spotkanie z jesienią.docx

(17 KB) Pobierz

Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich

 

Spotkanie z jesienią

               

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

1.       Rozmowa na temat jesieni: co to jest? Czym się charakteryzuje? Jakie ma kolory?

 

 

 

 

 

 

2.      Dary jesieni

 

 

 

 

 

 

3.      Zabawa „Sałatka owocowa”

 

 

 

 

 

4.     „Stempelki z ziemniaka”

 

 

 

 

 

 

 

 

5.      Zabawa dydaktyczna „Dobieramy liście”

 

 

 

 

 

6.     Opowiadanie Iwony Salach „Orzeszki”

 

 

 

 

 

7.      Taniec liścia

 

 

 

 

 

8.     „Jesienna kompozycja”

 

 

 

 

 

 

 

9.     Piosenka „Jesień, jesieniucha

 

 

 

10.  Jesienne zagadki

 

 

 

 

11.   Ćwiczenie: Czy dla każdego wystarczy?

 

 

 

 

 

 

12.  Zabawa „Idziemy na spacer”

 

 

 

 

 

13.  Zabawy dźwiękonaśladowcze

 

 

14.  Lepienie muchomorków z plasteliny

 

 

 

 

 

 

 

15.  Zabawa „Tańczący kasztanek”

 

 

 

16.  Wiersz „Ulewa”

 

 

 

 

17.  Zestaw zabaw ruchowych nr 1, 2, 3, 4 wg K. Wlaźnik

·         Wyjaśnienie pojęcia pora roku i jesień.

·         Wyjaśnienie jak można poznać jesień (zmiana pogody, kolory).

·         Zapoznanie dzieci z kolorami jesieni: żółty, zielony, czerwony, brązowy, pomarańczowy.

 

 

·         Zapoznanie dzieci z darami jesieni (kolorowe liście, kasztany, żołędzie, jarzębina, warzywa i owoce).

·         Poinformowanie dzieci o miejscu, skąd pochodzą dary.

 

 

·         Zapoznanie dzieci z nazwami owoców,

·         Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i orientacji w terenie.

 

 

·         Zapoznanie dzieci z metodą wykonywania stempelków z ziemniaków i farb,

·         Wdrażanie do poprawnego trzymania stempelków w dłoni.

·         Wykonanie pracy plastycznej.

 

 

 

·         Rozpoznawanie kształtu liści i dobieranie ich w pary.

 

 

 

 

 

·         Uświadomienie konieczności gromadzenia zapasów na zimę

 

 

 

 

·         Rozwijanie w dziecku wyobraźni,

·         Rozwijanie poczucia rytmu u dziecka.

 

 

 

 

·         Kształtowanie u dziecka poczucia estetyki,

·         Wdrażanie do odpowiedniego zagospodarowania kartki papieru.

 

 

 

 

 

·         Kształtowanie poczucia rytmu u dziecka,

·         Kształtowanie pamięci.

 

 

·         Wdrażanie do myślenia i kojarzenia faktów

 

 

 

·         Porównywanie liczebności zbiorów równolicznych – każde dziecko bierze z kosza jednego kasztana i żołędzia – czego jest mniej czego więcej?

 

 

·         Wprowadzenie kontrastów dynamicznych: cicho – głośno, powoli – szybko.

 

 

 

·         Naśladowanie odgłosów przyrody: deszcz, wiatr, grad.

 

 

 

·         Zapoznanie dzieci z nazwami grzybów oraz wyglądem muchomora,

·         Odróżnianie kolorów czerwonego i białego.

·         Lepienie muchomorka

 

 

 

 

·         Kształtowanie u dziecka poczucia rytmu,

 

 

 

·         Zapoznanie z typowymi zjawiskami przyrodniczymi występującymi jesienią (burza, wiatr, mgła)

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi scharakteryzować jesień,

·         Dziecko potrafi odróżnić kolory: żółty, zielony, czerwony, brązowy,

·         Dziecko potrafi nazwać różne zmiany pogodowe (deszcz, wiatr, mgła)

 

 

·         Dziecko potrafi nazwać dary jesieni i miejsca skąd one pochodzą.

 

 

 

 

·         Dziecko umie wymienić nazwy owoców,

·         Dziecko potrafi uważnie słuchać i orientuje się w terenie

 

 

·         Dziecko potrafi wykonać pracę plastyczną za pomocą stempelków,

·         Dziecko potrafi odpowiednio trzymać stempelki w dłoni.

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi wskazać parę,

·         Dziecko potrafi odróżnić kształty liści,

·         Dziecko potrafi znaleźć cechy podobne liści.

 

 

·         Dziecko rozumie, dlaczego należy gromadzić zapasy,

·         Dziecko zna zwierzęta, które gromadzą zapasy,

 

 

·         Dziecko potrafi zatańczyć z listkiem w rytm muzyki,

·         Dziecko potrafi wcielić się w rolę spadającego liścia.

 

 

·         Dziecko potrafi wykonać pracę plastyczną,

·         Dziecko potrafi zagospodarować kartkę papieru.

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę,

·         Dziecko zna tekst piosenki,

 

 

·         Dziecko potrafi odgadnąć zagadki,

·         Dziecko zna pojęcia będące odpowiedziami zagadek.

 

 

·         Dziecko potrafi wziąć po jednym przedmiocie,

·         Dziecko rozumie, kiedy jest czegoś więcej a kiedy mniej.

 

 

 

·         Dziecko zna znaczenie kontrastów,

·         Dziecko potrafi odpowiednio reagować na dane słowo.

 

 

 

·         Dziecko zna odgłosy przyrody i potraf je naśladować

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić kilka nazw grzybów,

·         Dziecko potrafi ulepić muchomorka z plasteliny,

·         Dziecko zna kolory: czerwony i biały.

 

 

·         Dziecko potrafi powtórzyć rytm po nauczycielu,

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić niektóre zjawiska przyrodnicze (deszcz, wiatr)

I – 1, 4, 6, 13

II – 1,

 

 

 

 

 

 

 

I – 4, 13

 

 

 

 

 

 

I – 13,

II - 8

 

 

 

 

 

I – 6

II – 10

 

 

 

 

 

 

 

I – 4, 6, 13

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin