchomieniachsilnika, pod wa-
runkiem, że usterka nie pojawi się.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniu testera do gniazda diagnostycz-
nego samochodu i wyborze komputera sterują-
cego elektroniką silnika, patrz
strona 01-4.
01–2
tabele uste-
rek, strona 01-14 i przechowuje zapisane usterki w
pamięci, aż do momentu ich wykasowania.
351458265.035.png 351458265.036.png
Możliwe do wyboru funkcje przy zastosowaniu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
Uwaga
Należy korzystać z poniższej tabeli zwracając uwagę na spełnienie określonych założeń zawartych w tabeli,
w celu dokonania wyboru określonej funkcji.
Funkcje do wyboru w słowie adresowym 01, elektronika silnika
Funkcje
Warunki
Funkcje testera usterek V.A.G 1551 lub V.A.G 1552 Silnik wyłączony, Silnik pracuje na Samochód poru-
zapłon włączony
jałowym biegu
sza się
01 Odczytywanie wersji komputera sterującego
tak
tak
tak
02 Odczytywanie pamięci usterek
tak 1
tak
tak
03 Sprawdzanie działania elementów
tak
tak
nie
wykonawczych
04 Przejście układu do nastaw podstawowych
nie
tak
nie
05 Kasowanie pamięci usterek
tak
tak
tak
06 Zakończenie wykonywania polecenia
tak
tak
tak
07 Kodowanie komputera sterującego
tak
nie
nie
08 Odczytywanie bloku wartości mierzonych
tak
tak
tak
1 Przeprowadzona tylko przy włączonym zapłonie, bez uruchamiania silnika.
01–3
Podłączenie testera usterek V.A.G 1551 i wy-
bór komputera sterującego elektroniką silnika
Potrzebne narzędzia specjalne, urządzenia kon-
trolno-pomiarowe i materiały pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551
Uwaga
Zamiast testera usterek V.A.G 1551 można zastoso-
wać tester systemów samochodu V.A.G 1552, jed-
nak bez możliwości dokonywania wydruków.
Przewód diagnostyczny V.A.G 1551/3
01–4
Funkcje testera usterek V.A.G 1551 lub V.A.G 1552 Silnik wyłączony, Silnik pracuje na Samochód poru-
zapłon włączony
jałowym biegu
sza się
351458265.037.png 351458265.038.png 351458265.039.png 351458265.040.png 351458265.041.png 351458265.042.png 351458265.043.png 351458265.044.png 351458265.045.png 351458265.046.png 351458265.047.png 351458265.048.png 351458265.049.png 351458265.050.png 351458265.052.png 351458265.053.png 351458265.054.png 351458265.055.png 351458265.056.png 351458265.057.png 351458265.058.png 351458265.059.png 351458265.060.png 351458265.061.png 351458265.063.png 351458265.064.png 351458265.065.png 351458265.066.png 351458265.067.png 351458265.068.png 351458265.069.png 351458265.070.png 351458265.071.png 351458265.072.png 351458265.074.png 351458265.075.png 351458265.076.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin