PLAN PRACY.doc

(98 KB) Pobierz
PLAN PRACY

 

 

PLAN  PRACY

  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ  Z  DZIEĆMI  6 – LETNIMI

NA MIESIĄC   PAŹDZIERNIK  2004 R

 

 

 

                                                                                                                                  Nauczycielki:

TEMATY:              Marta Bulaga

                                                                                                                                        Jola  Pach

1.     Jesień w sadzie i w ogrodzie

2.     Przygotowanie zwierząt do zimy .

3.     Co z czego otrzymujemy?

4.     Chodzi listonosz tu i tam.

 

 

 

CELE:

-         Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji : rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw i owoców, posługiwanie się nazwami drzew owocowych.

-         Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt: zapoznanie ze zmianami w wyglądzie i zachowaniu zwierząt w zależności od pory roku.

-         Zapoznanie z historią wybranych produktów i przedmiotów (np. cukier, pieczywo, papier);udział w wytwarzaniu dowolnych wyrobów, poznanie procesów powstawania produktu na podstawie utworów literackich bądź historyjki.

-         Obserwowanie pracy ludzi w przedszkolu oraz w bliskim otoczeniu przedszkola (np. pracownicy poczty) : poznanie czynności, jakie wykonują, poprawne ich nazywanie, inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem.

 

 

 

TEMAT : Jesień w sadzie i w ogrodzie

Cele szczegółowe

Obszar aktywności

Uwagi

 

Dziecko:

-          Poprawnie nazywa owoce

-          Potrafi wykonać witaminową sałatkę

-          Stosuje słowa: kompot, marmolada, szarlotka

-          Potrafi być twórcze

-          potrafi odpowiadać na pytania dotyczące utworu

-          wykonuje pracę plastyczną techniką collage

-          zna zapis cyfrowy liczby 1

-          potrafi poruszać się przy muzyce

-          prawidłowo wykonuje podskoki obunóż

 

 

 

Przyrodniczej

technicznej

Mowy i myślenia

Społeczno-moralnej

Mowy i myślenia

Estetyczno-kulturowej

matematycznej

muzycznej

Ruchowej

 

Zajęcia zorganizowane

Obszar aktywności

Uwagi

1. Poznawanie nazw owoców krajowych i egzotycznych; rozróżnianie owoców po ich wyglądzie, poprawne ich nazywanie.

2.Wykonanie „witaminowej sałatki”; zachęcanie dzieci do spożywania owoców i warzyw..

3.Opowiadanie B. Lewandowskiej „Szarlotka- jabłkowa księżniczka”; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

4. Tworzenie obrazu, skomponowanego z naklejonych na płaszczyznę elementów tkanin i papieru kolorowego „ Księżniczka Szarlotka i jej królestwo.”

5.Słuchanie wiersza J. Brzechwy „ Entliczek, pentliczek”- poznawanie nazw przetworów z jabłek.

6. Ćwiczenia słownikowe pod hasłem „Wszystko o jabłku”- rozwijanie aktywności twórczej.

7. Zabawy muzyczno-ruchowe pod hasłem „Jesień w sadzie i w ogrodzie”-rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce.

8. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 1 – rozwijanie umiejętności przeliczania

9. Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”- rozpoznawanie i nazywanie warzyw.

10. Wykonanie dowolnej kukiełki z warzyw-rozwijanie sprawności manualnej

11.Cwiczenia gimnastyczne –zestaw II /wg. „Metoda W. Sherborne w terapii...../

Przyrodniczej

 

technicznej

Społeczno-moralnej

Mowy i myślenia

 

Estetyczno- kulturowej

 

Mowy i myślenia

 

Mowy i myślenia

Muzycznej

Ruchowej

 

Matematycznej

 

Mowy i myślenia

Technicznej

Ruchowej

 

Inne formy pracy

Obszar aktywności

Uwagi

  1. Ćwiczenia poranne – zestaw V / wg.  K. Wlaźnik- „Wychowanie....s.138/.
  2. Zabawa ruchowa „Zrywanie jabłek” /S. Owczarek „Gimnastyka.....s48/
  3. Ćwiczenia w wyodrębnianiu samogłoski na początku słowa
  4. Ćwiczenia percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej /praca z książką „Sześciolatek” cz1
  5. Ćwiczenia w rozumieniu pojęć „wewnątrz” i na zewnątrz
  6. Porównywanie wielkości owoców: wskazywanie owoców tej samej wielkości, kolorowanie ich .
  7. Odgadywanie zagadek o owocach.
  8. Ćwiczenie mięśni warg- wymawianie samogłosek o.a.e,u,i,y.
  9. Przypomnienie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni w formie zabawy z wykorzystaniem książki.
  10. Oglądanie ilustracji przedstawiających sad - zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
  11. Słuchanie piosenki „Urodziny marchewki”
  12. Rysowanie po śladzie i kolorowanie powstałych warzyw.
  13. Rozpoznawanie nazw warzyw w słowach dzielonych na sylaby.
  14. Ćwiczenia w mówieniu – wprowadzenie zapisu graficznego wyrazu zapasy, nazywanie zapasów przedstawionych na obrazku.
  15. Tworzenie nowych słów z pierwszych głosek nazw obrazków- ćw. analizy i syntezy słuchowej.
  16. Kalkowanie przygotowanych przez nauczyciela wzorów (np. warzywa owoce...)
  17. Zabawa „Jedzie wóz i wiezie warzywa ...”-wymawianie nazw warzyw  rozpoczynających się podaną głoską.
  18. Wystukiwanie podanych przez nauczyciela rytmów.
  19. Rozpoznawanie warzyw po  ich fragmentach.
  20. Układanie swojego imienia z liter według wzoru i bez wzoru.

  

Ruchowej

Ruchowej

 

Przygotowanie do nauki pisania

 

Mowy i myślenia

Przygot. do nauki pisania

 

                     Mowy i myślenia

 

matematycznej

 

mowy i myślenia

 

muzycznej

przygot . do nauki pisania

 

Mowy i myślenia

 

Przygotowanie do czytania

 

Estetyczno-kulturowej

 

 

Przygotowanie do nauki czytania

Muzycznej

Przygot . do nauki czytania i pisania

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT: Przygotowanie zwierząt do zimy

Cele szczegółowe

Obszar aktywności

Uwagi

Dziecko:

                  -    potrafi obserwować przyrodę

-          Nazywa ptaki odlatujące od nas jesienią

-          Potrafi rozróżniać dźwięki wysokie i niskie

-          Zna zapis cyfrowy liczby 2

-          Potrafi wskazać zapisy cyfrowe liczb: 1 , 2

-          Rozpoznaje wybrane zwierzęta

-          Potrafi lepić z masy solnej

-          Dzieli na głoski proste słowa, nazwy obrazków

-          Zna zwyczaje wybranych zwierząt

 

                  

przyrodniczej

Mowy i myślenia

muzycznej

                       Matematycznej

matematycznej

mowy i myślenia

plastycznej

przygot. do nauki czytania

Przyrodniczej

 

Zajęcia zorganizowane

Obszar aktywności

Uwagi

 

 

  1. Wycieczka do parku- obserwowanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie
  2. Słuchanie wiersza M. Czerkawskiej „Przed odlotem”- wyjaśnienie przyczyny jesiennych odlotów ptaków.
  3. Zabawy muzyczno- ruchowe „Przygotowanie zwierząt do zimy”- rozwijanie umiejętności określania wysokości dźwięków.
  4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – zestaw II / kształtowanie postawy poprzez ćwiczenia równoważne/.
  5. Poznanie zapisu cyfrowego liczby 2 na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego „Miś”, z wykorzystaniem ilustracji.
  6. Zabawy i ćwiczenia utrwalające poznane zapisy liczb: 1,2
  7. Opowiadanie H. Zdzitowieckiej „W bukowym lesie”- zapoznanie z jesiennymi zwyczajami zwierząt.
  8. Tworzenie jeża z masy solnej –rozwijanie sprawności manualnych dzieci.
  9. Zabawa dydaktyczna „Co wiemy o zwierzętach?”- rozwijanie zainteresowania przyrodą..
  10. Zabawy i ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową.

 

 

 

 

Przyrodniczej

                     Społeczno-moralnej

 

Mowy i myślenia

Muzycznej

 

Ruchowej

 

Matematycznej

 

 

Mowy i myślenia

                    Estetyczno-kulturowej

Mowy i myślenia

 

przyrodniczej

przygot. do nauki czytania

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin