1232352628_163_090_ppwd_cz3.pdf

(325 KB) Pobierz
163554321 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi szeœcioletnimi opracowany
na podstawie Programu
wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
STYCZEÑ – LUTY
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
163554321.016.png 163554321.017.png 163554321.018.png 163554321.019.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
Zapoznanie z charak-
terystycznymi zmia-
nami w przyrodzie
w zale¿noœci od pory
roku w toku bezpo-
œredniej i poœredniej
obserwacji:
– dokarmianie zwie-
rz¹t pozostaj¹cych
na swobodzie,
– przyswajanie nazw
ptaków zimuj¹cych
w naszym kraju (Pro-
gram wychowania
przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 32).
Dokarmiamy
zwierzêta
1
• Wycieczka do lasu.
2
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym licz-
by 7.
• Tworzenie formy przestrzennej
z gazet – Ptaszek gazeciuszek.
3
• Opowiadanie H. Zdzitowieckiej Przy
leœnych paœnikach.
• Wykonanie karmnika dla ptaków.
4
• Zapoznanie z wygl¹dem ma³ej, dru-
kowanej i pisanej litery y na podsta-
wie wyrazu domy.
• Naklejanka z kolorowego papieru
pod has³em Domy i domki.
5
• Rozmowa na temat Jaka jest zima?.
• Zabawy muzyczne pod has³em Do-
karmiamy zwierzêta.
4
163554321.001.png 163554321.002.png 163554321.003.png 163554321.004.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Sze-
œciolatek. Bawiê
siê i uczê, cz. 3
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
– dokarmianie
zwierz¹t w czasie
zimy
Dziecko:
– dokarmia zwie-
rzêta
s.3-4
Literatura:
Æwiczenia poranne –
zestaw XVI (K. WlaŸ-
nik Wychowanie fizycz-
ne w przedszkolu,
s. 149).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci przelicza-
nia w zakresie 7
– rozwijanie spraw-
noœci manualnej
– zna zapis cyfro-
wy liczby 7
– potrafi wykonaæ
formê przes-
trzenn¹
s.5-8
Zabawa kszta³tuj¹ca
postawê cia³a Zmarz-
niêty ptaszek – weso³y
ptaszek (S. Moliere
Metodyka wychowa-
nia fizycznego w przed-
szkolu, s. 121).
– rozwijanie mowy
– rozwijanie zainte-
resowañ technicz-
nych
–potrafi odpo-
wiadaæ na pyta-
nia dotycz¹ce
utworu
– potrafi wykonaæ
karmnik
s.9-11
Æwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw VII (we-
d³ug S. Owczarek Gim-
nastyka przedszkola-
ka).
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– rozwijanie spraw-
noœci manualnych
– zna wygl¹d lite-
ry y, drukowa-
nej i pisanej
– potrafi ilustro-
waæ przeczyta-
ne zdania
s.12-15
– poznanie oznak
zimy
– rozwijanie eks-
presji muzycznej
– zna zjawiska
charakterys-
tyczne dla zimy
– potrafi impro-
wizowaæ okre-
œlone ruchy
s. 16-19
5
163554321.005.png 163554321.006.png 163554321.007.png
1
2
3
4
TYDZIEÑ DRUGI
Poznawanie w³a-
snych mo¿liwoœci:
– uczestniczenie w za-
bawach i grach zespo-
³owych, zbiorowych
daj¹cych mo¿liwoœæ
obserwowania siebie
na tle innych i budowa-
nia obrazu w³asnego
„ja” (Program wycho-
wania przedszkolne-
go „Moje przedszko-
le”, MAC EDUKACJA
S.A. , Kielce 2002, s. 10).
Wybieramy
siê na bal
1
• S³uchanie baœni Kopciuszek.
• Projektowanie strojów balowych
przy u¿yciu techniki collage.
2
• Nauka fragmentu wiersza D. Gell-
ner Karnawa³.
• Wykonanie karnawa³owej maski.
3
• Zabawy i æwiczenia zwi¹zane z mie-
rzeniem pojemnoœci p³ynów.
• Zabawy muzyczne pod has³em
Wybieramy siê na bale.
4
• Zapoznanie z wygl¹dem ma³ej i wiel-
kiej, drukowanej i pisanej litery u na
podstawie wyrazów: ul, Ula.
• Zabawa plastyczna Ukryte wyrazy.
5
• S³uchanie wiersza Jak mówi¹ dni
tygodnia.
• Wykonanie sylwet symbolizuj¹-
cych dni tygodnia.
6
163554321.008.png 163554321.009.png 163554321.010.png 163554321.011.png
5
6
7
8
TYDZIEÑ DRUGI
– rozwijanie zainte-
resowania litera-
tur¹
– rozwijanie zainte-
resowañ plastycz-
nych
Dziecko:
– zna niektóre
baœnie
– potrafi rysowaæ
postaæ ludzk¹
s. 20
Literatura:
Æwiczenia poranne – ze-
staw XVII (K. WlaŸnik
Wychowanie fizyczne
w przedszkolu, s. 151).
–rozwijanie pa-
miêci
– rozwijanie zainte-
resowañ plastycz-
nych
– potrafi recyto-
waæ wiersz
– potrafi wyko-
naæ maskê kar-
nawa³ow¹
s. 21-24
Zabawa ruchowa Bal
zabawek (J. Jastrz¹b Gry
i zabawy w terapii pe-
dagogicznej, s. 98).
Æwiczenia gimnastyczne
– zestaw VII (wed³ug
S. Owczarek Gimnasty-
ka przedszkolaka).
– rozwijanie pojêæ
matematycznych
– rozwijanie umiejêt-
noœci rytmicznego
poruszania siê
– potrafi mierzyæ
pojemnoϾ na-
czyñ wspóln¹
miar¹
– potrafi poruszaæ
siê przy muzyce
s. 25-26
– rozwijanie umie-
jêtnoœci czytania
– rozwijanie zainte-
resowañ plastycz-
nych
– zna wygl¹d ma-
³ej i wielkiej,
drukowanej i pi-
sanej litery u
– potrafi ilustro-
waæ wyrazy
s. 27-31
– poznawanie ko-
lejnych dni tygo-
dnia
– rozwijanie umie-
jêtnoœci technicz-
nych
– potrafi wymie-
niæ kolejne dni
tygodnia
– potrafi wycinaæ
s. 32-33
7
163554321.012.png 163554321.013.png 163554321.014.png 163554321.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin