dary jesieni z ogrodu.docx

(14 KB) Pobierz

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich

 

 

Dary jesieni z ogrodu

 

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.       Poznajemy warzywa – wiersz Tuwima „Warzywa”

 

 

 

2.      Inscenizacja wiersza „Warzywa” Tuwima

 

 

 

 

3.      Zagadki dotyczące warzyw

 

 

 

 

 

4.     Piosenka „Na marchewki urodziny”

 

 

 

 

 

 

 

5.      Gra dydaktyczna „Warzywa”

 

 

 

 

 

6.     Zabawa „Sałatka jarzynowa”

 

 

 

 

 

 

7.      Zabawa „Grządki”

 

 

 

 

 

8.     Piosenka „Ogórek wąsaty”

 

 

 

 

 

 

 

9.     Zestaw zabaw ruchowych nr 5 wg K. Wlaźnik

 

·         Układanie warzywnych puzzli,

·         Wielozmysłowe poznanie wybranych warzyw.

 

 

·         Inscenizowanie treści wiersza

 

 

 

 

 

·         Odgadywanie treści zagadek

 

 

 

 

 

·         Zapoznanie z treścią piosenki,

·         Wspólne śpiewanie piosenki,

·         Rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich w piosence,

·         Klaskanie na usłyszaną nazwę warzywa.

 

 

·         Utrwalenie nazw i wyglądu wielu warzyw

 

 

 

 

·         Reagowanie dziecka na wywołaną nazwę warzywa.

 

 

 

 

 

·         Układanie ilustracji warzyw w odpowiednich grządkach

 

 

 

 

·         Zapoznanie z piosenką,

·         Odpowiednie gestykulowanie podczas piosenki

 

·         Dziecko potrafi rozpoznać różne warzywa swoimi zmysłami (marchew, ogórek)

 

 

·         Dziecko zna tekst swojej roli,

·         Dziecko potrafi zachować się odpowiedzialnie w stosunku do powierzonej mu roli.

 

 

·         Dziecko potrafi odgadnąć zagadkę i potrafi skojarzyć warzywo z zagadki

 

 

 

·         Dziecko zna tekst piosenki,

·         Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę,

·         Dziecko potrafi klasnąć w dłonie w odpowiednim miejscu w piosence

 

 

·         Dziecko potrafi nazwać warzywa,

·         Dziecko potrafi znaleźć parę w grze.

 

 

·         Dziecko potrafi reagować w odpowiednim czasie,

·         Dziecko potrafi uważnie słuchać nauczyciela

 

 

 

·         Dziecko potrafi zauważyć podobieństwo w warzywach (kolor, kształt)

 

 

 

·         Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę z nauczycielem,

·         Dziecko potrafi odpowiednio pokazywać gestem tekst piosenki

 

 

 

I – 4, 6, II – 9

 

 

 

 

I – 4, III – 4

 

 

 

 

 

I – 6, II - 1

 

 

 

 

 

I – 4, II – 1

 

 

 

 

 

 

 

 

I – 4, 6

 

 

 

 

 

II – 1, 8

 

 

 

 

 

 

I – 6, 13, II – 2, 4

 

 

 

 

 

I – 4, 11

 

 

 

 

 

 

II - 9

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin