1232352601_163_090_ppwd_cz5.pdf

(331 KB) Pobierz
163554323 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi szeœcioletnimi opracowany
na podstawie Programu
wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
MAJ – CZERWIEC
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
163554323.015.png 163554323.016.png 163554323.017.png 163554323.018.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
Rozwijanie ró¿no-
rodnych form eks-
presji:
– wyra¿anie gestem,
ruchem zjawisk ota-
czaj¹cej rzeczywi-
stoœci, treœci litera-
tury, muzyki,
– zachêcanie do im-
prowizacji rytmicz-
nych i melodycz-
nych (np. poprzez
rytmizowanie swo-
ich imion, fragmen-
tów wierszy lub przy-
s³ów, œpiewanie po-
witania, przedsta-
wienie siê, tworze-
nie melodii do zryt-
mizowanych wier-
szy lub przys³ów)
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A .,
Kielce 2002, s. 39).
Muzyka jest
wszêdzie
1
• Zagadki s³owno-dŸwiêkowe pod
has³em Jaki to instrument?.
• Wykonanie instrumentu perkusyj-
nego – grzechotki z kubków po
jogurcie.
2
• Æwiczenia w czytaniu pod has³em
Wiosenna muzyka.
• S³uchanie wiersza T. Fiutowskiej
Koncert.
3
• Opowiadanie (fragmenty) W. Cho-
tomskiej Muzyka Pana Chopina.
• Malowanie ilustracji do wybrane-
go utworu F. Chopina.
4
• Zabawa Odejmujemy liczby.
• Zabawy muzyczne pod has³em
Muzyka jest wszêdzie.
5
• S³uchanie wiersza L. Marjañskiej
Koncert w studio.
• Spotkanie z muzykiem graj¹cym na
dowolnym instrumencie.
4
163554323.001.png 163554323.002.png 163554323.003.png 163554323.004.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Sze-
œciolatek. Bawiê
siê i uczê, cz. 5
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
– poznanie instru-
mentów perkusyj-
nych
– poznanie budowy
grzechotki
Dziecko:
– zna nazwy in-
strumentów per-
kusyjnych
– potrafi wykonaæ
grzechotkê z po-
jemnika po jo-
gurcie
s.3-6
Literatura:
Æwiczenia poranne –
zestaw XXX(K. WlaŸ-
nik Wychowanie fizycz-
ne w przedszkolu,
s. 165).
Zabawa ruchowa przy
muzyce Muzyczny dy-
wan (J. Jastrz¹b Gry
i zabawy w terapii pe-
dagogicznej, s. 118).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– rozwijanie aktyw-
noœci twórczej
– czyta proste tek-
sty
– potrafi zilustro-
waæ treœæ wier-
sza ruchem
s.7-9
Æwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw XIII
(K. WlaŸnik Wychowa-
nie fizyczne w przed-
szkolu, s. 228-231).
– poznanie wybra-
nych wydarzeñ
z ¿ycia F. Chopina
– rozwijanie aktyw-
noœci twórczej
–wie, kim by³
F. Chopin
– potrafi zilustro-
waæ wybrany
utwór F. Chopina
s.10-11
– æwiczenia w odej-
mowaniu liczb
– rozwijanie umie-
jêtnoœci rytmiczne-
go poruszania siê
– potrafi odejmo-
waæ w zakresie 10
– potrafi poruszaæ
siê przy muzyce
s.12-13
– poznanie wybra-
nych instrumen-
tów muzycznych
– zainteresowanie
muzyk¹ powa¿n¹
– potrafi nazwaæ
wybrane instru-
menty muzyczne
– potrafi s³uchaæ
muzyki powa¿nej
s. 14-15
5
163554323.005.png 163554323.006.png 163554323.007.png
1
2
3
4
TYDZIEÑ DRUGI
Rozwijanie zaintere-
sowania prac¹ zawo-
dow¹ rodziców:
– inicjowanie rozmów
na temat pracy zawo-
dowej rodziców,
– okreœlenie czynno-
œci wykonywanych
przez rodziców w toku
pracy zawodowej
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 12).
Zawody ro-
dziców
1
• S³uchanie wiersza M. Buczkówny
O czym ch³opcy rozmawiali.
• Wycieczka po okolicy.
2
• Zabawa dydaktyczna Rozwi¹zu-
jemy zadania.
• Wspólne przygotowanie wiosen-
nych kanapek.
3
• S³uchanie wiersza Cz. Janczarskie-
go O co dbaj¹ dy¿urni.
• Zabawy muzyczne pod has³em
Zawody rodziców.
4
• S³uchanie wiersza W. Scis³owskie-
go Drukarz.
• Wykonanie papierowej zak³adki
do ksi¹¿ki.
5
• Opowiadanie H. Pietrusiewicz
Tatuœ.
• Malowanie na temat Tak pracuj¹
moi rodzice.
6
163554323.008.png 163554323.009.png 163554323.010.png 163554323.011.png
5
6
7
8
TYDZIEÑ DRUGI
– poznanie zawo-
dów kierowcy, pi-
lota i astronauty
– zwrócenie uwagi
na znajduj¹ce siê
w pobli¿u zak³a-
dy us³ugowe
Dziecko:
– wie, co robi kie-
rowca, pilot,
astronauta
– potrafi nazwaæ
zak³ady us³ugo-
we
s. 16-18
Literatura:
Æwiczenia poranne –
zestaw XXXI (opraco-
wany przez autora).
Zabawa ruchowa
z elementem czworako-
wania Praca mrówek
(K. WlaŸnik Wychowa-
nie fizyczne w przed-
szkolu, s. 57).
– próby rozwi¹zy-
wania zadañ tek-
stowych
– zainteresowanie
dzia³alnoœci¹ kul-
turaln¹
– potrafi dodawaæ
i odejmowaæ
w zakresie 10
– potrafi przygo-
towaæ kanapki
s. 19-22
Æwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw XIII
(K. WlaŸnik Wychowa-
nie fizyczne w przed-
szkolu, s. 228-231).
– poznawanie obo-
wi¹zków dy¿ur-
nego
– utrwalenie pozna-
nych uk³adów ru-
chowych
– wie, jakie obo-
wi¹zki maj¹ dy-
¿urni
– potrafi poruszaæ
siê przy muzyce
s. 23-25
– poznanie ró¿nych
zawodów
– rozwijanie umie-
jêtnoœci wycina-
nia
– wie, w jaki spo-
sób powstaje
ksi¹¿ka
– potrafi wyko-
naæ zak³adkê do
ksi¹¿ki
s. 26
–przekazywanie
informacji na te-
mat zawodów ro-
dziców
– opowiadanie
o pracy rodziców
– potrafi nazwaæ
zawody, jakie
wykonuj¹ jego
rodzice
– potrafi zilustro-
waæ dany zawód
s. 27-29
7
163554323.012.png 163554323.013.png 163554323.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin