Ćwiczenie.pdf
(
101 KB
)
Pobierz
597828874 UNPDF
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu
trudności w nauce czytania i pisania — Moduł 2 — klasy i—iii
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu trudności w nauce czytania
i pisania
•
„oRToFRaJda” autorstwa R. Jańca, l. Furmagi produkcji PoMoRskiEGo sTudio WdRoŻEŃ dy-
dakTyCZNyCH s.c. Program przeznaczony jest do nauki ortografii w formie opowieści i zabawy.
litery (
ó, ż, rz, h
) są zaznaczone barwą, dzięki czemu łatwiej utrwalają się wzrokowo. Pakiet
zawiera grę komputerową, malowane dyktanda i minisłownik. Przeznaczony jest dla dzieci już
czytających i polecany szczególnie uczniom z dysortografią.
•
„królik Bystrzak” to seria komputerowych programów edukacyjnych dla najmłodszych firmy TlC
Multimedia. Programy przeznaczone dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat pomagają utrwalać wiedzę
zdobytą w przedszkolu i szkole z zakresu matematyki (rozpoznawanie wartości liczb i dodawa-
nie, figury geometryczne, odczytywanie czasu), języka (rozpoznawanie liter, rozwijanie słownic-
twa, kojarzenie liter z dźwiękami, rozumienie ze słuchu, rymowanie, czytanie, budowanie zdań),
myślenia (rozpoznawanie kolorów, kształtów, tworzenie prostych animacji, komponowanie me-
lodii), rozwój twórczości (malowanie, kolorowanie).
•
„socrates 102 ciekawe zadania” firmy TECHlaNd to część serii edukacyjnego program socrates,
skierowana do dzieci w wieku od 5 do 8 lat. odpowiednio skonstruowane ćwiczenia umożliwiają
doskonalenie umiejętności czytania, pisania i liczenia. kształcą rozumienie pojęć, umiejętność
postrzegania i kojarzenia. Zasadniczym celem programu jest doskonalenie pamięci i rozumienia
poleceń, ćwiczenie spostrzegawczości oraz umiejętności porównywania dostrzegania różnic i po-
dobieństw w przedmiotach. Ponadto program uwzględnia kształcenie umiejętności orientacji na
zegarze, a także zabawy w układanie puzzli oraz układanek, które mają wzbudzać zainteresowa-
nie dziecka nauką.
•
„klik uczy czytać” firmy WsiP to multimedialny elementarz przeznaczony dla dzieci w wieku od
5 do 7 lat, który wspiera naukę czytania. Głównym celem programu jest pomoc dziecku w po-
znawaniu liter i opanowaniu techniki czytania. W programie przygotowany jest zestaw ćwiczeń
opartych na metodzie analityczno-syntetycznej. Materiał ćwiczeniowy uwzględnia podział wy-
razów na sylaby i głoski, kształtując analizę i syntezę wzrokowo-słuchową. Ćwiczenia kształtu-
jące umiejętność pisania polegają na podpisywaniu obrazków z użyciem klawiatury komputera.
•
„klik uczy ortografii” firmy WsiP to program przeznaczony dla dzieci w młodszym wieku szkol-
nym, który służy wprowadzaniu i utrwalaniu materiału związanego z nauką ortografii. swoim
zakresem obejmuje utrwalanie wyrazów z:
ó, u, rz, ż, h, ch
, a także pisownię głosek miękkich
i pisownię wielką literą. Pracując z programem dziecko może skorzystać ze słownika ortograficz-
nego oraz zapoznać się z zasadami i regułami ortograficznymi.
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu
trudności w nauce czytania i pisania — Moduł 2 — klasy i—iii
•
„Bolek i lolek na tropie zaginionej księgi ortografii” firmy aidem Media to program edukacyjny
przeznaczony dla dzieci od siódmego roku życia, który składa się z kilkunastu zabaw z ortografią
obejmujących pisownię wyrazów z:
ó, u, rz, ż, ch, h
, pisownię wyrazów z:
b, p, d, t, g, k
, cząstkę
-by i partykułę nie pisaną łącznie i osobno, pisownię wyrazów z:
i, ii, j, ji, ą, om, on, ę, em, en
oraz
pisownię wyrazów wielką literą. Znajomość ortografii kształtowana jest głównie poprzez roz-
wiązywanie ćwiczeń, które polegają na poprawnym uzupełnianiu wyrazów z określoną trudno-
ścią ortograficzną. każda zabawa służy ćwiczeniu i rozwijaniu umiejętności poprawnej pisowni.
Program zawiera materiał na temat zasad poprawnej pisowni.
•
„Czytam i piszę” autorstwa a. Walencik-Topiłko wydawnictwa young digital Planet to interak-
tywna gra edukacyjna dla dzieci w wieku 6–10 lat, kształcąca umiejętność czytania i pisania.
Program wprowadza dziecko w świat przygody z literami, dzięki której uczą się czytać oraz przy-
swajają sobie reguły poprawnego pisania. Pracując z programem, dzieci uczestniczą w zabawach
i grach językowych — rozwiązują rebusy, krzyżówki, tworzą rymowanki, labirynty, poznają piosen-
ki i wierszyki, uzupełniają podpisy pod ilustracjami, porządkują rozsypanki wyrazowe, słuchają
piosenek i wierszyków. Program zawiera zadania o wzrastającym poziomie trudności. „Czytam
i piszę” to propozycja w kategorii programów do nauki pisania i czytania, przewidziana także dla
dzieci, które mają problemy z poprawnym opanowaniem tych umiejętności.
•
„Gry ortomagiczne” Wydawnictwa Pedagogicznego oPERoN autorstwa M. Bogdanowicz
i M. Roż yńskiej to zestaw pięciu gier edukacyjnych ułatwiających naukę or tografii. W yrazy
z trudną literą są zilustrowane, dzięki czemu łatwiej utrwalają się wzrokowo i znaczeniowo.
Gra komputerowa stanowi uzupełnienie „kart ortomagicznych”. Przeznaczona jest dla dzie-
ci już czytających i polecana szczególnie uczniom z dysortografią.
•
Program „Trening czytania” przygotowany przez wydawnictwo pwn.pl pomaga pokonać trudno-
ści z czytaniem. Ciekawe komiksowe sytuacje uatrakcyjniają 60 godzin nauki i zabawy.
•
do profesjonalnych narzędzi pomocnych w pracy terapeutycznej z dziećmi ryzyka dysleksji
w młodszym wieku szkolnym należą multimedialne programy z serii dyslEksJa autorstwa
M. Rożyńskiej:
Litery. Zestaw materiałów multimedialnych wspomagających naukę liter, w tym
umiejętność różnicowania grafemów podobnych oraz Trening słuchania, czytania i pisania. Zestaw
materiałówmultimedialnychwspomagającychumiejętnośćczytaniaipisania,doskonalącychfunkcje
percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną przeznaczonych
dla dzieci w młodszym wieku szkolnym
. Programy edusensus dyslEksJa są pierwszymi produk-
tami multimedialnymi profesjonalnie przystosowanymi do kompleksowej pracy terapeutycznej
z dziećmi ryzyka dysleksji. Programy łączą w sobie ćwiczenia wielu obszarów: koordynacji rucho-
wej, wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej, wzrokowo-słuchowo-ruchowej, grafomotoryki,
logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności klasyfikacji. Forma programów, oparta na
Wybrane programy i ćwiczenia pomocne w przezwyciężaniu
trudności w nauce czytania i pisania — Moduł 2 — klasy i—iii
zabawie, jest atrakcyjna dla dziecka. Różnorodne ćwiczenia interaktywne, animacje, kolorowe
ilustracje i narracje dostosowane są do wieku odbiorcy. Programy uwzględniają terapię specy-
ficznych trudności w czytaniu i pisaniu, a także współdziałają z programowo niezależną częścią
(aplikacja terapeuty), tworząc komplementarną całość, służącą jako wyposażenie gabinetu te-
rapeutycznego.
•
Multimedialny program terapeutyczny „Eduterapeutica — dysleksja” przygotowany przez wy-
dawnictwo pwn.pl zawiera materiał do pracy z dziećmi wykazującymi specyficzne trudności
w czytaniu, pisaniu i rozwiązywaniu zadań matematycznych.
Plik z chomika:
grudzien33
Inne pliki z tego folderu:
Rozporzadzenie_nowe_2010.pdf
(317 KB)
Prezentacja multimedialna.pdf
(400 KB)
PDW.xls
(43 KB)
KIPU.pdf
(75 KB)
Instukcja PDW.pdf
(91 KB)
Inne foldery tego chomika:
! 1- Do segregacji
! 3 LATKI
! 4-latki
! 5-latki
! Plany pracy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin