Ćwiczenie.pdf

(101 KB) Pobierz
597828874 UNPDF
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu
trudności w nauce czytania i pisania — Moduł 2 — klasy i—iii
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu trudności w nauce czytania
i pisania
„oRToFRaJda” autorstwa R. Jańca, l. Furmagi produkcji PoMoRskiEGo sTudio WdRoŻEŃ dy-
dakTyCZNyCH s.c. Program przeznaczony jest do nauki ortografii w formie opowieści i zabawy.
litery ( ó, ż, rz, h ) są zaznaczone barwą, dzięki czemu łatwiej utrwalają się wzrokowo. Pakiet
zawiera grę komputerową, malowane dyktanda i minisłownik. Przeznaczony jest dla dzieci już
czytających i polecany szczególnie uczniom z dysortografią.
„królik Bystrzak” to seria komputerowych programów edukacyjnych dla najmłodszych firmy TlC
Multimedia. Programy przeznaczone dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat pomagają utrwalać wiedzę
zdobytą w przedszkolu i szkole z zakresu matematyki (rozpoznawanie wartości liczb i dodawa-
nie, figury geometryczne, odczytywanie czasu), języka (rozpoznawanie liter, rozwijanie słownic-
twa, kojarzenie liter z dźwiękami, rozumienie ze słuchu, rymowanie, czytanie, budowanie zdań),
myślenia (rozpoznawanie kolorów, kształtów, tworzenie prostych animacji, komponowanie me-
lodii), rozwój twórczości (malowanie, kolorowanie).
„socrates 102 ciekawe zadania” firmy TECHlaNd to część serii edukacyjnego program socrates,
skierowana do dzieci w wieku od 5 do 8 lat. odpowiednio skonstruowane ćwiczenia umożliwiają
doskonalenie umiejętności czytania, pisania i liczenia. kształcą rozumienie pojęć, umiejętność
postrzegania i kojarzenia. Zasadniczym celem programu jest doskonalenie pamięci i rozumienia
poleceń, ćwiczenie spostrzegawczości oraz umiejętności porównywania dostrzegania różnic i po-
dobieństw w przedmiotach. Ponadto program uwzględnia kształcenie umiejętności orientacji na
zegarze, a także zabawy w układanie puzzli oraz układanek, które mają wzbudzać zainteresowa-
nie dziecka nauką.
„klik uczy czytać” firmy WsiP to multimedialny elementarz przeznaczony dla dzieci w wieku od
5 do 7 lat, który wspiera naukę czytania. Głównym celem programu jest pomoc dziecku w po-
znawaniu liter i opanowaniu techniki czytania. W programie przygotowany jest zestaw ćwiczeń
opartych na metodzie analityczno-syntetycznej. Materiał ćwiczeniowy uwzględnia podział wy-
razów na sylaby i głoski, kształtując analizę i syntezę wzrokowo-słuchową. Ćwiczenia kształtu-
jące umiejętność pisania polegają na podpisywaniu obrazków z użyciem klawiatury komputera.
„klik uczy ortografii” firmy WsiP to program przeznaczony dla dzieci w młodszym wieku szkol-
nym, który służy wprowadzaniu i utrwalaniu materiału związanego z nauką ortografii. swoim
zakresem obejmuje utrwalanie wyrazów z: ó, u, rz, ż, h, ch , a także pisownię głosek miękkich
i pisownię wielką literą. Pracując z programem dziecko może skorzystać ze słownika ortograficz-
nego oraz zapoznać się z zasadami i regułami ortograficznymi.
597828874.012.png 597828874.013.png 597828874.014.png 597828874.015.png 597828874.001.png
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu
trudności w nauce czytania i pisania — Moduł 2 — klasy i—iii
„Bolek i lolek na tropie zaginionej księgi ortografii” firmy aidem Media to program edukacyjny
przeznaczony dla dzieci od siódmego roku życia, który składa się z kilkunastu zabaw z ortografią
obejmujących pisownię wyrazów z: ó, u, rz, ż, ch, h , pisownię wyrazów z: b, p, d, t, g, k , cząstkę
-by i partykułę nie pisaną łącznie i osobno, pisownię wyrazów z: i, ii, j, ji, ą, om, on, ę, em, en oraz
pisownię wyrazów wielką literą. Znajomość ortografii kształtowana jest głównie poprzez roz-
wiązywanie ćwiczeń, które polegają na poprawnym uzupełnianiu wyrazów z określoną trudno-
ścią ortograficzną. każda zabawa służy ćwiczeniu i rozwijaniu umiejętności poprawnej pisowni.
Program zawiera materiał na temat zasad poprawnej pisowni.
„Czytam i piszę” autorstwa a. Walencik-Topiłko wydawnictwa young digital Planet to interak-
tywna gra edukacyjna dla dzieci w wieku 6–10 lat, kształcąca umiejętność czytania i pisania.
Program wprowadza dziecko w świat przygody z literami, dzięki której uczą się czytać oraz przy-
swajają sobie reguły poprawnego pisania. Pracując z programem, dzieci uczestniczą w zabawach
i grach językowych — rozwiązują rebusy, krzyżówki, tworzą rymowanki, labirynty, poznają piosen-
ki i wierszyki, uzupełniają podpisy pod ilustracjami, porządkują rozsypanki wyrazowe, słuchają
piosenek i wierszyków. Program zawiera zadania o wzrastającym poziomie trudności. „Czytam
i piszę” to propozycja w kategorii programów do nauki pisania i czytania, przewidziana także dla
dzieci, które mają problemy z poprawnym opanowaniem tych umiejętności.
„Gry ortomagiczne” Wydawnictwa Pedagogicznego oPERoN autorstwa M. Bogdanowicz
i M. Roż yńskiej to zestaw pięciu gier edukacyjnych ułatwiających naukę or tografii. W yrazy
z trudną literą są zilustrowane, dzięki czemu łatwiej utrwalają się wzrokowo i znaczeniowo.
Gra komputerowa stanowi uzupełnienie „kart ortomagicznych”. Przeznaczona jest dla dzie-
ci już czytających i polecana szczególnie uczniom z dysortografią.
Program „Trening czytania” przygotowany przez wydawnictwo pwn.pl pomaga pokonać trudno-
ści z czytaniem. Ciekawe komiksowe sytuacje uatrakcyjniają 60 godzin nauki i zabawy.
do profesjonalnych narzędzi pomocnych w pracy terapeutycznej z dziećmi ryzyka dysleksji
w młodszym wieku szkolnym należą multimedialne programy z serii dyslEksJa autorstwa
M. Rożyńskiej: Litery. Zestaw materiałów multimedialnych wspomagających naukę liter, w tym
umiejętność różnicowania grafemów podobnych oraz Trening słuchania, czytania i pisania. Zestaw
materiałówmultimedialnychwspomagającychumiejętnośćczytaniaipisania,doskonalącychfunkcje
percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną przeznaczonych
dla dzieci w młodszym wieku szkolnym . Programy edusensus dyslEksJa są pierwszymi produk-
tami multimedialnymi profesjonalnie przystosowanymi do kompleksowej pracy terapeutycznej
z dziećmi ryzyka dysleksji. Programy łączą w sobie ćwiczenia wielu obszarów: koordynacji rucho-
wej, wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej, wzrokowo-słuchowo-ruchowej, grafomotoryki,
logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności klasyfikacji. Forma programów, oparta na
597828874.002.png 597828874.003.png 597828874.004.png 597828874.005.png 597828874.006.png
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu
trudności w nauce czytania i pisania — Moduł 2 — klasy i—iii
zabawie, jest atrakcyjna dla dziecka. Różnorodne ćwiczenia interaktywne, animacje, kolorowe
ilustracje i narracje dostosowane są do wieku odbiorcy. Programy uwzględniają terapię specy-
ficznych trudności w czytaniu i pisaniu, a także współdziałają z programowo niezależną częścią
(aplikacja terapeuty), tworząc komplementarną całość, służącą jako wyposażenie gabinetu te-
rapeutycznego.
Multimedialny program terapeutyczny „Eduterapeutica — dysleksja” przygotowany przez wy-
dawnictwo pwn.pl zawiera materiał do pracy z dziećmi wykazującymi specyficzne trudności
w czytaniu, pisaniu i rozwiązywaniu zadań matematycznych.
597828874.007.png 597828874.008.png 597828874.009.png 597828874.010.png 597828874.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin